Wanneer de "server" pc met windhoos XP prof later aan gaat dan mijn pc met windhoos XP home dan werkt het netwerk wel alleen de internet sharing niet.. Ik begrijp er niets van.. Wanneer ik dan mijn pc reset dan werkt internet wel weer. Een vriend van me heeft dit ook.. Maar het lijkt me sterk dat dit normaal is.. Of is dit gewoon een bug in win XP??
is normaal, je server kijkt waar ie naar moet delen en vindt nix als de client uit is dus deelt nix, dit houdt ie zo, tis wel dom maar ik heb er ook last van. maar ja servers gaan niet uit he
ja daarom deed ik er ook aanhalingstekens om
het is namelijk gewoon de oude pc van ons die me zusje nu gebruikt voor spellen enzow.. Het is dus niet een echte server.. Alleen me zusje heeft soms de vervelende eigenschap om dat ding uit te zetten.. En tja dan moet ik ook weer resetten... Word je wel moe van soms
bij de client moet je dan in een dos prompt:
intypen voor win2k/xp/nt4.
Dan pakt ie zijn IP adres van de server en kan je internet delen.
Want als de server er niet is en het ie een dynamisch IP, dan pakt ie 169.xxxxxxx. Die herkennen elkaar natuurlijk niet. Daarom moet je renewen.
code:
1
| ipconfig /renew |
intypen voor win2k/xp/nt4.
Dan pakt ie zijn IP adres van de server en kan je internet delen.
Want als de server er niet is en het ie een dynamisch IP, dan pakt ie 169.xxxxxxx. Die herkennen elkaar natuurlijk niet. Daarom moet je renewen.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
zeg effe of ie het doet, want ik heb het nooit gedaan voor XP. Dus weet ik ook niet precies of ipconfig werkt. Win9x was winipcfg.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
Yup,
waarschijnlijk gewoon ip's aangeven.
Als er automatisch een ip wordt toegeschreven, krijgt de comp die het eerst aangaat natuurlijk het eerste ip
Succes
waarschijnlijk gewoon ip's aangeven.
Als er automatisch een ip wordt toegeschreven, krijgt de comp die het eerst aangaat natuurlijk het eerste ip
Succes
Gewoon een hardware routertje ertussen zetten en je hebt nergens last vanOp dinsdag 18 december 2001 18:35 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Daarom sucked ICS ook. Je hangt vast aan dhcp + 192.168.0.1 aan je andere NIC
en dan kom je zo een dingen tegen ......
rm -r *
Das meestal niet zo goedkoop. Ouwe pc ertussen met linux/unix opOp dinsdag 18 december 2001 18:38 schreef ralfbosz het volgende:
[..]
Gewoon een hardware routertje ertussen zetten en je hebt nergens last van. Ook niet als de persoon beneden per ongeluk de pc uit zet
of winroute oid gebruiken
Ik ben ook maar een arme student, maar na me zusje een paar keer flink in elkaar geslagen te hebben heeft ze het afgeleerd
Pagina: 1