Toon posts:

kapot? of een magnetisch probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik kwam dus net thuis van werken en ik deed mijn scherm aan, alles deed gewoon zoals ik gewend was, maar opeens floepte alles om naar Paarse tinten..

Dit heb ik nog nooit gehad. Nah een keertje bij een oud beeldscherm waar ik voor de lol een magneet langs deed, maar dat verhielp zich weer na een tijdje. Als ik nu Degauss dan blijft het gewoon..

Als ik mijn scherm uit / aan doe dan is ie heel even goed, en dan floept hij weer naar Paars tinten.

Het is een Fujistu 17" en is 2 jaar oud. Vind ik niet echt redelijk als ie nou al kapot is..

Iemand een idee of dit misschien iets kan zijn wat te fixen is door middel van iets? of zou ie echt kaduk zijn?

Verwijderd

Boxen erlangs staan ?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar die staan er al altijd..er was tussen de tijd dat ik was werken en dat ik thuis kwam niets veranderd..

Kan het een zekering zijn ofzoiets dergelijks?

Verwijderd

Ik heb zelf wel eens gehad dat er van de ene op de andere dag een geel/groenige waas in mijn beeldscherm zat. Na een bescheiden tik op de monitor verdween dit tijdelijk. Was bij mij dus sprake van een los contactje en met een beetje soldeerwerk te verhelpen. Heb ik overigens laten doen...

Verwijderd

yep, klinkt als contact probleempje, dit kan zowel de kabel als intern in de monitor zijn, dus probeer eens even met je kabel te rommelen, en anders gewoon even illyama bellen, informeren kan toch nooi kwaad ??

Verwijderd

Topicstarter
thnx, ik heb hem weggebracht naar zo'n winkeltje...die checken het even!

Verwijderd

Ik heb op een oude P75 ook eens een 15" fujistu (spelling: het zal wel...) gehad, maar die werd alleen maar gelig, maar als je dr een paar rammen op gaf, dan deed ie het dus weer ff normaal...

Kortom: RAMMEN MAAR! >:)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Op dinsdag 18 december 2001 09:06 schreef MASH_MAN het volgende:
yep, klinkt als contact probleempje, dit kan zowel de kabel als intern in de monitor zijn, dus probeer eens even met je kabel te rommelen, en anders gewoon even illyama bellen, informeren kan toch nooi kwaad ??
Iiyama bellen voor een Fujitsu monitor ?! How stupid can you be ? Of heb je gewoon slecht gelezen ? >:)

-

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Mijn oude 15" monitor wordt als ie 20 minuten ofzo aanstaat heel vreemd, beeld schuift in mekaar en is niet echt meer te zien...
Als ik em dan ffies uit zet is ie weer tijdje normaal!
:?

Verwijderd

zal het laatste wel zijn, maarre dat heeft niets met stupid te maken hoor, en als je dat niet begrijpt verzin je ook maar ff een kreet voor je zelf.
Op dinsdag 18 december 2001 12:28 schreef Juicy het volgende:

[..]

Iiyama bellen voor een Fujitsu monitor ?! How stupid can you be ? Of heb je gewoon slecht gelezen ? >:)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Kijk even of je monitor stekker er wel goed in zit of dat er geen verrot pinnetje in de stekker zit...
Pagina: 1