cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
[topic=353680/1/25]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Daar kun je dan weer ledjes of fan's op laten draaien
This message was sent on 100% recyclable electrons.
een lcd scherm 20x4 en een paar weerstanden
deze had ik gevonden bij conrad
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0209086131008629214&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=149573&TK_PAR[MEDIUM]=
[topic=125258/1/25]
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
dit lcd display heb ik vanmiddag even gehaald 20x4 conrad bestelnr. 187267-89.Op maandag 17 december 2001 23:25 schreef rambo-2001 het volgende:
dus het enige dat ik hoef te halen in een serieele kabel met connectors.
een lcd scherm 20x4 en een paar weerstanden
deze had ik gevonden bij conrad
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0209086131008629214&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=149573&TK_PAR[MEDIUM]=
ik heb ook even gevraagt aan een leraar wat nou beter was serieel of parallel en volgens hem was serieel beter omdat je die poort nooit kun kapot maken indien er iets fout is met je schakeling.
ik ben er achter gekomen naar veel zoeken dat lcd een anag vision av2040yrb-sj is en dat hij volgens een site compatiable is met de hd44780.
omdat ik dit lcd scherm zowel wil gebruiken op mijn gewone pc als op mijn notebook vroeg ik mij af of het mogelijk is om deze lcd aan te sluiten op de serieele poort en of dit nog moeilijk is ?
Een HD44780 controller is ALTIJD parallel. Tenzij je zelf hiervoor een serial backpack o.i.d. kan maken. Een "simpele" parallel -> serieel convertor werkt in ieder geval niet.Op dinsdag 18 december 2001 19:45 schreef rambo-2001 het volgende:
[..]
dit lcd display heb ik vanmiddag even gehaald 20x4 conrad bestelnr. 187267-89.
ik heb ook even gevraagt aan een leraar wat nou beter was serieel of parallel en volgens hem was serieel beter omdat je die poort nooit kun kapot maken indien er iets fout is met je schakeling.
ik ben er achter gekomen naar veel zoeken dat lcd een anag vision av2040yrb-sj is en dat hij volgens een site compatiable is met de hd44780.
omdat ik dit lcd scherm zowel wil gebruiken op mijn gewone pc als op mijn notebook vroeg ik mij af of het mogelijk is om deze lcd aan te sluiten op de serieele poort en of dit nog moeilijk is ?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
nee dat snap ik nog dat een normale convertor niet werkt ik moet de data doorschuiven door middel van een schuifregister neem ik aan ?Op dinsdag 18 december 2001 21:07 schreef Creepy het volgende:
[..]
Een HD44780 controller is ALTIJD parallel. Tenzij je zelf hiervoor een serial backpack o.i.d. kan maken. Een "simpele" parallel -> serieel convertor werkt in ieder geval niet.
Ahum... vraagje, hoe kan het dan dat mijn seriële poorten van mijn pcchips bordje allebij kapot zijn na het aansluiten van een fout IR-onvanger???Op dinsdag 18 december 2001 20:07 schreef m-m het volgende:
volgens mij kan je zowel serial als parralell niet stukmaken eigenlijk
Als je er maar lang genoeg 12 volt doorheen jaagt op de verkeerd plek, begeeft ie het uiteindelijk toch... Niks is volledig te beveiligen.
Maar over de vraag welke beter is (serieel of parallel), maakt niet uit, je gebruikt feitelijk dezelfde hardware, alleen zijn seriele kabels vaak wat makkelijker in gebruik (dunner, flexibeler).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Maar dat moet natuurlijk geen argument zijn voor een tweaker
This message was sent on 100% recyclable electrons.