ECS K7S5A AMD 1600XP voeding te weinig?

Pagina: 1
Acties:

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Na van alles geprobeerd en gelezen te hebben denk vraag ik me nu toch af of mijn probs aan de voeding liggen.
M'n pc loopt de hele tijd vast als ik de FSB settings op 133/133 zet. Als ik via CPUFSB deze op 112/112 zet gaat het wel goed. Ik heb al ander geheugen geprobeerd, de AGP*2/1 en andere settings. De temperatuur komt niet boven de 42 graden, ook niet na een uur 3d mark.
Ik heb nu via twee progjes de voeding gecheckt en vraag me af of het hier aan ligt????
Bijgaand de metingen via Sandra en MBprobe, zie het verschil binnen tien minuten tussen de -5v. Wat is die VccP2?

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/EAROSAPMHHE

Systeem: ECS K7S5A (lan); AMD1600+ ;
512mb (2*256) infineon sdram ; ASUS v7700 GF2TI
300 watt nonmame powersupply
Laatste bios al geflashed

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

was het maar zo simpel, nee je hebt waarschijnlijk last van de roemruchte data-corruption design error op dit type mobo....ik hebbum dus ook :'(

lees er meer over op http://www.ocworkbench.com

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• RustyTank
En wat is daar aan te doen?? :( Moederbord ruilen of iets anders? :? ?

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• RustyTank
niemand??

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Wat is het probleem nu. het werkt tog 100% het moederbord. het is een super stabiel moederbord. zet die twee knopje's uit bij mbprobe en klaar.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• StratoFarmer

StratoFarmer

Op dinsdag 18 december 2001 10:08 schreef UNICRONBOT het volgende:
Wat is het probleem nu. het werkt tog 100% het moederbord. het is een super stabiel moederbord. zet die twee knopje's uit bij mbprobe en klaar.
Nou hij moet z'n mobo dus gebruiken met een 100/100 Mhz instelling en draait dus nu z'n processor op 1ghz ipv 1,4ghz....dat lijkt me wel rot.

Je zult je mobo moeten omruilen of de 'fix' toepassen, het aanbrengen van een extra weerstand. Lees daarover meer op http://www.ocworkbench.com/jadiejadie

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Misschien dat je ff een nieuwe bios update erop kan gooien? Die van mij wou ook niet op 133/133 :( Na de laatste BIOS-update deed ie het wel goed :)

LET OP!!!! Doe deze bios update vanaf je HD!!!! NIET vanaf floppy!!!

Mocht dit niet werken, dan zou ik je board omruilen.. Er zijn helaas batches met een verkeerde weerstand waardoor CPU's boven de 1GHZ data corruption problemen kunnen geven :(

webOS all the way!

Verwijderd

RUSTY TANK>.

Change the Auto detect dimm/pci clk option in the advanced setup page first before flashing Your bios!!!!!

Dus als deze optie op enable staat dan disable je hem en als ie op disable staat dan zet je hem op enable.

Probeer dit eerst!!!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Op dinsdag 18 december 2001 10:22 schreef Hermanvh het volgende:
Misschien dat je ff een nieuwe bios update erop kan gooien? Die van mij wou ook niet op 133/133 :( Na de laatste BIOS-update deed ie het wel goed :)

LET OP!!!! Doe deze bios update vanaf je HD!!!! NIET vanaf floppy!!!

Mocht dit niet werken, dan zou ik je board omruilen.. Er zijn helaas batches met een verkeerde weerstand waardoor CPU's boven de 1GHZ data corruption problemen kunnen geven :(
Ik heb twee van die moederborden. ik heb zu per bord 5 keer een bios update gu daan van af floppy en geen een probleemen. maar ja als je niet weet hou dos werkt en hoe een floppy werkt doe dan geen bios update.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

HIJ moet eerst dit even proberen anders helpt die de mainboard daarlijk helemaal naar de kut.

Dus als deze optie op enable staat dan disable je hem en als ie op disable staat dan zet je hem op enable.

Probeer dit eerst!!!

• RustyTank
Het veranderen van de dimm/pci in de biod helpt niet :(

Als ik mijn bord ruil, hoe groot is dan de kans dat ik hetzelfde bord terugkrijg na een aantal weken?? Of zal ik dan een fatsoenlijk bord krijgen??? Treedt dit probleem ook op bij het bord zonder LAN???

• StratoFarmer

StratoFarmer

Op woensdag 19 december 2001 20:06 schreef RustyTank het volgende:
Het veranderen van de dimm/pci in de biod helpt niet :(

Als ik mijn bord ruil, hoe groot is dan de kans dat ik hetzelfde bord terugkrijg na een aantal weken?? Of zal ik dan een fatsoenlijk bord krijgen??? Treedt dit probleem ook op bij het bord zonder LAN???
geen id, ik ben er nu ook mee bezig... :Z

• StratoFarmer

StratoFarmer

Na weken van problemen en onderdelen ruilen blijkt het nu toch gewoon een verrot mobo...
nu heb ik een nieuwe van de winkel gekregen, zelfde type, en deze werkt prima. :z

• Donald
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05-2025
Data-corruption design error? Via de search van ocworkbench heb ik daar niets over kunnen vinden in relatie met de K7S5A? Heb er ook nog nooit eerder van gehoord. Wel in relatie tot VIA KT133(A?) chipsets, maar niet met SiS.

Wel vond ik deze link met een aantal hints. Gaat wel specifiek over K7S5A, XP proc en 133/133.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 11:39 schreef UNICRONBOT het volgende:

[..]

Ik heb twee van die moederborden. ik heb zu per bord 5 keer een bios update gu daan van af floppy en geen een probleemen. maar ja als je niet weet hou dos werkt en hoe een floppy werkt doe dan geen bios update.
En waar slaat deze opmerking op?
Een vios update doe je meestal via dos. Zelf doe ik dit ook nooit vanaf een floppy omdat deze bij mij op belangrijke momenten altijd fouten geven.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1