Toon posts:

Compaq Deskpro EN Over te Clocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een compaq Deskpro EN, is zo'n ding over te clocken?
er zit een celeron 600 mhz in. Echter in de bios is niks te vinden en jumpers zitten er helemaaaal niet op.

Greet 2Tone

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Compaq? Ik geef je weinig kans...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 21:17
Is net een topic over geweest..

[topic=352522]

:)

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 22:27 schreef 2Tone het volgende:
Een compaq Deskpro EN, is zo'n ding over te clocken?
er zit een celeron 600 mhz in. Echter in de bios is niks te vinden en jumpers zitten er helemaaaal niet op.

Greet 2Tone
Nee ,dit is volgens mij niet mogenlijk.Ik werk bij Compaq en ik zie deze apparaten bijna dagenlijks dus ik kan het weten.Als je het zou willen zal je een ander mobo moeten aanschaffen en deze zal dan wel in de deskpro EN moeten passen en daar is zeer weinig ruimte voor een beetje koeler.
(Ook dat stukje non dos op je hardeschijf zal je dan kunnen/moeten lozen)

TOM

Verwijderd

Whaaa

Compaq overclocken???? Dat zijn de brakste dingen die ik ooit gezien heb.

En als je het lukt blijven ze toch niet stabiel.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Compaq gebruikt toch vaak gemodificeerde Intel borden of eigen borden? Ik geef je 0.0 % kans om hardwarematig over te klokken, echter wat wel kan is gebruik maken van een software overclockprogramma wat start zodra Windows start, dan wordt softwarematig je chipset anders ingesteld en kun je dus de FSB overclocken, check voor SoftFSB en CPUFSB / CPUCool ... Ik hoop voor je dat je bord (je klokgenerator) ondersteunt wordt door die progjes...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

idd dat word soft OC'en , ook leuk , maar biosis toch nog steeds de betere shit :P

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

moet toch wel een uitdaging zijn voor de echte tweaker .

ik heb me er ook al eens mee bezig gehouden , maar na heel veel zoeken kwam ik op niets uit .

maar ik heb de moed nog niet opgegeven , ooit zal ie dingen doen waar ie niet voor bedoelt is >:)

heb nu ook maar een nieuw systeempje gebouwd .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

mwa SoftFSB werkt hier leuk :) Draai een slot1 P3/500 op een Intel BX bord op 5 x 124 = 620 :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Niet doen als je iets opblaast kan je voor
fl 687236502655780625726580726,00 voor echte COMPRAK® onderdelen!

Ja goede aanschaf hoor zo'n compaq!

:r

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

moet toch wel een uitdaging zijn voor de echte tweaker .

ik heb me er ook al eens mee bezig gehouden , maar na heel veel zoeken kwam ik op niets uit .

maar ik heb de moed nog niet opgegeven , ooit zal ie dingen doen waar ie niet voor bedoelt is >:)
HAHAHA denk dat het niet lukt m8

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 17 december 2001 23:42 schreef Gerund het volgende:
Niet doen als je iets opblaast kan je voor
fl 687236502655780625726580726,00 voor echte COMPRAK® onderdelen! Ja goede aanschaf hoor zo'n compaq! :r
hahahaha
Met het verhogen van de FSB blaas je niet meteen iets op, hoor, da's meer iets voor te weinig koeling en te hoge voltages enzo... En de Pentium die in je Compaq zit, is een heel normale Pentium hoor, net als de videokaart ook een hele normale PCI of AGP kaart is, tenzij hij/zij in het mobo geintegreerd is... blijft over het moederbord... nu die blaas je niet zo snel op, ook niet met een CPU voltage verhoging :)

Verwijderd

Je hebt zeker zelf een COMPRAK®!

Ga maar eens een simpele RAM Module halen dan praten we weer!

[\noflame]

:r :r :r
COMPRAK®
[\noflame]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

[b]Op maandag 17 december 2001 23:53 schreef Gerund een hoop geblaat
Compaq kun je vaak heel normale (hoewel soms ECC of registred) geheugenmodules in gebruiken ...

jouw postings zijn trouwens ook knap :r :+

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

De meeste Compaq's gebruiken normale PC-100 modules, de nieuwere uiteraard PC-133.

Zelf type ik dit ook vanaf een Compaq (passief luchtgekoeld, voor het geval iemand het wil weten)

P-700@700.

Ik heb geen klagen over het ding, werkt tot nog toe altijd.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 17 december 2001 23:53 schreef Gerund het volgende:
Ga maar eens een simpele RAM Module halen dan praten we weer!
Jep, regelmatig geheugen vervangen... (gewoon noname geheugen dus!)
Dus blaat maar weer verder |:(

Ik snap nog steeds niet dat mensen denken een hekel te moeten hebben aan bepaalde merk-pc's.. 't zijn geen overclock-pc's (lukt overigens wel op de die-hard manier ;)), en ook niet de beste game-pc's, maar verder is er weinig mis mee.. De gemiddelde computergebruiker kan er prima mee uit de voeten.
(Ow, en instabiel heb ik helemaal nog niet gemerkt.. Heb zelf een oude compaq als servertje draaien, met een uptime van 100+ dagen op dit moment.....)

Verwijderd

Topicstarter
hmm in ider geval bedankt luitjes !
Denk dat ik maar een blik benzine haal en de ultimate Case modding ga uitvoeren :) brrr Compaq sucks ass..

Greets 2Tone

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

instabiel? juist niet :) compaq, hp en dell machines zijn stabieler dan de meeste zelfgebouwde Athlon bakken, is gewoon een feit... en dat het dan vaak om Intel gaat, tsja :)

't is geen flame hoor, ik heb nix tegen AMD (het ligt ook meer aan chipsets, bijv. VIA) maar een Dell BX bak is gewoon zo rocksolid, die dingen krijg je gewoon niet onderuit :)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op dinsdag 18 december 2001 16:59 schreef limoentje het volgende:

't is geen flame hoor, ik heb nix tegen AMD (het ligt ook meer aan chipsets, bijv. VIA) maar een Dell BX bak is gewoon zo rocksolid, die dingen krijg je gewoon niet onderuit :)
Precies, ik type hier van een 'Dell BX bak'. Sinds ik Windows 2000 heb (en dat is sinds begin 2000) heb ik 1 vastloper gehad. En dat was omdat ik verkeerde drivers voor mijn Teles kaart gebruikte. Verder nooit.

Ik heb hier een Compaq Professional Workstation 5000 als server staan. Aan de stabiliteit en doordacht design kunnen de meeste computers echt een heel groot puntje zuigen.

De professionele Compaq's (PWS's, Deskpro's, Proliant's, etc) zijn echt mooie dingen. Die presario's zijn gewoon minder, dat ben ik zeker met je eens. Maar generaliseer niet.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 23:41 schreef limoentje het volgende:
mwa SoftFSB werkt hier leuk :) Draai een slot1 P3/500 op een Intel BX bord op 5 x 124 = 620 :)
Je hebt dus een moederbord uit je compaq met Soft fsb overgeclocked?

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Op maandag 17 december 2001 22:31 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Is net een topic over geweest..

[topic=352522]

:)
he die was van mij :)

is idd niet gelukt en zal nooit willen ook Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012242590

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

veel despro's hebben ergens nog wat dipswitches verstopt zitten, en de settings staan meestal op een sticker aan binnenkant van de deksel (erg makkelijk voor de luie tweaker :) )

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1