Op dinsdag 18 december 2001 10:30 schreef chem het volgende:
Als je globaal vertelt wat je script/systeem doet (cq. de fucntionaliteit) kan ik wel een gokje wagen hoe lang het mij zou kosten...
Wel hierbij, Ik kon vandaag weinig reargeren in de tijd van mn wergever
Ik zal puntsgewijs uitleggen wat het systeem doet
1: Userinterface
1.1 Aanmelding/registratie van nieuwe users waarbij bv gekozen kan worden of je de statistieken per email wilt verkrijgen (htmlmail of tekstmail)
1.2 Via login kun je natuurlijk alles aanpassen en je statistieken bekijken incl logfiles (referadres, software ed)
2 Admininterface
2.1 In de admintool kan ik natuurlijk alle accountgegevens bekijken/wijzigen.
2.2 Account activeren en evt in een "Boost" zetten zodat hij met voorang geladen word (in het geval deze user meer credits verdien dan mijn systeem via de gewone weg opmaakt)
2.3 Evt extra (Bonus)credits toewijzen
2.4 een pagina met een statistiekenoverzicht van alle active users
2.5 Een mogelijkheid om oude loggegevens te verwijderen en de database te comprimeren
Nu het systeem zelf
3 Laden van beschikbare linkteksten
3.1 bij een aanvraag word eerst gekeken of de querystring adres wel numeriek is zo nee dan word er niets geupdate en word er een waarchuwingstekst uitgeschreven omdat desbetreffende webmaster de te plaatsen code die dit script aanroept niet juist heeft geplaatst.
Probeer maar eens
http://www.debedrijfsgids.nl/scripts/hit-boost/selecthits.asp?adres=a
3.2 als alles ok is dan word er in een logtabel gekeken of er een record bestaat met het huidige adresnummer en session.sessionid (Anticheatsysteem)
zo ja dan word een teller met +1 verhoogt
indien de teller boven de 10 zit dan verdiend desbetreffende webmaster geen credit meer voor de load.
Als het controlerecord niet bestaat dan word hij aangemaakt
3.3 Mijn systeem gaat eerst kijken of er Boostaccounts aanwezig zijn zo ja dan een random
zo niet dan een gewonen select met daarover een random
Bij elke select word natuurlijk rekening gehouden dat de link vd webmaster zelf niet geladen word incl de evt vorig geladen link
3.4 bij de user waarvan de link geladen word, word gekeken of hij zn statistieken wil hebben zo ja en de laatste stats zijn 6 dagen geleden verstuurd dan volgt een statistiekenmailing
3.5 bij de user word gekeken wanneer hijzelf voor het laatst een link geladen heeft, is dit de afgelopen 5 dagen niet gebeurd dan word hij tijdelijk deactief en krijgt hij een mailtje
indien hij na deze deactivartie weer gaat laden dan word hij weer netjes ingeschakeld en volgt ook een mailtje
3.6 tijdens deze handelingen is er een variabele opgebouwd met een tabel waarin de linktekst vd user zit en een referalink naarmij, deze word als document.write uitgeschreven.
In de linkuischrijving heb ik weer in een query het adresnummer, het id vd persoon van wie de linktekst is en het session.sessionid opgenomen bv
http://www.debedrijfsgids.nl/scripts/hit-boost/hitclick.asp?adres=628&id=447&time=916892544
4 Het Clickscript
4.1 Bij een click word weer in de controletabel gekeken of deze link wel geladen is, zo ja dan krijgt de webmaster die deze link liet laden een extra credit (max 1 per bezoeker)
en verder naar 4.2
zo niet dan volg gelijk een redirect naar de website waar de link van is
4.2 De webmaster die de link liet laden krijgt een clickbonus
4.3 bij de webmaster waarvan de link is (het id nr) word een click gelogt
4.4 In een clicktabel word een record opgeslagen met een refer,idnr,Ipadres,Software,Datum,Tijd
Hierna volgt de redirect naar desbetreffende website
5 Refersysteem
De code schrijft ook een referlink naar mijn systeem uit, als hierop geklikt word dan krijgt de webmaster die hem liet laden 10 ectra bonuscredits (ook max 1x per bezoeker)