VPN over router

Pagina: 1
Acties:

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb dus een netwerkje liggen met 5 pc's + 1 ISDN router...
Nu moet die ene PC een VPNconnectie naar buiten maken ....
Zodra er een netwerk aanvraag wordt gedaan die NIET bestaat in het interne netwerk dan gaat de router inbellen...
moet ik dan nog iets configureren ??? of werkt het dan gelijk .... (kan nu namelijk niet bij het netwerkje dus ik vraag het alvast maar ff voordat ik erheen rij :)

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

Op maandag 17 december 2001 23:09 schreef NuKeFaCe het volgende:
Ik heb dus een netwerkje liggen met 5 pc's + 1 ISDN router...
Nu moet die ene PC een VPNconnectie naar buiten maken .... (...)
moet ik dan nog iets configureren ??? of werkt het dan gelijk ....
Een VPN is voor zover ik weet een beveiligde tunnel over een 'onbekend' netwerk, waarmee je twee vertrouwde netwerken over het 'onbekende' netwerk koppelt op een veilige manier. Ik neem aan dat dat VPN niet zomaar naar buiten wordt aangelegd, maar met een bekende host aan de andere kant... moet je die wel configureren voordat het werkt enzo :)
Zodra er een netwerk aanvraag wordt gedaan die NIET bestaat in het interne netwerk dan gaat de router inbellen...
Is dat het gewenste gedrag? Ik snap je zin niet helemaal...
Kijk, over het algemeen zal een VPN een verbinding maken, authenticatie regelen, en vervolgens blijven bestaan, los van of er wel of niet verkeer over verstuurd wordt. Dit zou impliceren dat je ISDN verbinding 24/7 open staat, of in elk geval zolang je VPN geactiveerd is.
Dus als je niet de hele tijd je ISDN lijn open wilt, zul je wel even een bepaalde 'slimme' VPN implementatie moeten regelen die na een bepaalde tijd geen verkeer timeout en de verbinding verbreekt...

• NuKeFaCe
Ik bedoel dus dat als er een AANVRAAG naar buiten wordt gedaan de router gaat INBELLEN.
Dan is de connectie er dus .... en dan moet je toch ook gewoon een VPN verbinding naar x.x.x.x kunnen maken ????

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

uh jah uiteraard.
maar zoals ik al gezegd heb.. over het algemeen maakt je vpn sowieso een connectie naar de andere host voor authenticatie, nog zonder dat jij zelf een connectie over het vpn probeert te maken. met als gevolg een altijd open staande isdn lijn.

• NuKeFaCe
De lijn blijft niet continu open staan ... die vpn verbinding is er alleen voor dat er vanachter die PC een offerte kan worden afgedrukt bij het ANDERE bedrijf ....