Toon posts:

HELP! Onstabiel WinXP systeem met nvidea

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem:
MSI KT133A met Athlon XP 1700+
MSI Geforce3 Starforce (eerste versie)
Detonator 23.11 drivers
Via 4in1 14.36a
WinXP pro

Symptomen:
Als ik een 3D game start durft ie wel eens vast te lopen terwijl het geluid oneindig door blijft lussen (sound familiar???). Na reboot komt WinXP melden dat er er een fout opgetreden is in nv40.dll (of iets dergelijks) dus het ligt wel degelijk aan mijn video drivers. Hij hangt niet altijd maar daarna kan ik amper nog een ander programma op starten zodat ik toch moet herstarten.

Oplossing:
Geen idee. Ik heb al van alle detonators geprobeerd. Ik dacht dat het met de laatste nieuwe Via drivers verholpen ging worden (verschillende bug fixes). Maar nee...

Iemand raad???

Groet,
FraGGeL

Verwijderd

nou ik heb dus presies het zelfde probleem met mijn dual xeon systeem ik heb de asus 7100 deluxe videokaart :'(

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

het probleem is zeker weten de Nvidia 23.11 driver
hier is al eerder een issue over geweest, die drivers deugen gewoon niet.
neem de eerdere win2k/xp drivers ergens uit juli en je hebt er geen last van, en wacht tot onze lieve Nvidia er iets op heeft gevonden.
(ik had het probleem zelf ook, contact mij maar als je er nog vragen over hebt)

wat je ook kan doen is natuurlijk de drivers van je videkoaart-fabrikant, zoals Hercules, of in jouw geval MSI, downloaden en installeren...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik al van alle video drivers geprobeerd heb. Incluus de officiele van MSI zelf. Kunt u me zeggen met welke versie precies het bij u wel werkt?

Dank,
FraGGeL