Toon posts:

[DIV]Witte achtergrond moet weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina met een layer met daarin een iframe. In dit iframe heb ik een gastenboek staan. De achtergrond van dit gastenboek is in het config.php ingesteld op #666666 en ik heb ook de achtergrondkleur van de layer ingesteld op #666666, maar toch blijft ie wit.

Heeft iemand een oplossing?

Link: http://www.lynxpolis.nl/gastenboek.htm

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

die achtegrond is enkel die van de table, je default body heeft geen gedefinieerde kleur, de webbrowser maakt daar vaak wit (#FFFFFF) van, maar dat is afhankleijk van instellingen van de browser.

je kunt de achtergrond-kleur definieren in de BODY-tag zelf met het atribuut BGCOLOR="#666666" of in de stylesheet met BODY { background-color: #666666; }

maar aangezien dit in jouw geval gegenereerde files zijn, heeft het misschien ook zin transparantie toe te staan in de achtergrond van de IFRAME; dat doe je dor het atribuut allowTransparancy="true" in de IFRAME-tag te zetten (betwijfel overigens of opera en mozilla dit ondersteunen)

verder lijkt het me helpen als je die filter:alpha(opacity=100) weghaalt, dat doet niks behalve de opacity op 100% zetten, wat hij standaard al is, het kan echter wel geheugen kosten, mogelijk ten kosten gaan van anti-aliasing van letters en andere rottigheid veroorzaken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Hé bedankt. Ik denk dat dit wel gaat werken. Moet het nog even uitproberen straks. Heb eerst nog les :P