Toon posts:

[ASP] Wat is mijn trafficbooster waard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een systeem gemaakt dat linkteksten uitwisselt ipv banners
edit:
link verwijderd

Het systeem draait in principie precies hetzelfde als een bannerexchange.

Nu heeft mn werkgever interesse in het systeem en vroeg mij hoeveel het systeem moest kosten.

De vraag is nu wat zou zoiets moeten opbrengen?, Ik zou het niet weten.

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je nou die link weghaalt komt het wel wat minder over als spam.

Hoelang ben je er mee bezig geweest? Hoe schaalbaar is het?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 08:28 schreef [ti] het volgende:
Als je nou die link weghaalt komt het wel wat minder over als spam.

Hoelang ben je er mee bezig geweest? Hoe schaalbaar is het?
Ik ben er ongeveer 25 uur mee beziggeweest, Ik kon mijn bannerexchangescript hiervoor gebruiken

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:00
Op dinsdag 18 december 2001 08:40 schreef j30a6n75 het volgende:

[..]

Ik ben er ongeveer 25 uur mee beziggeweest, Ik kon mijn bannerexchangescript hiervoor gebruiken
49,95?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 08:42 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

49,95?
>:)

• [ti]
  • Niet online
Mwah. Kzou inzetten op rond de 200-300 gulden. Natuurlijk kost support weer meer, bv. 100,- per uur. Als ze het complete pakket willen overnemen (dus de source wordt van je bedrijf), zou ik 'n aanzienlijk hoger bedrag nemen, bv. zo'n 1000,- gulden ofzo.

Verwijderd

Niet zo bescheiden doen. Als je er 25 uur mee bezig bent geweest, zou ik ook die 25 uren minimaal gaan rekenen. En dan is een uurtarief van 100 gulden nog heel goedkoop. Dus 2500 piek minimaal. Als je de source mee moet leveren, verdubbelt die prijs. Maar dan blijven de eigendomsrechten nog steeds van jou, de source is alleen voor de onderhoudbaarheid.

Als de eigendomsrechten ook overgaan op het bedrijf (dus zij mogen ermee doen wat ze willen, inclusief doorverkopen), zou ik zeker nog eens verdubbelen, en dan zit je dus al op 10.000,- .

Dit is geen grootspraak. Mijn baas heeft eens door een IT-bedrijf een driver laten ontwikkelen voor een specifiek stuk hardware. We hebben de source niet, en ook de eigendomsrechten niet. Kosten: ruim een ton!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 18 december 2001 09:52 schreef raccoon het volgende:
[..]
Dus 2500 piek minimaal.
[..]
zou ik zeker nog eens verdubbelen, en dan zit je dus al op 10.000,- .
2x 2,500 piek is 10,000? ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 10:11 schreef chem het volgende:

[..]

2x 2,500 piek is 10,000? ;)
Nee, je leest niet wat er staat, kijk nog maar eens goed. 2500 is de bodemprijs. Als de source meegeleverd moet worden, verdubbelt de prijs. En als de eigendomsrechten ook overgaan, verdubbelt dat nog eens.
En dat is 10.000 piek.

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:10
2500 x 2 x 2 =10000

pakket gebruiken: 2500
source erbij: 5000
totaal eigendomsoverdracht: 10000

Zo werd het volgens mij bedoeld.

Edit: raccoon was me te snel af

Verwijderd

Volgens mij een redelijk onzinnige berekening. Je moet ook in je achterhoofd houden wat het zou kosten om het door iemand anders te laten doen.

Ik denk dat veel free-lancers zo'n klus wel voor een paar duizend willen doen, Fl. 10.000 is gewoon echt teveel voor iets van 25 uur werk.

Verwijderd

Vergeet dan ook niet de uren van je bannerexchangescript in de prijs te verwerken. Je hebt per slot van rekening hier ook tijd aan besteedt. Dat je het nou kan hergebruiken is jouw voordeel, maar dat hoeft IMO niet het voordeel van de koper te zijn.

Verder is de uurpijs vam Fl. 100,- aan de redelijke kant, echter zou ik hem op Fl. 125,- zetten als het geavanceerde code is. Het "opschalen" van de prijs in het geval van overdragen code en eventueel het eigendomsrecht gebruik ik op op die wijze (prijs x 2 per "opschaling").

Wellicht wil je ook nog rekening houden of het wit of zwart uitbetaald wordt, een extra percentage wanneer het wit is en je dus de inkomsten op moet geven aan onze "blauwe vrienden". Dit percentage kan je dan gelijkstellen aan het percentage dat je belasting moet betalen. Zo hou je zelf tenminste nog iets over van het bedarg dat er betaald wordt.

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Op dinsdag 18 december 2001 10:20 schreef De_Truffel het volgende:
2500 x 2 x 2 =10000

pakket gebruiken: 2500
source erbij: 5000
totaal eigendomsoverdracht: 10000

Zo werd het volgens mij bedoeld.
Ja, maar die baas lacht em wel 3x uit als ie met zo'n voorstel aankomt zetten. "Weer zo'n IT-er die denkt dat ie wat bijzonders is." Er is een (groot) verschil tussen interesse in iets hebben en iets nodig hebben. Je inzet van 200 á 300 gulden is wel wat laag, ik zou es proberen 1000-1500 piek los te peuteren. (Dit is dus met de source gewoon erbij) Als je hiermee inzet kan er nog wat af bij het onderhandelen.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 10:25 schreef RickN het volgende:

[..]

Ja, maar die baas lacht em wel 3x uit als ie met zo'n voorstel aankomt zetten. "Weer zo'n IT-er die denkt dat ie wat bijzonders is." Er is een (groot) verschil tussen interesse in iets hebben en iets nodig hebben. Je inzet van 200 á 300 gulden is wel wat laag, ik zou es proberen 1000-1500 piek los te peuteren. (Dit is dus met de source gewoon erbij) Als je hiermee inzet kan er nog wat af bij het onderhandelen.
Ha, en die baas maar lachen als hij dat voor 1000 piek in handen krijgt. Een koopje!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Als je globaal vertelt wat je script/systeem doet (cq. de fucntionaliteit) kan ik wel een gokje wagen hoe lang het mij zou kosten...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

[..]
Mm. ik probeer te bedenken waarom het 25 uur heeft gekost, als ik een ruime berekening neem om het te maken kom ik hooguit op 5 uur terecht. (en dat is dan ook vanaf scratch) En dan valt het netjes compleet te onderhouden via een web interface.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Het gaat er dus helemaal niet om wat het die werkgever zou kosten als ie et bij een professioneel bedrijf zou laten maken. Als ie het geval echt nodig had was ie allang naar zo'n bedrijf toegegaan.

edit:

(En als jij hetzelfde gaat vragen als een professioneel bedrijf, zal ie (zou ik) dat alsnog doen.)

Dit komt gewoon even langs en is misschien wel handig, dat betekend niet dat je er gouden bergen voor kunt verwachten. Denk nou eens na fl. 10000 gulden voor 25 uur werk, dat verdient geen enkele IT (verdient in beide betekenissen van het woord)(Let wel, ik zeg het en ik ben er zelf ook één).

Maar goed, je moet vooral doen wat je niet laten kunt. Lekker fl 10000,- vragen. Hij lacht je uit. Als je het dan alsnog wilt verkopen moet JIJ terug gaan krabbelen. DAN denkt hij je in de klem te hebben en kom je dus waarschijnlijk lager uit dan wanneer je een redelijk bedrag had gevraagd.

Verder, als die werkgever geïntereseerd is in de eigendoms rechten kun je misschien beter met em afspreken dat jij elke keer als hij het verkoopt een bedrag krijgt, ipv je verkoop bedrag te verdubbelen. Hiermee maak je het weer aantrekkelijker.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik zit net met dusty te icq'en en kan iid niet bedenken waarom een simpel banner systeem (tekst of gfx, maakt niet uit) 25 uur kost - als je het meeste werk al gedaan had?

Voor een basisversie ben ik hoogstens anderhalf uur kwijt (waarvan 1 aan de 'admin' incl. stats en gd-onzin)... als ik er 3 uur van maak weet ik niet goed hoe ik de tijd zou moeten opvullen...

Als ik je goed begrijp is het enkel een linkje (textje) die je ziet, evt. in een ilayer oid?

25 uur... poe he...

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
vergeet niet dat je je vaak verkijkt op tijd.. (tenminste.. ik merk het bij mezelf en om me heen).. soms ben ik aan het werk en denk ik achteraf.. "???zoveel tijd voor zoiets simpels?" maar dat komt dan doordat je af en toe kleine foutjes maakt en weer moet testen waar het nou zit.. kan al met al aardig oplopen...
(geen id of het gelijk 25 uur is.. maar 3 of 5 uur lijkt me weer aan de lage kant)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 18 december 2001 10:54 schreef nikao het volgende:
maar dat komt dan doordat je af en toe kleine foutjes maakt en weer moet testen waar het nou zit.. kan al met al aardig oplopen...
(geen id of het gelijk 25 uur is.. maar 3 of 5 uur lijkt me weer aan de lage kant)
Zoals ik al zei ruim geschat is 5 uur.. dat betekent dus met het verhelpen van alle bugs.

Back In Black!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 10:34 schreef dusty het volgende:

[..]

Mm. ik probeer te bedenken waarom het 25 uur heeft gekost, als ik een ruime berekening neem om het te maken kom ik hooguit op 5 uur terecht. (en dat is dan ook vanaf scratch) En dan valt het netjes compleet te onderhouden via een web interface.
Jawel, Heb je aan alles gedacht? Dus van registratie tm een admintool?

Automatische statistiekenmailling?
Enz
enz

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 18 december 2001 17:02 schreef j30a6n75 het volgende:
[...]
Jawel, Heb je aan alles gedacht? Dus van registratie tm een admintool?
[...]
Registratie, administratie, views/shows/clicks per link per site, ratio verhoudingen, maximaal aantal grace views, categorieen, linknamen, links, vandatum, totdatum etc.. etc..

Daarover een aantal verschillende queries gooien en je hebt ook nog je statistieken.

Ja dus.

Back In Black!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 10:30 schreef chem het volgende:
Als je globaal vertelt wat je script/systeem doet (cq. de fucntionaliteit) kan ik wel een gokje wagen hoe lang het mij zou kosten...
Wel hierbij, Ik kon vandaag weinig reargeren in de tijd van mn wergever

Ik zal puntsgewijs uitleggen wat het systeem doet

1: Userinterface
1.1 Aanmelding/registratie van nieuwe users waarbij bv gekozen kan worden of je de statistieken per email wilt verkrijgen (htmlmail of tekstmail)
1.2 Via login kun je natuurlijk alles aanpassen en je statistieken bekijken incl logfiles (referadres, software ed)

2 Admininterface
2.1 In de admintool kan ik natuurlijk alle accountgegevens bekijken/wijzigen.
2.2 Account activeren en evt in een "Boost" zetten zodat hij met voorang geladen word (in het geval deze user meer credits verdien dan mijn systeem via de gewone weg opmaakt)
2.3 Evt extra (Bonus)credits toewijzen
2.4 een pagina met een statistiekenoverzicht van alle active users
2.5 Een mogelijkheid om oude loggegevens te verwijderen en de database te comprimeren

Nu het systeem zelf

3 Laden van beschikbare linkteksten
3.1 bij een aanvraag word eerst gekeken of de querystring adres wel numeriek is zo nee dan word er niets geupdate en word er een waarchuwingstekst uitgeschreven omdat desbetreffende webmaster de te plaatsen code die dit script aanroept niet juist heeft geplaatst.

Probeer maar eens http://www.debedrijfsgids.nl/scripts/hit-boost/selecthits.asp?adres=a

3.2 als alles ok is dan word er in een logtabel gekeken of er een record bestaat met het huidige adresnummer en session.sessionid (Anticheatsysteem)

zo ja dan word een teller met +1 verhoogt
indien de teller boven de 10 zit dan verdiend desbetreffende webmaster geen credit meer voor de load.

Als het controlerecord niet bestaat dan word hij aangemaakt

3.3 Mijn systeem gaat eerst kijken of er Boostaccounts aanwezig zijn zo ja dan een random
zo niet dan een gewonen select met daarover een random

Bij elke select word natuurlijk rekening gehouden dat de link vd webmaster zelf niet geladen word incl de evt vorig geladen link

3.4 bij de user waarvan de link geladen word, word gekeken of hij zn statistieken wil hebben zo ja en de laatste stats zijn 6 dagen geleden verstuurd dan volgt een statistiekenmailing

3.5 bij de user word gekeken wanneer hijzelf voor het laatst een link geladen heeft, is dit de afgelopen 5 dagen niet gebeurd dan word hij tijdelijk deactief en krijgt hij een mailtje

indien hij na deze deactivartie weer gaat laden dan word hij weer netjes ingeschakeld en volgt ook een mailtje

3.6 tijdens deze handelingen is er een variabele opgebouwd met een tabel waarin de linktekst vd user zit en een referalink naarmij, deze word als document.write uitgeschreven.
In de linkuischrijving heb ik weer in een query het adresnummer, het id vd persoon van wie de linktekst is en het session.sessionid opgenomen bv

http://www.debedrijfsgids.nl/scripts/hit-boost/hitclick.asp?adres=628&id=447&time=916892544

4 Het Clickscript
4.1 Bij een click word weer in de controletabel gekeken of deze link wel geladen is, zo ja dan krijgt de webmaster die deze link liet laden een extra credit (max 1 per bezoeker)
en verder naar 4.2

zo niet dan volg gelijk een redirect naar de website waar de link van is

4.2 De webmaster die de link liet laden krijgt een clickbonus
4.3 bij de webmaster waarvan de link is (het id nr) word een click gelogt
4.4 In een clicktabel word een record opgeslagen met een refer,idnr,Ipadres,Software,Datum,Tijd

Hierna volgt de redirect naar desbetreffende website

5 Refersysteem

De code schrijft ook een referlink naar mijn systeem uit, als hierop geklikt word dan krijgt de webmaster die hem liet laden 10 ectra bonuscredits (ook max 1x per bezoeker)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 18 december 2001 20:20 schreef j30a6n75 het volgende:
[..]
Wel hierbij, Ik kon vandaag weinig reargeren in de tijd van mn wergever
[...]
allemaal beetje standaard.. 5 uur dus.

Back In Black!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Weleens over nagedacht dat er gewoon componentjes zijn die dit waarschijnlijk nog veel beter doen omdat men het 5000 keer verkoopt?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 14:28 schreef raptorix het volgende:
Weleens over nagedacht dat er gewoon componentjes zijn die dit waarschijnlijk nog veel beter doen omdat men het 5000 keer verkoopt?
tja dat kan wel,

Ik kan jullie echter vertellen dat ik het script vandaag verkocht heb (een kopie uiteraard) voor 3 ruggen
Ik vroeg dit en het was meteen goed, Misschien had ik meer moeten vragen maar qua uren kom ik hiermee goed uit

Jan

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
dusty: allemaal beetje standaard.. 5 uur dus.
Onze sociaal vaardige dusty leeft zich weer eens flink uit :P ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op woensdag 19 december 2001 23:34 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Onze sociaal vaardige dusty leeft zich weer eens flink uit :P ;) .
maar hij heeft wel keihard gelijk.

Daarbij worden er vaak fouten gemaakt bij dit soort scripts - bv eerst alle records binnen halen en daar dan met een kazige zelf bedachte random() functie een record uithalen etc. etc.

Als je goed leest kun je een aantal zaken al samenvoegen. Het mailen als iemand een link request is vrij ranzig...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
chem: maar hij heeft wel keihard gelijk.
Ik zei ook niet dat hij geen gelijk heeft ;) .

Hij slaagt er alleen vaak in om opmerkingen op een ietwat onprettige manier te plaatsen voor een buitenstaander: wij begrijpen hem wel, de topicstarter niet.

Misschien bereik je wel meer als je je iets tactischer uitdrukt en je weet te verplaatsen in de gedachtengang van je 'slachtoffer'. Ik neem tenslotte aan dat het zijn doel is om de topicstarten te helpen en te adviseren in plaats van het puur leveren van kritiek.

Wel respect, gewoon advies :) .
(Dit geldt voor deze posting ten opzichte van dusty en is ook gelijk een goed bedoeld advies :) ).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 11:07 schreef chem het volgende:

[..]

maar hij heeft wel keihard gelijk.

Daarbij worden er vaak fouten gemaakt bij dit soort scripts - bv eerst alle records binnen halen en daar dan met een kazige zelf bedachte random() functie een record uithalen etc. etc.

Als je goed leest kun je een aantal zaken al samenvoegen. Het mailen als iemand een link request is vrij ranzig...
Hoezo Ranzig?, bij zo'n actie moet er wel een extra select uitgevoerd worden omdat de benodigde gegevens niet in het huidige record voorkomen

Ik werk met meerdere databases en haal zo weinig mogelijk gegevens op

Als bij bij een bepaalde actie bv statistiekenmail of (de)activatiemail uitvoer dan trek ik een andere dbase open en haal de benodigde gegevens op.

en hoe wou jij anders dan random een user uitschrijven?
Pagina: 1