Geheugen traag na uitbereiding

Pagina: 1
Acties:

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hoi,

Ik had standaard in mijn PC 1 bankje van 256MB-Ram(samsung dus volgens mij wel goed) geheugen zitten. Toen werd mijn PC een beetje traag en wou ik er een bankje van 256MB-Ram(Geloof van het merk NAC, kan dat??) bij zetten. Toen ik die er bij had gezet ging mijn PC helemaal flippen; Bleef spontaan hangen, constante foutmeldingen en hij werd alleen maar trager van. Dus toen heb ik maar snel dat bankje er weer uit gehaald in de hoop dat het over zou zijn. Maar mijn computer heeft nog steeds problemen. Als ik hem opstart is het goed maar zodra ik wat heb opgestart en geinstalleerd reageert hij heel traag. Ook blijven spelletjes soms zomaar hangen.

Mijn Systeem:
AMD-Thunderbird 900
Via K7VZA moederbord
GeforceII MX 400 64 MB ram

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 22:06
Misschien is je pc gewoon toe aan een format.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 09:40 schreef Piepeltjes het volgende:
Misschien is je pc gewoon toe aan een format.
Zou idd. goed kunnen maar heb je het volgende al geprobeerd?
1) Oude Samsung-geheugen eruit (ik ga ervan uit dat je NEC-geheugen na problems er uit gesjoefd heb)
2) Nieuwe NEC-geheugen erin.

Als de problemen blijven kan format idd nog wel eens helpen en in dat geval kun je waarschijnlijk de volle 512 MB gebruiken.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

het kan ook zijn dat je windows flipt...het is algemeen bekend dat de windows met de 9x kernel niet goed werken met 512+ geheugen...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dat laatste kan ik beamen :)
Check ook even, dat je mem niet op een te lage CAS/RAS latency staat...
En uiteraard na memory bijsteken -> FORMAT

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 18 december 2001 11:03 schreef XTerm89D het volgende:
En uiteraard na memory bijsteken -> FORMAT
Onzin. Nergens voor nodig.
Natuurlijk is een schone format nooit verkeerd, maar dat heeft geen bal met die geheugenuitbreiding te maken. Eerder met een toename van de swapfile size, en dat is veel simpeler op te lossen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• emkedouwe
dus wat zou ik moeten controleren ?? Ik ga niet formateren want dat doe ik al te vaak ;)

Zou het mischien kunnen dat toen ik het extra geheugen erbij deed (toen had ik 512) dat windows zijn Swap groter of kleiner maakte en dat niet weer terug heeft gezet nadat ik het geheugen weer naar 256 had gebracht ??

Ik draai trouwens op ME

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
aaaaah ME! ik zou lekker formatten en op XP overstappen alsk jou was, stel daar een vastgestelde swap file in, met beperkte grootte dus, en maak daar apart schijfje voor (defragmenteerd c minder snel) Maak hem 750mb ofzo

• emkedouwe
Ja ik heb dus een geforce II mx400 en als ik Xp wil installeren dan slaat mijn scherm op zwart !!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 21:17 schreef emkedouwe het volgende:
Ja ik heb dus een geforce II mx400 en als ik Xp wil installeren dan slaat mijn scherm op zwart !!
Neem Windows 2000!!!

Maar goed. Hielp het niet om de oude 256 MB te vervangen door de nieuwe 256 MB. Oppassen met je handjes, die dingen zijn nogal gevoelig wat betreft statische elektriciteit (was al eens een topic over?).
Pagina: 1