Toon posts:

RVS platen voor reservoir ? Waar ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met het bouwen van een reservoir van RoestVastStaal, weet iemand een internetpagina waar je platen kan bestellen ? Heb de volgende afmetingen nodig :

4x 55x40cm
2x 55x55cm

alle platen moeten 2mm dik zijn.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

100 tot 150 piek ben je de man .

ik doe veel inkopen voor magazijn van td .

en eigenlijk alleen rvs .

aan de afmetingen te zien is et niet zoveel en ben je voor 100 tot 150 piek kwijt .

ik weet niet waar je woont ? anders heb ik nog wel een aantal adresjes .

p.s. hoe wilde je het aan elkaar vast gaan maken , voor rvs moet je toch wel tig kunnen lassen met argon-a gas .

en een mooie vierkante kast van 2mm trekt altijd een beetje tijdens het lassen .

is doorzichtig persplex niet wat voor je kun je aan elkaar schroeven , beter af te dichten en mooi doorzichtig .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Woon in de buurt van Breda, een maatje van mij heeft veel diploma`s in lassen, en ook lassen met argon kan hij. Misschien kan perplex ook, maar er moet een digidoc5 een radiator (incl. 2x120mm fan), 2x 80mm fan en een AT voeding ingebouwd worden. Zie tekeningen

http://home.kabelfoon.nl/~pangodes/Reservoir.bmp

of meer info op GOT :

[topic=341959/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Perplex lijkt me op zich wel mooi, maar ben wel bang dat er met de loop van tijd een witte aanslag te zien is !

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

hmmm paint rules >:)

ziet er leuk uit maar heb je ook rekening gehouden met verdampen van water ?

slaat weer neer op warme delen , en dat gaat weer roesten .

breda das wel een eindje weg van de woonplaats van femme ( daar woon ik ook in de buurt )

anders had ik wel een paar adressen voor je .

zoek eens op constructie bedrijven omgeving breda .
moeten er wel zijn .
bel je ze ff op en laat je met die afmetingen ff een prijsopgaaf maken .
mischien kunnen ze het ook wel meteen lassen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ook ff kijken voor perplex, lijkt me wel maximaal eruit zien. Ga alles wel goed isoleren, zeker voor voeding en andere electronica. Zat te denken aan noppenfolie en gewoon schuimrubber.

Zit er ook aan te denken om alle electronica (voeding, digidoc) een soort van omhulsel te maken, daartussen de isolatie en dan pas weer perplex. Dit moet er wel voor zorgen dat er geen waterdamp bij electronica kan komen.

Wil voor de rest aan de zijkant een soort buis erin maken (RVS) waarlangs ik eventueel het water bij kan vullen. Let wel bij deze afmetingen en een hoogte van 20cm water dat er ongeveer 40l/50l water in zit. Dus kan er een aardig tijdje tegenaan.

Verwijderd

Oei....
Die afmetingen, en dan 2mm dik. En dan nog water erin. Dat word een heavy dingetje. En echt recht zullen die wanden niet staan als er water inzit. Ik raad je aan om nog wat hoekprofiel als versteviging erin te zetten. (las eerst dat frame, dan trekken de platen niet zo krom)

Om kromtrekken nog meer te voorkomen kun je puntje voor puntje de lassen leggen. Zo last een vriend van me plaatwerk voor auto's.

Voor dat metaal: misschien dat Staalmarkt in 's-Hertogenbosch dat spul verkoopt. Mochten je andere adressen niet kunnen leveren.
Pagina: 1