[Philips monitoren] 107P of 109S?

Pagina: 1
Acties:

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Goedennacht,

Omdat mijn Iiyama 19" flatscreen in het geheel NIET bevalt ga ik 'm ruilen voor een Philips. (meer info: [topic=352945/1/25]

Het liefst wil ik de 109P natuurlijk, maar dies 1400+ piek!

Dus nu twijfel ik tussen de 19" 109S (niet flat) of de 17" 107P (wél flat)

Iemand die de doorslag kan geven?

Dividend for Starters

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11
Tja, ik zou kiezen voor de 107P. Tuurlijk, best leuk een groot scherm, maar sinds ik een 107P heb wil ik nooit meer iets anders dan een vlak scherm. Het scheelt gewoon een hoop en kijkt een stuk prettiger. Moet altijd erg wennen als ik achter een niet platte beeldbuis zit. Maarja, das mijn mening.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

P (ik heb de 109P, ECHT goed).

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
vergeet ook niet te vergelijken :
max resolutie
max refresh bij verschillende resoluties
contrast.

bij de P serie is zwart erg zwart terwijl de S wat grauwer is.

dit komt door het filter wat op de buis zit.
let op dit krast zeer snel, bijna met je nagels.
dit is zeker een nadeel van een voor de rest erg mooie / goede monitor

1+1+1 = 1

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

In dit geval zou ik gaan voor de 107P, de flatscreen. Goed, je gaat iets terug in beeldformaat, maar dat weegt imo ruimschoots op tegen het verschil tussen bol of plat. Zeker in het geval van de Philips monitoren.

Op school zit ik achter een Philips 107S en die vind ik toch wel erg bol. Mijn vorige monitor (Deawoo 511X) was ook een beetje bol maar niet zo erg als de Philips.

Nu heb ik een Iiyama VMP 410 (flatscreen) en ik vind dat platte werkelijk ideaal! Totaal geen hinderlijke reflecties meer.

't Is maar net wat je wilt: groter en bol en dus meer kans dat je hinderlijke reflecties ziet, of iets kleiner en vlak en zo goed als geen hinderlijke reflecties.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Heeft de 19" bolle ook zo'n laag? Want eigenlijk vind ik zo'n laag maar nix, want als ik hem dan in de auto zet om naar een LAN te gaan kom je met een gebroken spiegel terug...

Dividend for Starters

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
*schop*

Dividend for Starters

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Mischien kan je andere, ook platte, beeldschermen overwegen.

Bijvoorbeeld een Nec-Mitsubishi FE950+ 19"

Kort: 19" flatscreen, geen reflectiefilter, lagere refreshrates dan een Sony/Philips, goedkoper, wel plat.

Hij heeft een Mitsubishi Diamondtron NF buis. Ik heb nu zelf de 17" (FE700+) en die bevalt goed. Hiervoor had ik een 19" met sony flattron scherm (triniton FD). Die is ook goed maar de spiegellaag wordt snel lelijk.

Prijs: http://www.tweakers.net/pricewatch/18558

Afbeeldingslocatie: http://www.nec-mitsubishi.de/data/product_gfx/crt_fe950plus_fp.gif

edit:
Typo's

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
ik heb de 109S. ben er zeer tevreden mee. hij is niet plat, maar de bolliung valt wel mee. heeft mee 960 piek gekost ofzo. (tijdje terug)
Pagina: 1