Toon posts:

hoe inbelverbinding in de gaten houden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

soms als je iets van een site download, wil dit progje een nieuwe inbelverbinding maken naar een provider in Verweggistan!
Dan bel je dus voor 5 gulden per minuut!
Ja, ik weet ook wel dat je dan niet op Tweakers site zit maar op andere sites...maar goed.
Bestaat er een progje die dit detecteerd, ofwel die monitord dat je alleen op je eigen ISP inbelt en niet die in Timboektoe?

TNX!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=19] -> [forum=4]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
:? :? :?

Wazig! Hier heb ik nog nooit van gehoord, als ik het goed begrijp probeer je iets te downloaden, dan wordt je verbinding verbroken, en wordt er geprobeerd in te bellen via een buitenlandse ISP? Weet je zeker dat je geen p0rn probeert te downloaden? :P

Maar hoe kan je dan inloggen bij die ISP? Je hebt daar geen account lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb daar geen account maar dat hoeft niet.
Via trucs en dure telefoonnummers kun je dan inloggen.
Ik heb voor de zekerheid wel blokkering bij KPN m.b.t. buitenlandse nummers maar toch.

Ik weet wel dat het opvalt omdat de modem de verbinding verbreekt en opnieuw inbelt maar als je er geen erg in hebt en denkt dat je modem afhaakt door een probleempje ofzo en je vervolgens niet oplet dat de modem opnieuw gaat inbellen is het foute boel!

ik weet dat het als onoplettendheid klinkt ren dat is het in feite ook wel maar toch zou ik hier een of andere beveiliging willen hebben.
Tenslotte gebruiken meerdere mensen deze computer snappie?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maar die software werkt dan toch alleen goed als hij daadwerkelijk verbinding kan maken?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
En dat wil ik dus voorkomen!
Het progje moet dus melden:

"Je belt nu niet naar ...... maar naar ......" o.i.d.

zoiets zoek ik.

Verwijderd

Waarschijnlijk ga je dan over via een 0900 nr naar Verwegland. 0900 blokkeren :?

Verwijderd

Is dit wat? http://www.invention.com/manicone.htm

FF Googlen met telephone monitoring ;)
Pagina: 1