Heb plannen om een reservoir te maken van perplex, weet iemand wat voor soort lijm je het beste kan gebruiken om een waterdichte en zeer sterke box te maken.
nou jij gaat snel over!
volgens mij beste te verbinden met een paar parkers en sliconenlijm ertussen .
volgens mij beste te verbinden met een paar parkers en sliconenlijm ertussen .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Neem constructie lijm. Dit spul bruist alle hoeken en gaten gegarandeerd dicht. Als je natuurlijk genoeg lijm erop spuit
Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom
Zal morgen is aan de gang gaan. Laat jullie foto`s zien zodra het klaar is. Alvast bedankt iedereen !
Ik sta perplex !! ROTFLOL
je bdeoelde natuurlijk perspex ofzo
je bdeoelde natuurlijk perspex ofzo
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Weet iemand trouwens ook of je dit ook in een andere kleur kan spuiten. Natuurlijk alleen bepaalde gedeeltes !
Verwijderd
Wat heel goed werkt met dat spul is aceton met wat perspex (is 't niet perspex ipv perplex
)erin opgelost. Dat 'smelt' de twee platen aan elkaar. Zo heb ik ook mijn etsbak gemaakt. Deze lijm kun je zo dun of dik maken als je zelf wilt. Als je dit niet vertrouwt, dan kun je ook nog perspexlijm van Bison krijgen, maar die vind ik minder mooi werken.
Als de afmetingen hetzelfde zijn als die RVS platen, dan zou ik zeker 5mm dik spul gebruiken, en de hoeken verstevigen. Mijn etsbak meet ongeveer 50x30x3cm, is gemaakt van 3mm perspex, en dat gaat al iets uitstaan onder het gewicht van de vloeistof.
Siliconenkit hecht overigens niet fatsoenlijk op perspex.
Als de afmetingen hetzelfde zijn als die RVS platen, dan zou ik zeker 5mm dik spul gebruiken, en de hoeken verstevigen. Mijn etsbak meet ongeveer 50x30x3cm, is gemaakt van 3mm perspex, en dat gaat al iets uitstaan onder het gewicht van de vloeistof.
Met chloroform gaat dat ook heel aardig ...Op dinsdag 18 december 2001 00:31 schreef DaBit het volgende:
Wat heel goed werkt met dat spul is aceton met wat perspex (is 't niet perspex ipv perplex)erin opgelost. Dat 'smelt' de twee platen aan elkaar. Zo heb ik ook mijn etsbak gemaakt. Deze lijm kun je zo dun of dik maken als je zelf wilt. Als je dit niet vertrouwt, dan kun je ook nog perspexlijm van Bison krijgen, maar die vind ik minder mooi werken.
dicht perfect af
oplossen (in iets van glas oid) en aan elkaar smelten die hap
Verwijderd
Inderdaad, chloroform als de apotheker 'je het wil verkopen.
Moet je uitleggen waar je het voor wilt gebruiken dan krijg je waarschijnlijk wel wat mee.
Maar waarom geen glas? of is dat te zwaar?
Is in ieder geval wel een stuk goedkoper.
Moet je uitleggen waar je het voor wilt gebruiken dan krijg je waarschijnlijk wel wat mee.
Maar waarom geen glas? of is dat te zwaar?
Is in ieder geval wel een stuk goedkoper.
Verwijderd
Wat is het voordeel van chloroform boven (goed verkrijgbaar) aceton? Aceton werkte prima bij mij.
Van Chloroform heb je niet zo'n last van stank.
Je ruikt namelijk 2 dagen niets meer.......
Aceton met opgelost acrylaat (perspex, plexiglas etc) is idd de beste manier, en geeft de schoonste lijmnaden.
Als je trouwens aan Lexan (polycarbonaa) kan komen, moet je dat nemen, is veel krasvaster. (maken ze o.a. brilleglazen en hufter-proof-etalageruiten van)
Je ruikt namelijk 2 dagen niets meer.......
Aceton met opgelost acrylaat (perspex, plexiglas etc) is idd de beste manier, en geeft de schoonste lijmnaden.
Als je trouwens aan Lexan (polycarbonaa) kan komen, moet je dat nemen, is veel krasvaster. (maken ze o.a. brilleglazen en hufter-proof-etalageruiten van)
Verwijderd
Ik heb zelf al een res van agryl glas deze heb ik gemaakt van 8mm dik materiaal dit is minimaal nodig om het stevig en goed te kunnen verlijmen. Het verlijmen heb ik gedaan met 2componenten lijm speciaal voor dit kunstofglas .Op maandag 17 december 2001 23:35 schreef pangodes het volgende:
Heb plannen om een reservoir te maken van perplex, weet iemand wat voor soort lijm je het beste kan gebruiken om een waterdichte en zeer sterke box te maken.
De combi demi met waterwetter is wel zo dat het materiaal aan de binnenkant uitrekt?werkt.Dus het gemaakte res. komt na verloop van tijd onderspanning te staan.Als je hem dan leegt en er een klap op geeft heb je weer een bouwpakket.
Versterking doormiddil van draad tappen en er toch nog schroeven in zetten is bijna ononkoombaar.
Op de link hier onder kan je zien wat ik er van gemaakt heb.
TOM succes.
http://home.wanadoo.nl/a.p.versteeg/a.p.versteeg/HomeP3.htm
Verwijderd
Je kunt het met Bison Epoxy lijm lijmen en dan aan de binnenkant nog extra kitten. Siliconenkit.
Pagina: 1