Toon posts:

Tv + receiver + dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ellow mensen,

Ik heb hier een philip 55cm tvtje staan ofzo en die heeft alleen 1 scart aansluiting en voor zoiets voor koptelefoon. Nu wil ik hier binnenkort een dts receiver op aansluiten en daarna ook nog een dvd-speler. Kan dit of moet ik nu een nieuwe mega breedbeeld tv gaan kopen met 4 scart aansluitingen? >:)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 17:30

jasjenl

Liab A Tymo

Hoeft niet, maar is wel mooier :P.
Maar in principe heb je aan één scart genoeg, daar sluit je dan je dvd speler op aan. Je receiver hoef je niet op je tv aan te sluiten, alleen mis (?) je dan eventueel het OSD van de receiver. Je zou dan eventueel nog het beeld van je dvd speler via je receiver naar je tv kunnen sturen, maar dat levert wel minder mooi beeld op.

Verwijderd

Topicstarter
Huh dat vat ik niet, hoe krijg ik dan geluid van me tv door de 4 boxen die aan receiver zitten??

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 17:30

jasjenl

Liab A Tymo

Op dinsdag 18 december 2001 01:51 schreef CraneDoggie het volgende:
Huh dat vat ik niet, hoe krijg ik dan geluid van me tv door de 4 boxen die aan receiver zitten??
Ah, was dat ook de bedoeling.. Tja, dvd geluid zal geen probleem zijn want daar sluit je dus de juiste audio uitgang van je dvd speler direct voor op je receiver aan. Maar als je ook het gewone tv geluid (van tv uitzendingen dus) via je receiver wilt horen en je hebt geen aparte audio uitgang op je tv zitten, zul je denk ik zelf iets in elkaar moeten zetten om bijv. uit je scart aansluiting van de tv geluid naar je versterker te kunnen voeren. Of misschien dat hier al wel snoeren of kastjes voor bestaan, dan hoef je niet zelf te solderen o.i.d..
Koptelefoon uitgang hiervoor gebruiken heb ik vroeger ook wel eens gedaan, maar is niet aan te bevelen.

Verwijderd

Je kan ook gewoon de receiver als "centrale hub" gebruiken. Nadeel, (maar daar wen je vrij snel aan) is dan wel dat je altijd je receiver aan moet hebben om een bandje/dvd'tje etc te kijken. Op deze manier heb je wel het geluid van de tv op je receiver.

Verwijderd

je tv kan nog zeer goed dienen hoor.

Als je tevreden bent over de kwaliteit van het beeld kan het

Als je reciever de klank doet , doet je tv enkel dienst als monitor , en kan je de dvd via scart verbinden

de digitale uitgang van de dvd , verbinden met de dig ingang van de reciever en je bent vertrokken

Als er nog een video bij moet , zou ik die tussen de RF kabel steken , en de tv telkens afstemmen op videokanaal ( vb nr 00) Het geluid van de video kan ook naar de reciever gebracht worden.

Bij deze manier kan je zelfs nog altijd de interne luidsprekers gebruiken van video en dvd , want de tv krijgt alles aangeboden qua signaal.

De keuze is aan u.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:22

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kan makkelijk:

scart audio-out -> receiver aux1
DVD speler -> receiver aux2 (+ eventueel opsplitsen naar scart audio-in)
scart video-in <- DVD speler

Gewoon zelf de kabel maken....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 21:03

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Voor dit zijn ook kabeltjes te koop of die kun je zelf maken:

scart(voor in TV) met:
scart (voor naar DVD) en daarnaast:
audio-tulips (rood/wit) (voor naar reciever)

Maar natuurlijk kun je zo'n kabeltje ook zelf maken. Moet je alleen effe uitzoeken welke pinnetjes van de scart als audiosignaal dienen.

The only thing to fear is fear itself

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 21:03

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Dit deboel ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.matrox.com/mga/italiano/support/faq/media/images/scart.gif

dus als dan audiostekkertjes (jack/tulip) aan die audiopinnen soldeerd heb je een kabel die en naar de receiver en naar de DVD kan....

The only thing to fear is fear itself

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 12:35
Of:
DVD (audio) --> DVD (of CD ) aansluiting op je Receiver
VCR (audio) --> welke aansluiting op je Receiver je maar over hebt ;)
VCR (video) --> DVD (video) --> TV (scart in)

Voorwaarde: je DVD speler heeft achterop 2 scart-aansluitingen. De ene is bedoeld voor de opstelling zoals hierboven beschreven, de andere is de uitgang naar de TV ;-)

Als je pech hebt en je DVD heeft geen 2 scart-aansluitingen, dan kan je DVD & VCR evt. omdraaien, als de VCR wel 2 scart-aansluitingen heeft!

Hebben zowel de DVD als de VCR beiden maar 1 scart-aansluiting achterop, dan kan je evt. 2 scartkabels kopen en òf een scartsplitter/switch er tussen zetten, òf van een van beide kabels 1 stekker verwijderen en bij de andere kabel (in de stekker) alle draadjes erbij solderen (je krijgt dan dus een kabel met 1 aansluiting op je TV en 2 uiteinden voor je apparaten). Zet je dan beide apparaten aan, dan heb je wel storing, maar goed een video en een DVD tegelijk bekijken lijkt mij ook erg moeilijk :7

edit: schema verduidelijkt

Verwijderd

BLAAT!!

Wat doen jullie moeilijk......Koop een simpele scart verdeel blok en klaar.Weet niet waar je woont maar wij hebben ze uit vooraad leverbaar voor 2/3/4/5 en 6 scarts

Waarom moeilijk doen alst makelijk kan?! (8>

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 12:03 schreef Jazzy_jef het volgende:
BLAAT!!

Wat doen jullie moeilijk......Koop een simpele scart verdeel blok en klaar.Weet niet waar je woont maar wij hebben ze uit vooraad leverbaar voor 2/3/4/5 en 6 scarts

Ja Jazzy_jef, sommige mensen zijn het echt gewoon altijd moeilijk te doen. Hierboven vind je er weer een paar..... :7

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 13:19 schreef EelCoV het volgende:

[..]

Ja Jazzy_jef, sommige mensen zijn het echt gewoon altijd moeilijk te doen. Hierboven vind je er weer een paar..... :7
En sommige mensen kunnen nie zo goe Nederlands :P (Geintje :) )

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
bij de philips fr 965 (dacht ik) krijg je een speciale scartkabel voor naar de tv. Aan de ene kant scart en aan de andere kant de audiouitgangen van de tv en van de vcr. Die kun je dan zo in de receiver pluggen. De scartplug is hier een bijzondere, daar kun je namelijk nog een scartplug bovenop plakken. Dan heb je dus de scart voor het geluid in de tv, en de scart voor de dvd bovenop die van het tvgeluid

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 13:33 schreef wagenveld het volgende:
bij de philips fr 965 (dacht ik) krijg je een speciale scartkabel voor naar de tv. Aan de ene kant scart en aan de andere kant de audiouitgangen van de tv en van de vcr. Die kun je dan zo in de receiver pluggen. De scartplug is hier een bijzondere, daar kun je namelijk nog een scartplug bovenop plakken. Dan heb je dus de scart voor het geluid in de tv, en de scart voor de dvd bovenop die van het tvgeluid
Die dingen zijn zo te koop....er zijn zoveel verschillende kabels voor dat soort dingen dat wil je niet weten(SO DON'T ASK!! :P)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
maar bij die philips krijg je em er al bij (vast niet gratiz, zit ongetwijfeld bij de prijs in)

Verwijderd

scart naar scart is het beste qua kwaliteit voor het beeld!

scart opsplitsen , naar video : dan gebruikt men de composiet signalen!

Beter is rechtstrekeks de RGB- kleuren naar de tv te sturen.

( zie ook www.dvdforum.nl of .be)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 13:45 schreef wagenveld het volgende:
maar bij die philips krijg je em er al bij (vast niet gratiz, zit ongetwijfeld bij de prijs in)
klopt phillips "geeft" overal kabels bij...Dvd spelers,tv's enz enz.Ten eerste ist geen echt "geven" en ten 2e zijn het bout kwaliteit kabels.....

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:22

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op woensdag 27 maart 2002 12:03 schreef Jazzy_jef het volgende:
BLAAT!!

Mja.... maar ehm.... als je DVD je TV in RGB wilt aansturen komen veelal dit soor switchboxjes te kort.
Daarnaast wat de persoon wil kan zonder switchboxje en scheelt hem handelingen om iets te gebruiken :Z

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1