ik heb een seagate 20 gb 5400 rpm harde schijf en ik vind dat die erg traag is. Als ik met kazaa iets aan het downloaden ben dan is ie ineens super traag, kan geen spel ondertussen spelen. Ook het opstarten gaat heel traag. Ik heb nu een TB 1200 mhz met 128 mb ram en deze heeft ongeveer 1 minuut nodig om op te starten en mijn andere computer k6-2 550 met 448 mb ram heeft 12 seconden nodig om op te starten. Beide systemen draaien windows xp. Moet er soms een driver voor de harde schijf worden geinstalleerd en waar haal ik deze??? Welke drivers moeten er precies op een computer zijn geinstalleerd (kheb ook een geforce 2 mx 400)
Verwijderd
Misschien een brakke kabel?
Vervang je kabel eens en als je hd dan nog zo brak is draai dan eens een progje van je frabikant.
Vervang je kabel eens en als je hd dan nog zo brak is draai dan eens een progje van je frabikant.
Verwijderd
Schijf eens defragmenteren?
Interupt van hd het zelfde als nic? Kannie wel 'ns van schokken...
Interupt van hd het zelfde als nic? Kannie wel 'ns van schokken...
Verwijderd
kijk eens bij control panel » device manager » ide/ata atapi controllers of dma mode ***** AAN staat ,,,,, standaard staat dit niet aan.
of koop een 7200 rpm disk dat scheelt ook nog veel.
of koop een 7200 rpm disk dat scheelt ook nog veel.
ik heb ook wel eens gehad dat mijn pc erg traag ging draaien terwijl ik aan het downen was via kazaa. misschien is kazaa wel de boosdoener
Multimonitor is relax :P
ja maar ook zo is ie vrij traag. Met dat opstarten begrijp ik al niet, dat ie er een minuut over doet terwijl mijn andere computer (een tragere) er maar een 10tal seconden over doet
juist een seagate hd van 20 gb die traag is .. dat heb ik ook met dezelfde schijf geloof ik.. wat is het type nr?
is het toevallig deze?
is het toevallig deze?
Verwijderd
De u serie van seagate is befaamd om zijn zeer matige performance, kazaa is van nature een hdd gebruiker daar hij regelmatig data naar je hdd schrijft, dus 10 downs is behoorlijk van invloed op je overal performance zeker als je geen dma of scsi gebruikt, wat dat aangaad ben ik verwend met m'n 10k scsi schijfje, ik kan op 24speed over het netwerk fikken en daarnaast probleemloos operation flashpoint op 1024x768 32 bit draaien zonder ook maar een hapering.
weet je toevallig of die seagate schijven dma aan kunnen?Op dinsdag 18 december 2001 09:17 schreef MASH_MAN het volgende:
De u serie van seagate is befaamd om zijn zeer matige performance, kazaa is van nature een hdd gebruiker daar hij regelmatig data naar je hdd schrijft, dus 10 downs is behoorlijk van invloed op je overal performance zeker als je geen dma of scsi gebruikt, wat dat aangaad ben ik verwend met m'n 10k scsi schijfje, ik kan op 24speed over het netwerk fikken en daarnaast probleemloos operation flashpoint op 1024x768 32 bit draaien zonder ook maar een hapering.
Verwijderd
zeker wel, de 20gb's zijn minimaal udma-33 capable, dus gewoon enabelen in je os en bios.
Op dinsdag 18 december 2001 10:29 schreef Goten het volgende:
[..]
weet je toevallig of die seagate schijven dma aan kunnen?
Verwijderd
Je hebt ook een ATA kabel er tussen neem ik aan??
Zo niet, dan loopt ie maximaal maar op UDMA2.. Als die uberhaupt al aanstaat
ff in je bios prutsen, of kijken of ie bij andere kabel beter loopt... Of misschien wordt ie afgeremd door een andere schijf die er ook aanhangt? (aan zelfde kabel... dus primary of secundary IDE kanaal)
Zo niet, dan loopt ie maximaal maar op UDMA2.. Als die uberhaupt al aanstaat
uhm ik heb 1 hd.. die seagate dus.. heb een ata 100 kabel hij staat op ultra dma 5 maar volgens mijn ondersteund hij dat niet.. omdat hij dan altijd vastloopt e.d
Pagina: 1