Om een equalizer te kunnen aansluiten hebben sommige versterker aan de achterkant een pre-out aansluiting die normaal gesproken dmv twee 'beugeltjes' weer direct de versterker in gaan. Haal je die beugeltjes eruit dan kun je op die in/uitgangen een equalizer aansluiten. Wat echter als je versterker niet zulke aansluitingen heeft en je ook geen tape-monitor (om dat alternatief maar meteen uit te sluiten) knopje hebt? Hoe kun je dan een equalizer aansluiten? Gewoon niet? Of bestaat er ook zoiets als een equalizer die je tussen je luidsprekers en de versterker kunt hangen, dus op de high-level outputs?
Verwijderd
Dr zijn wel equalizers die meerdere line inputs hebben dus dat je daar je cd speler en tuner of tape ofzo op kan zetten
Meestal heeft een EQ wel een tweede ingang; je zou dan die tussen de CD-speler en een ander apparaat kunnen zetten... 
OK, ik geef toe, het is geen echte oplossing, je andere apparatuur wordt dan niet ge-EQed, maar dat is wel zo'n beetje de enige mogelijkheid, tenzij je wil gaan solderen...
/Edit: Ik tiep ook altijd te langzaam
OK, ik geef toe, het is geen echte oplossing, je andere apparatuur wordt dan niet ge-EQed, maar dat is wel zo'n beetje de enige mogelijkheid, tenzij je wil gaan solderen...
/Edit: Ik tiep ook altijd te langzaam
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Hmm, ja, dat zou een optie zijn, alleen gaat dat dan dus niet werken voor bijvoorbeeld dvd geluid, dat digitaal naar mijn versterker gaat (aangezien daar de decoder in zit). Maar het toepassen van een equalizer zou me wel met name te doen zijn om het geluid bij afspelen van cd's te kunnen verbeteren, dus ik zal er eens over nadenken.Op dinsdag 18 december 2001 00:30 schreef Driez het volgende:
Dr zijn wel equalizers die meerdere line inputs hebben dus dat je daar je cd speler en tuner of tape ofzo op kan zetten
Een andere optie die ik me net bedacht zou misschien het gebruiken van de pre-outs van mijn versterker (die zitten er wel op) zijn en dan een losse eindversterker (of twee mono blokken) op de equalizer voor de boxen. Ik weet alleen niet of het signaal dat uit de pre-out komt geschikt is voor een equalizer. En dan zou ik dus een extra eindversterker moeten kopen