Toon posts:

[HTML] Verschillen IE/NS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel, je bent de hele avond lekker aan het html-en, je gaat door vele frustraties heen om iets moois voor elkaar te krijgen.

Uiteindelijk ziet het er mooi uit in IE, je drukt het door de WDG HTML Validator en je krijgt geen enkele error. Dan is het feesten ... want je hebt iets bereikt en dat geeft een kick.

Dan doe je iets doms ... je opent de pagina in Netscape. En het ziet er niet uit.

De pagina in kwestie: http://www.rise-up.nl/kingskids/nl/table.htm

Weet iemand wat ik fout doe? Het kan toch niet zo zijn dat NS geen gecompliceerde code aankan?

Verwijderd

Als ik jou was dan zou ik CSS gebruiken voor de maatvoering.

Dan kun je veel zekerder zijn van het eindresultaat.

Verwijderd

code:
1
2
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="50%">
<tr><td colspan="3" rowspan="4" height="106" width="218">[img]"../images/logoKK.gif"[/img]</td>

voor de table heb je width=50% (percentage) en voor de td zeg je width=218 (geen percentage). netscape gaat hier slecht mee om.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
Op dinsdag 18 december 2001 08:41 schreef DarthRaider het volgende:
code:
1
code

voor de table heb je width=50% (percentage) en voor de td zeg je width=218 (geen percentage). netscape gaat hier slecht mee om.
Sowiezo is dat iets heel slechts om te doen. Met CSS is alles zoveel makkelijker *D

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 21:42
Volgens mij doet ie het bij mij goed in mozilla..al lijnt ie niet goed uit

Ik had laast net zoiets toen ik een leuk menu met allemaal transparante png's had gemaakt, IE (6) verneukte het gigantisch terwijl mozilla/netscape het prima liet zien

Zo hebben alle browsers wel wat (hoewel ik IE 4.x en soms ns 4.x wel wat vermoeiend vind)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."