Toon posts:

Ambetant probleem met pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weekskes zit ik met een kl*teprobleem. Mijn pc crashte constant in ME en ovnd da zo vervelend. Dacht da het wel weeral es aan ME zou liggen en twee weken geleden em ik er dus mor 2000 Advanced Server op gesmeten. Da ging eerst perfect en dacht da alles opgelost was...Maar sinds drie dagen crasht die om het uur ongeveer. Ik krijg zo een blauw scherm zo met ietke van memory dump en contact your administrator en dan hoor ik da alles gewoon uitvalt in mijn pc. Die reboot dan vanzelf en ne halve minuut later of zo als hij 2000 al aan't booten is hoor ik da da allemaal mor terug op gang komt in mijn pc (em indruk da koeling en zo ook stil valt). Weet iemand wa da kan zijn? Veroudert Mobo? Geheugenprob? Denk wel ni da het mijn voeding is, pc is ni meer verplaatst voor een jaar ongeveer al en heb er onlangs enkel mor een NIC uitgehaald en al maanden nix meer geplaatst...Help, dit is niet leuk!

Thx

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
welke sp's
en wat van hardware heb je?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Controleer de temperatuur in de kast eens. Misschien zit er een Fan vast of helemaal vol met stof. waardoor het systeen domweg te heet word. Check ook op virussen / brakke drivers / adware . Gebruik in Windows 2000 alleen certified drivers (is te controleren met het toltje SIGVERIF, wat standaard in je windows staat).

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
Werk met Windows 2000 SP2 en alle updates gedownload en goed geinstalled. Heb laatste virusscanners al es losgelaten en nix gevonden. Probleem is ook al van voor Win2000 tijdens Win ME ook al, dan fdisk en format gedaan dus kans op virussen is wel klein. Heb momenteel in mijn pc maar 1 fan en die draait continu en hoor geen verschil. Enkel als pc da blauw scherm geeft in 2000 valt gelijk alles uit (HD valt stil en denk da fan ook wel stopt). Drivers zijn de allernieuwste en allemaal origineel.
Mijn hardware:
Maxi-tower ATX(merkloos)
voeding en fan onbekend.
PII 400Mhz
128SDRAM 100Mhz
Spacewalker Hot 661/P (van Shuttle)
13GB Maxtor HD
Plextor 40x UltraPlex
CI-2500 controller
PlexWriter 12/10/32A
Normale DiskDrive
Riva TNT2 Ultra 32MB (Creative)
Soundblaster Live! Value
3COM 10/100MB NIC
Webcam Go Plus USB

Nog dingen? Just ask and i'll check

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
zedde zeker da uw geuheugen nog wel 100% gezond is?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ambetant probleem, wat zijn Belgen toch grappig! :)

Verwijderd

Topicstarter
K zou eigenlijk geen idee emmen hoe da plots kapot zou zijn en zo, der is nix aan verandert de laatste maanden é, eignelijk nooit ni aan mijn geheugen of zo...En SiSoft reclameert ook ni echt als ik mijn ram test zo (mo ja, da doet er misschien ni toe). Nog wa dingen da em doet:
In ME (vroeger dus)
Windows-toets op keyboard marcheert na nen tijd ni meer.
Als em vastloopt dan blijft alles gewoon draaien en marcheert muis en alles nog...PC reageert gewoon ni meer op input.(CTRL+ALT+DEL werkt ni meer dan)
In 2000
Cold-boot doet windows in boot crashen en moet rebooten om te starten dan...(elke morgen dus)
Als PC crasht, blauw scherm dus en alles valt stil en spontaan reboot

Heb echt geen idee hoe het kan komen zulle...Is nix mee gebeurt of zo...Moet wel zeggen da mijn pc al drie jaar lang dienst doet, iets meer zelfs, en da die dagelijks ongeveer 10u lang aanstaat en in weekends van s morgens tot s avonds...

• RedC
Op dinsdag 18 december 2001 11:59 schreef Bigfoot72 het volgende:
Ambetant probleem, wat zijn Belgen toch grappig! :)
:( wat is daar grappig aan?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Op dinsdag 18 december 2001 12:03 schreef Damoke het volgende:
K zou eigenlijk geen idee emmen hoe da plots kapot zou zijn en zo, der is nix aan verandert de laatste maanden é, eignelijk nooit ni aan mijn geheugen of zo...En SiSoft reclameert ook ni echt als ik mijn ram test zo (mo ja, da doet er misschien ni toe).
Hee knulleke, dit is knap irritant. Gebruik gewoon ABN of post niets. |:(

-

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Praat eens duidelijk zodat mensen je ook kunnen helpen en niet eerst een dialectenboek erbij moeten pakken.
Lijkt me dat je MB gewoon kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dialect is te danken aan ICQ, belgen praten zo onder elkaar é...AN is mijn gewoonte niet meer. Zal het in het algemeen nederlands proberen formuleren:
Het komt er gewoon op neer dat er niets aan mijn geheugen gewijzigd is en ik er ook geen heb bijgestoken. Als ik SiSoft gebruik om mijn ram-geheugen te testen zegt hij niets over defect geheugen of dergelijke (alhoewel ik er geen idee van het of sisoft dat wel kan herkennen, defect geheugen) Als er nog dingen onduidelijk zijn , mijn oprechte excuses dan, en vraag maar hé, ik apprecieer het enorm dat jullie me uit de nood proberen helpen. Het is echt wel niet leuk om met zo een pc de twee vakantieweekjes tegemoet te gaan...Alvast bedankt allemaal voor jullie advies...

• RedC
*D lol

Verwijderd

Topicstarter
Wie het wil weten, pc was daarnet nog geen twee minuten gestart en had al een crash...Hitte is dus wel onwaarschijnlijk, niet?
Ik weet het echt niet meer, hopelijk kunnen jullie me helen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er niemand nog ideeen? Of is mijn nederlands zo onduidelijk?

Wie toch nog een poging wilt wagen: mijn geluidskaart doet sinds vandaag ook al niet meer deftig zijn werk, vooral dan bij het afspelen van audio-cd's...

Verwijderd

Al eens gezocht op www.technet.com op de kreten die je in het blauwe scherm krijgt. Misschien dat je daar wat verder mee komt.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

-ET-

Phone Home

Al eens een nieuwe voeding geprobeerd?? Want je zegt namelijk ook dat je hdd's dan niets meer doen. Misschien loopt je voeding op zijn einde. iig veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
Dat is net het rare...Enkel in WIndows 2000 hoor ik dat mijn hd uitvalt en terug begint te draaien na de memory check...In Windows ME crashte de pc maar bleef alles normaal draaien, in 2000 hoor ik duidelijk een verschil een verschil. Elk OS heeft dus anderen kenmerken en ze hebben nix gemeen qua symptomen..Daarom dat ik wel wat vrees dat het mijn mobo zou kunnen zijn...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat bij een blauw scherm in 2000 ook de schijven enzo worden uitgeschakeld, terwijl dat in 98/ME niet zo is. Dus dat is niet raar.
Probeer gewoon een andere voeding en ander geheugen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Misschiend de voeding die niet genoeg kan leveren? Hoeveel watt is jouw voeding? Vooral de 5V is bij ABIT moederborden van belang. Kijk even met Motherboard Monitor hoeveel jouw verschillende spanningen bedragen...
Wat je anders ook kan doen is alle kaarten verwijderen en enkel jouw videokaart laten zitten, als de PC dan geen problemen meer heeft, weet je dat het probleem bij één van de kaarten ligt.. Zo heb ik ook gevonden dat mijn geluidskaart problemen had met mijn nieuw ABIT-moederbord.

Laat eens weten als je het bovenstaande geprobeerd hebt.

Groeten,
Laagvliegerke

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 27 januari 2002 16:30 schreef Laagvliegerke het volgende:
Misschiend de voeding die niet genoeg kan leveren? Hoeveel watt is jouw voeding? Vooral de 5V is bij ABIT moederborden van belang. Kijk even met Motherboard Monitor hoeveel jouw verschillende spanningen bedragen...
Wat je anders ook kan doen is alle kaarten verwijderen en enkel jouw videokaart laten zitten, als de PC dan geen problemen meer heeft, weet je dat het probleem bij één van de kaarten ligt.. Zo heb ik ook gevonden dat mijn geluidskaart problemen had met mijn nieuw ABIT-moederbord.

Laat eens weten als je het bovenstaande geprobeerd hebt.

Groeten,
Laagvliegerke
[topic=309815/1/100]

En Damoke, hoe warm wordt je PC nu eigenlijk?

Verwijderd

Bij My Computer --> Properties ---> Advanced ---> Startup and Recovery (vertalen indien van toepassing :) ) kan je aangeven hoe je PC zich moet gedragen bij een crash. Automatische reboot kan dus uit, maar lost het eigenlijke probleem dus niet op....

Bekijk eens je Eventviewer. Event ID's opzoeken bij www.eventid.net

Memory test:
http://www.teresaudio.com/memtest86/#download8
Pagina: 1