adsl modem overleden??

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 09:01

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Topicstarter
heb ik vandaag een modempie opgehaald
aangeknoopt op een compie, en werken!!
tja nu tweaken...
en moet namelijk nog een compie bij..
dus eerst de firmware upgraden
nix illegaals nog....
loopt dat hele k*t modem vast...
doet nix meer, ik kan em niet eens meer resetten naar de orginele software??
niet softwarematig of hardwarematig (met de reset knop)
heeft iemand dit probleem ook (gehad)

en is er iets aan te doen?? zo ja wat,
thanx

Proffesioneel Platzak

Verwijderd

Had Havanna laatst ook probs mee

[topic=347511]

Suc6

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
ding zal nog wel te re-annimeren zijn ;)
komt door een te hoge versie van de firmware.....die is beveiligd tegen tweaken....maar anyways...tot hoe ver is de patient overleden???? kun je 10.0.0.138 nog pingen???? zo ja, dan moet je gaan downgraden......zoek een lagere firmwareversie op en zet die erover heen....zo nee.....dan moet je een ping-of-life uitvoeren.

ga naar een dospromptje en zet in je arp-tabel je mac-adres van t modem met daaraan gekoppeld 10.0.0.138 (dat doe je met arp -s)
reset nu binnen 60 seconden je modem, en je zult zien dat ie zn ip-adres weer terug heeft....nu kun je weer gaan downgraden :)

mocht dat nu allemaal niet meer lukken heb je nog 2 mogelijkheden over.
1. you take your loss en maakt er het beste maar van....wat zoveel wilt zeggen als experimenteren met dat ding :) Ik heb gehoord dat als je em openschroeft er al gaatjes zitten om een com-poortje erbij te zetten (zie pro-versie) dus die kun je gewoon bijsolderen *D kun je daarna met veel mazzel misschien toch nog je modem werkend krijgen

2. Je speelt de onschuld, zet effe een leuk voltage over je poort of over een ic-tje in t modem, belt de kpn en gaat zeuren dat je modem stuk is >:) voor de prijs van dat ding gaan ze em niet helemaal controleren maar geven je meteen een nieuwe mee :)

suc6

iRacing Profiel

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Kijk in de Alcatel handleiding bij "Ping-of-Life".

DIT IS MIJN WEBSITE