[DVD]Warm en stinkt, kapot?

Pagina: 1
Acties:

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013
Na een leuke HDD die bad sectors gaf heb ik nu last van mijn DVD drive. Tis een 12x40 A-Open DVD drive, Tray versie. Hij maakt rare geluiden, de cd's die eruit komen zijn ontzettend warm en er komt een stink lucht vanaf. Wat is er aan de hand en hoe los ik het op? Ik denk dat ik nu ook al een nieuwe DVD drive aan moet gaan schaffen :(

MechWarrior || Monsters Game

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 22:14
misschien stof erin? dat een beetje aan't smeulen is :)
een keer flink uitblazen, of opendraaien (als je durft)
als ie verder de cd's leest zal er wel niks (ernstig) mis zijn met het loopwerk..

• GambitRS
Maar het is niet goed dat de cd's zo warm worden, een van mijn cd's is daardoor al helemaal verpest (door in de zon te laten liggen is de cd nu half bruin geworden. Weer een onderzetter erbij dus)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 22:14
Bij mij worden cd's ook regelmatig heet, ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ze mogen wel +- 70 C worden, in de zon liggen is niet slecht voor de cd's qua warmte, maar de straling kan de gevoelige data-laag aanpassen..

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 20:58
hehe, moet je wel niet met platinum cd's doen, die zijn soms al dood voordat je ze gaat branden (als ze bv in de verpakking 1/2 jaar lang in de kast liggen ofzo)

Die platinums worden gelig (begint aan de buitenkant), en dan kun je ze dus ook niet meer lezen.

Heb al meerder platinum cd's van ongeveer een half jaar geleden waar ik niks meer van kan lezen. Deze waren gebrand
met een teac 4x brander of een sanyo 8x.
(overigens hebben geen van allen in zonlicht gelegen, allen in een vrij donkere kast !!)
Maja.. ik ga overstappen op verbatim cd's ofzo denk ik.

• GambitRS
Maar hoe is dit nu gekomen? Het enige wat ik heb gedaan is de PC een dag of 3 niet gebruiken, ff wat gerommeld met de stekkers en toen bleek de DVD power stekker een heel klein beetje lost te zitten (ding ging niet aan, ik dus pc uit en alles aanduwen) en daarna begon het te stinken. Dus ik ben bang dat ik iets gefrituurd heb :(

• GambitRS
het stinkt nog steeds, zelfs na een paar dagen gebruiken! Hoe kan dit?

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Misschien is er ongedierte ingekropen en is ligt dit te cremeren.
Maargoed, mijn dvd's/cd's worden ook heet, vooral als ze een tijdje in de drive hebben gezeten, of na het kijken van de film.
Dus over de warmte hoef geen zorgen te maken (of je moet natuurlijk bijna je poten verbranden aan die dingen)
Over die stank, is dat zo'n verbrande elektronica lucht of zo'n verbrande plastic lucht.
Dat plastic luchtje kan gewoon nieuwegheid zijn.
Heb je die andere stank, kan er iets in de elektronica aan het cremeren zijn (chippie, condensatorretjes).
Houd in iedergeval je garantiebewijs standby.

Verwijderd

Wat voor lucht ruik je?

Omschrijf het eens, misschien heb ik hetzelfde probleem gehad.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op dinsdag 18 december 2001 12:08 schreef KBDE het volgende:
hehe, moet je wel niet met platinum cd's doen, die zijn soms al dood voordat je ze gaat branden (als ze bv in de verpakking 1/2 jaar lang in de kast liggen ofzo)

Die platinums worden gelig (begint aan de buitenkant), en dan kun je ze dus ook niet meer lezen.

Heb al meerder platinum cd's van ongeveer een half jaar geleden waar ik niks meer van kan lezen. Deze waren gebrand
met een teac 4x brander of een sanyo 8x.
(overigens hebben geen van allen in zonlicht gelegen, allen in een vrij donkere kast !!)
Maja.. ik ga overstappen op verbatim cd's ofzo denk ik.
Klopt!
Ik had het ook...heb ze in een mapje zitten en echt maf dat dat zo is.

• GambitRS
ehm, ik heb geen flauw idee maar ik denk dat er elektronica aan het fikken is. Als ik de cd eventjes erin leg, 3 seconden wacht en het er dan uithaal is tie al warm.

Verwijderd

Zo vlug had ik niet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
AOpen DVDs zijn kut, net zoals hun CD-ROMs. Ik had voor iemand een systeem gebouwd waar volgens hem een AOpen 12/40 in moest. Belt ie me twee dagen later op: ik doe er een DVD of Audio Cd in en dan loopt mn computer vast, ik hoor alleen tik, tik, tak, tik...

Ikke dat ding hier thuis krijgen, de eerste beste audio cd erin: AARDBEVING!

HDD was een samsung, heeft dit dus 4x overleefd (elke keer TIK, TIK, TIK, maar na een poweroff weer goed)

• ernst
  • Laatst online: 20-04 10:05
boem, de dvd uit mijn sig roelt btw :P
maarehh cd's die na 3 sec. al warm zijn :? woeps heb je nog garantie ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• GambitRS
Nee, helaas. Als ik trouwens iets wil installen dan stopt ie standaard na een tijdje en gaat dan ontzettend skippen en ik krijg ik joekel van een foutmelding. Die drive is dus gaar. Omdat ik toch nog geen DVDs heb wacht ik even met aanschaf, ik gebruik mijn 32x brander wel. snif. (nee, niet 32x schrijven :+ )

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 21:56
Ik heb dit ook ooit met mijn floppydrive gehad
Ik zette een nieuwe pc in elkaar en als laatste sloot
ik de floppydrive aan. Toen ik de stroom erop zette
begon de floppydrive enorm te stinken en werd heet :?.
Het bleek toen dat ik de stroomconnector er niet helemaal
goed in had gedrukt en dat er vuil tussen de connector
en de aansluiting zat |:( Misschien is dit de oplossing voor je probleem?
Pagina: 1