UNLOCKEN met verbindingen!

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Hey,

ik heb rap een 3D image gemaakt voor alle duidelijkheid. Ik mis wel een lasercut. Maar heb de image uit me hoofd gemaakt. sorry hiervoor :)) but you will get the picture. I hope
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/3Dtests/amd.jpg

Mijn idee om verbindingen te maken.

1. Leg 4 verbindingen over de L1 brugjes. Materiaal: Goud? Grafiet? Andere geleiders?
2. Tape aan 1 kant de 5 verbindingstukjes vast, zodat ze op hun plaats blijven zitten. Is maar tijdelijk.
3. Lijm de L1-contactpunten vast met de verbindingstukjes door ZILVERLIJM. Deze geleidt toch? of ben ik aant dromen :)
4. Laat lang drogen :)))) GA koffie drinken, wandelen, Casemodden.. ect.
5. Maak de TAPE voorzichtig los, en doe hetzelfde aan de andere kant
6. Weer laten drogen.
7. Bescherm TAPE over de hele L1 brug
8. Testen :)

Wat denken jullie? Misschien is een upvulling van de lasercuts wel nodig als ondergrond voor de verbindingen.

Ik zat over unlocking te denken omdat sommige mensen het om de 2 weken opnieuw moesten doen. OMdat de zilverlijm niet goed meer verbond. En goude banen solderen gaat imo niet omdat de cpu niet tegen 1000graden kan :))

Dus dacht ik aan deze oplossing? Is dit misschien al 10x voorgesteld? Zou dit lukken?
Welke materialen gebruiken voor de verbindingen?

thanx

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
heb je die bruggen weleens goed bekeken? wat jij wil doen wordt microscoopwerk... of chirurgenhanden.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
leuk bedacht, dat wel maar zoals mijn bovenbuurman al zegt :) moet je toch een geweldig vaste hand hebben om zoiets te klaren. Alleen al als je die tape eroverheen plakt kan 3mm verschuiven al funest zijn voor het resultaat

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 02:33 schreef P5ycho het volgende:
heb je die bruggen weleens goed bekeken? wat jij wil doen wordt microscoopwerk... of chirurgenhanden.
Tja er zijn mensen die in staat zijn om dit te solderen met goudlatjes.. dus dit is ook mogelijk volgens mij hoor. Miniatuur werkje, maar met wat geduld zullen sommige in staat zijn het te klaren imo.
Of echt onmogelijk

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

zou wel ideaal zijn dat je het zonder opvulling kan doen. Maar volgens mij is de 'gewone' methode toch echt iets makkelijker cq. minder tijdrovend

Verwijderd

dan moet je een chirurg zijn wil je dat gefixed krijgen...mij te klein af in ieder geval..

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 02:41 schreef Brazza het volgende:
zou wel ideaal zijn dat je het zonder opvulling kan doen. Maar volgens mij is de 'gewone' methode toch echt iets makkelijker cq. minder tijdrovend
akkoord. Maar met deze methode is het wel simple om de kleine lijm drupjes te verwijderen en zo toch garantie te krijgen. Zilverlijm, Nagellak, Tipp-Ex uit die lasercuts halen lukt toch nooit 100%. En ze zullen altijd wel blijven zien dat je geunlocked hebt :))
Dadaaa garantie :(

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
en zo toch garantie te krijgen
als je gaat overklokken en jij doet het fout (blaast proc op) vind ik eigenlijk dat je ook de gevolgen moet dragen. En niet dat je dan gaat proberen om je proc weer te locken zodat het lijkt alsof jij niet degene was die de fout heeft gemaakt. Dat is een naaistreek voor de winkelier

just my 2 cents :)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Ach de echte tweaker ken niet zonder de gamma, maar het is opzich een goed plan. Zou je het niet met een stukje tin kunnen proberen. Die aan elke kant vast maken??

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Geen ervaring met unlocken. Wil het wel gaan doen. Maar ben gewoon niet van plan het om de 2 weken te MOETEN doen omdat de zilverlijm niet meer wil werken :) ER moeten ook andere oplossingen zijn imo.

Als je nu bv de 5 contact-punten aan de bovenkant voorziet van een druppel zilverlijm. Je laat die effe drogen zodat hij wat harder is geworden. Met een loep en pincet (of welke middelen ook) steek je je verbindingsstukje in de hard-wordende lijm. normaal blijft hij dan steken. En je zorgt gewoon dat hij de andere kant goed raakt. Vervolgens op de andere kant gewoon een drupje zilverlijm leggen en klaas is kees :))

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57
Dit gaat niet werken
de rede dat het met een potlood niet werkt is dat weerstand te klein is dus dan gaat dit al helemaal niet lukker

je moest geloof ik onder de 100 blijven ofzow maar weet ik ook niet zeker

Verwijderd

Ik heb wel gewoon een paar van die bruggen gesoldeerd. Dat gaat goed. Daarvoor heb ik een enkel adertje uit een stukje flatcable gebruikt.

Maar wat dacht je van het fixeren van de stukjes draad met een minuscuul druppeltje lijm (speldpunt)?

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 11:30 schreef DaBit het volgende:
Ik heb wel gewoon een paar van die bruggen gesoldeerd. Dat gaat goed. Daarvoor heb ik een enkel adertje uit een stukje flatcable gebruikt.

Maar wat dacht je van het fixeren van de stukjes draad met een minuscuul druppeltje lijm (speldpunt)?
Mmm dat is de bedoeling toch :)) Druppeltje lijm wat geleidend is en daarin een draad steken.. hoooog geleidend en weinig weerstand.. Goud of koper .. Ben nie zo technisch :)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

nah, sorry hoor maar wie dit niet kan solderen is niet soldeerbout-waardig >:)

zonder gekheid dit is echt wel te doen voor iemand met ervaring hoor :o

Verwijderd

die tekening van je maakt het wel verleidelijk makkelijk :+

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Op dinsdag 18 december 2001 10:15 schreef Orcie het volgende:
Dit gaat niet werken
de rede dat het met een potlood niet werkt is dat weerstand te klein is dus dan gaat dit al helemaal niet lukker

je moest geloof ik onder de 100 blijven ofzow maar weet ik ook niet zeker
Correctie: De weerstand is niet te klein, eerder te groot. Ik denk dat het moet lukken, als je een goede loep en pincetten hebt. Kunstmatige inseminsatie kan toch ook.... Een echte oc'ert kent niet zonder microscoop >:)

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Ja m'n schoonmoeder is goudsmit.. Maar ik denk dat solderen met goud te heet wordt. MOet 1000graden zijn

Hoe denken jullie dan te solderen? Welke materialen?

• TheManinBlack
  • Niet online
Op Tom's Hardware guide staat toch een leuke educatieve video :? Daar word het toch goed uitgelegd, of niet dan?

Verwijderd

Het plaatje is net zo realistisch als het idee ;)

Nee hoor grapje, het plaatje ziet er erg goed uit en lekker duidelijk ook. Denk alleen dat het (bijna) niet te doen is. Het is allemaal zo pietepeuterig. Maar als het je op deze wijze lukt dan krijg je van mij een applaus (.wav'je ofzo) ;)
Succes er mee *D

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 18:50 schreef TheManinBlack het volgende:
Op Tom's Hardware guide staat toch een leuke educatieve video :? Daar word het toch goed uitgelegd, of niet dan?
Dat weet ik. Maar het probleem is dat zilverlijm niet goed meer kan werken na een week ofzo. Dus moet je het opnieuw doen. En dat is niet bevordelijk voor je cpu en core.. Telkens die heatsink erop en af.. Die dingen willen nogwel eens afbrokkelen :)

Ik wil een blijvende unlock

Verwijderd

whhe.. lol :+

Verwijderd

Heeft iedereen daar last van, dat die zilverlijm niet meer geleid na 2 weken, likt mij vreemd, ik heb die zooi ook op de achterruit van mijn bolide zitten maar die doet het al maanden!

leg uit !

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Uit welk materiaal zijn de contactpunten op de cpu?

Zijn deze van goud..

Verwijderd

Kun je er dan niet beter 0 ohm SMD-weerstanden tussen solderen. Er zijn vast wel mensen met een smd soldeerbout

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit ziet er als een mogelijkheid uit die kan werken.
Als je maar de juiste draadjes hiervoor gebruikt.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Yep maar moet weten welk soort materiaal de contactpuntjes op de cpu zijn.

Rick2001: heb Epox besteld, nu is juist de Abit KR7-a zonder raid binnen.. voor bijna zelfde prijs GRRrrrr :(
Wat zou jij nemen? Trouwens werkt je email in je profile? heb je gemaild thanx

• Rick2001

Rick2001

Op dinsdag 18 december 2001 22:51 schreef multipasser het volgende:
Yep maar moet weten welk soort materiaal de contactpuntjes op de cpu zijn.

Rick2001: heb Epox besteld, nu is juist de Abit KR7-a zonder raid binnen.. voor bijna zelfde prijs GRRrrrr :(
Wat zou jij nemen? Trouwens werkt je email in je profile? heb je gemaild thanx
Je hebt toch al email terug ontvangen, niet ?
Tja, is een moeilijke keuze die je moet maken.
Het ABIT is ook een erg goed board, alleen komt het EPOX net iets hoger met FSB overclocken.
Ook moet je het ABIT modden om een hoge VDDR te krijgen wat bij het EPOX weer niet nodig is.
Maar goed, een VCORE mod moet je toch op beide boarden doen, dus blijft het kiezen of delen. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Nope geen mail gehad.. :)) kan je effe opnieuw sturen aub :)
thanx

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 23:02 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Je hebt toch al email terug ontvangen, niet ?
Tja, is een moeilijke keuze die je moet maken.
Het ABIT is ook een erg goed board, alleen komt het EPOX net iets hoger met FSB overclocken.
Ook moet je het ABIT modden om een hoge VDDR te krijgen wat bij het EPOX weer niet nodig is.
Maar goed, een VCORE mod moet je toch op beide boarden doen, dus blijft het kiezen of delen. :)
Wees maar blij met dat Epox , had m'n PAL8045 m'n 8KTA3+Pro niet gemold zat ik nu niet met dit vies KT7A RAID bord ...

• Rick2001

Rick2001

Op dinsdag 18 december 2001 23:06 schreef multipasser het volgende:
Nope geen mail gehad.. :)) kan je effe opnieuw sturen aub :)
thanx
Done.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Effe een idee gehad..

Zou BLADGOUD niet heel goed geleidend zijn??? is makkelijk aan te brengen en kleeft overal op.. en je kan het zo wegschrapen

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:32 schreef multipasser het volgende:
Effe een idee gehad..

Zou BLADGOUD niet heel goed geleidend zijn??? is makkelijk aan te brengen en kleeft overal op.. en je kan het zo wegschrapen
Hoe krijg je vier filterdunne reepjes bladgoud?
Is dit niet te kwetsbaar om te verwerken?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 10:33
Ik denk dat je het het beste op de volgende manier kunt doen:

1. Doe SMD-pasta op de L1 contactpuntjes
2. Plaats er dunne draadjes of 0-ohm smd-weerstanden tussen
3. Plaats de CPU in een SMD-oven

en klaar is kees

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• ntsx
  • Laatst online: 07-02-2024
potloodstreepjes :?

too fly for a white guy

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
Op vrijdag 05 april 2002 14:27 schreef ntsx het volgende:
potloodstreepjes :?
Dat kan dus niet bij de XP, verder ouwe }:O.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.