Toon posts:

Wat is ATI Hydravision nou echt?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sta voor de keus Matrox of Radeon videokaart, vooral voor videobewerking.
Denk er over om voor de nieuwe Radeo8500DV te kiezen. Superkaart voor 2d, maar ook oor games.

Maar wat mij via de reviews, FAQs en ATI-site niet echt duidelijk wordt is mijn vraag:

Kan ik met Hydravision:

- Videomengpaneel van Ulead op ene scherm en vol video-beeld op het andere scherm krijgen of (via All-in-W) TV volgen op ene monitor en surfen of tekstverwerken op de andere?

- Samengestelde video naar VHS sturen, terwijl ik de PC gewoon gebruik voor surfen of tekst?

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou echt niemand met kennis of ervaring?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sorry, maar kben niet een echte expert in dit soort dingen...

Ik zou denk ik voor de Matrox gaan. Ik heb gehoord van iemand dat de Matrox kaartjes daarin wat beter zijn en ik wordt niet echt blij van de bugs in de ATI drivers waar ik best wel veel van hoor.

Ik hoop dat je hier iets aan heb :)

edit: kweet dat dit een beetje offtopic is maargoed. Ik ben ook wel benieuwd wat het is.

C:\>_

Verwijderd

ja matrox is wat dual monitor natuurlijk veel verder. 2 generaties om precies te zijn. Maar loopt ook weer ver achter in 3d.

lekker nuttig wat ik zeg =/

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Op dinsdag 18 december 2001 00:02 schreef vinnie_van_wham het volgende:
Sorry, maar kben niet een echte expert in dit soort dingen...

Ik zou denk ik voor de Matrox gaan. Ik heb gehoord van iemand dat de Matrox kaartjes daarin wat beter zijn en ik wordt niet echt blij van de bugs in de ATI drivers waar ik best wel veel van hoor.

Ik hoop dat je hier iets aan heb :)

edit: kweet dat dit een beetje offtopic is maargoed. Ik ben ook wel benieuwd wat het is.
met de bugs valt het wel mee hoor

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 23:25 schreef 007-2 het volgende:
Is er nou echt niemand met kennis of ervaring?
Niet binnen een half uur nee. Schop je topics niet zo omhoog ..

• The PyroPath
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Over die All-in-Wonder kunnen we hier weinig zeggen want die is nog niet echt verkrijgbaar dus daar heeft niemand ervaring mee, ff wachten tot ze beschikbaar zijn bij een winkel die beide kaarten heeft die je wilt hebben, probeer de radeon, werkt het niet, stuur terug enneem de matrox, zo doe ik dat meestal...

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank jullie voor de reacties, maar de vraag was en is Wat ik met Hydravision kan, met name of het gevraagde kan.

Dat Matrox verder is met Dual Head is mij bekend, dat ze perfect zijn in 2D ook, maar ik wil de goede performance van ATI in 3D & 2D graag combineren. Mits Hydravision kan wat ik wens dan.
Anders ga ik idd voor de Matrox

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Hydra vision is niets anders dan een desktop manager. je kunt instellen op welk scherm je wat wil zien b.v IE op het ene scherm MSN/ICQ op het andere scherm. verder kun je nog bepalen wat de groote van de window moet zijn enz. enz.
Ik heb zelf een ati radeon 7000VE gehad en daar zat ook Hydravision bij. Is best handig. Oh ja met Hydravision kun je ook sneltoetsen definieren zodat het slepen verplaatsen opstarten en afsluiten van applicaties met een druk op de knop kan.

\0/

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op maandag 17 december 2001 22:57 schreef 007-2 het volgende:
- Videomengpaneel van Ulead op ene scherm en vol video-beeld op het andere scherm krijgen
Dat moet inderdaad werken, ik gebruik dit zelf op mijn Radeon met 2 monitors (notebook+extern tft scherm).

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Als je alle mogelijkheden wil benutten
met Dual Display ga voor Matrox
http://www.matrox.com/mga/products/marv_g450_etv/dualhead.cfm

De opties met Hydravision zijn een stuk beperkter
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/hydrademo/benefits.html

maran

Verwijderd

Topicstarter
Was niet echt op zoek naar andere mogelijkheden dan de hier genoemde. De Ati-site met Hydravision was me bekend, maar maakte me niet echt wijzer.

De voornaamste beweegredenen zijn:
Nieuw systeem aangeschaft voor videobewerking. Heb gelezen dat het dan handig is om op 1 scherm je videomengpaneel (bv Ulead) te hebben en op het andere het volle videobeeld.
Dan is het ook handig te weten als je een video samenstelt en exporteert naar (s-)VHS of je dan 2 uur moet rusten of je de PC intussen voor andere dingen kunt gebruiken.

Dat zijn dus de vragen.

Mogelijk dat ik in de toekomst ook nog eens een game wil draaien, vandaar mijn terughoudendheid tov Matrox.

Ati biedt met de A-I-W kaarten een goede mix voor video: alle in- & uitgangen voor video en audio. Ook nog een TV-tuner voor concerten binnen te halen. De nieuwe 8500DV is ook nog eens redelijk snel en heeft firewire.

Dat Matrox de 2D kampioen is mag reeds duidelijk zijn. Heb ik ook in gedachte.

Ook de Matrox TV-e heeft veel, maar ja 3D he

Verwijderd

Topicstarter
Sovereign

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Dat moet inderdaad werken, ik gebruik dit zelf op mijn Radeon met 2 monitors (notebook+extern tft scherm).--------------------------------------------------------------------------------

Bedoel je dat het noteboek het tweede scherm is, of heb je in het noteboek een Radeon? Vergeef me als dit een "domme" vraag is, maar ik ben ook maar een groentje in deze wereld.

Heb alleen veel revieuws gelezen om tot een voor mij juiste afweging te komen.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op dinsdag 18 december 2001 13:27 schreef 007-2 het volgende:

Bedoel je dat het noteboek het tweede scherm is, of heb je in het noteboek een Radeon? Vergeef me als dit een "domme" vraag is, maar ik ben ook maar een groentje in deze wereld.
Notebook heeft inderdaad een Radeon. Met Hydravision kun je je desktop extenden naar een 2e monitor. Welke de primary monitor is kan trouwens naar believen worden ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
thanks

• The PyroPath
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Misschien moet je ff rommelen maar volgens mij moet het mogelijk zijn, dat verhaal met je TV-out met samengestelde video, dat moet te doen zijn volgens mij...

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1