"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Laat ik het anders vragen:
Staat je geheugen wel op 100MHz FSB, oftewel in het geval van DDR RAM op 200MHz.
Ik heb 266FSB ook al geprobeerd, maar dan moet de CPU op 933 MHz draaien en dat trekt 'ie niet.
Bovendien krijg je van geheugenproblemen eerder andere fouten, dan komt je systeem niet terug uit de freeze (ook wel eens geheugengezeik gehad, da's gewoon pats reboot of pats muurvast).
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Wat maakt dat nou weer uit?! Feit is dat het lagt, en de vraag is hoe da komt, niet wat voor processor hij nou eigenlijk heeft.Op woensdag 19 december 2001 19:26 schreef prenobe het volgende:
Jij hebt een duron!
Wat moet dit voorstellen dan?Op woensdag 19 december 2001 19:26 schreef prenobe het volgende:
Jij hebt een duron!
Ten eerste is dit niet waar, ik heb 'n AMD ThunderBird 700 MHz, en als het al zo was, zou het voor dit probleem zeer waarschijnlijk geen spat uitmaken.
Verwijderd
edit: ja tuurlijk tis een workstation
haal em er eens uit kijk of het scheelt. ik heb ook wel eens gehad dat mijn sys rete traag werd door het netwerk verkeer. was overigens in win2k.
edit: je kunt trouwens je geheugen op 266 draaien zonder de FSB van het mobo te veranderen, dit is wel een stuk sneller dan op 200 mhz draaien
Ik hoop ook echt dat dat 't niet is, alle kaarten die ik thuis heb zijn gebaseerd op die chip of zijn ingebouwd op het mainboard. Kaartje zonder de Realtek-chip is prijzig, en heb geen winkels in de buurt waar ik zo'n kaart even kan lenen om te testen.
Nu ik er even over nadenk heeft het werkstation van pa ook een 8139-based netwerkkaart en geen freezes (ook WinXP).
Nee, dat is het niet
Het is zeer waarschijnlijk niet de CD-ROM-drive, tijdens veel van de freezes zat er geen CD in het station (is bovendien 'n Plextor SCSI-brander, geen standaard IDE-dingetje).
Temperatuurverschillen zullen het ook niet zijn, ik heb 'n
Virusscan Housecall (online) rapporteert geen virussen. Ad-aware rapporteert geen spy-ware.
Ik heb ook al 'n freeze gehad zonder dat ik WinAmp/geluid aan had, dus ook dat heeft er weinig mee te maken blijkbaar (Ik heb gewoon 97% van de tijd muziek/geluid aan...).
Freezes duren allemaal 'n seconde of 5. Fysiek is aan de machine weinig te zien, zal volgende keer proberen op te letten of de harddisk-LED op 't front aanblijft (weet ik namelijk niet).
Ik had al de freezes ook al voordat ik de driver van de TV-kaart heb geïnstalleerd (Pinnacle PCTV-Rave, berucht instabiel-makertje, zelfs die is het dus niet).
Ik heb problemen (geen freezes, slecht booten, falende installaties) gehad van die 2 Gb IBM-disk die (slordig...) nog in m'n signature staat, die is op dit moment niet aangesloten, verder alleen 2 IDE-disks.
Dus ook dat zal het niet zijn helaas
Echt frustrerend dit, iedereen goeie ideeën en het is het allemaal niet
Ik geef eerlijk toe dat ik meerdere malen met de PC bij het raam heb gestaan, geslikt, tot tien heb geteld en hem weer zachtjes op de grond heb geplaatst.
Dit ding drijft me tot het uiterste....
Ja, maar het kunnen in principe ook die IDE schijven zijn; wat ik eigenlijk bedoelde is dat je bij SCSI niet kan kiezen dat de schijf automatisch uitgaat. Bij IDE kan dat wel...Op donderdag 20 december 2001 15:20 schreef Tony Vroon het volgende:
Ik heb problemen (geen freezes, slecht booten, falende installaties) gehad van die 2 Gb IBM-disk die (slordig...) nog in m'n signature staat, die is op dit moment niet aangesloten, verder alleen 2 IDE-disks.
Dus ook dat zal het niet zijn helaas.
Echt frustrerend dit, iedereen goeie ideeën en het is het allemaal niet.
Ik geef eerlijk toe dat ik meerdere malen met de PC bij het raam heb gestaan, geslikt, tot tien heb geteld en hem weer zachtjes op de grond heb geplaatst.
Dit ding drijft me tot het uiterste....![]()
.
Bovendien vind ik het irritant om op spin-ups te moeten wachten.
Oftewel: testen als stand-alone, hoewel een stand-alone pc nauwelijks een pc genoemd mag worden, en in jouw geval al helemaal niet...
In XP kun je Network utilisation zien in de task manager.
Prik er eens een 3Com of Intel NIC in en kijk wat het doet.
In XP heb ik die freezes ook wel maar niet zo erg eigenlijk
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Nou ja, laat ik de gok maar wagen, heb er tenslotte ook al 'n redelijk duur mainboard & geheugen tegenaan gesmeten wat niet hielp
Verwijderd
Misschien zou je dit kunnen proberen:Op donderdag 20 december 2001 22:57 schreef Tony Vroon het volgende:
Zoals gezegd heb ik zulke kaarten hier niet, ik zal er toch maar eens eentje kopen dan. Als dat het probleem is ben ik heel blij met je, maar anders is het toch 'n uitgave van over de 100 piek die m'n systeem nog niet stabiel maakt.
Nou ja, laat ik de gok maar wagen, heb er tenslotte ook al 'n redelijk duur mainboard & geheugen tegenaan gesmeten wat niet hielp.
In de bios schakel de Video Shadow en Video CACHE uit.
Dat werd mij verteld en het heeft bij mij wel geholpen.
Ik had constant last van freezes of vastlopers (Blue screen, optie automatisch reboot is uitgeschakeld, werd daar geïrriteerd van dat constant gereboot)
Ik heb een Creative Geforce 256 Annihilator Pro 32 DDR (werkt nog steeds perfect) met Windows XP gaf deze de freezes..
Even controleren als ik vanavond weer thuis zit