Toon posts:

Planet: wij ondersteunen geen netwerk situaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had is gevraagd aan planet hoe dat nou werkte met een router. Ik kreeg terug:

Wij ondersteunen helaas geen netwerk situaties. Ik heb dus geen specieke informatie voor u. Ik weet echter dat het mogelijkis dat een router zelf via het modem inbelt, zodra een van de aangesloten PC's een internet verbinding nodig heeft. Op de PC's zelf staat dus alleen een netwerk kaart met het tcp/ip protocol met de router te communiceren. De abonnementsspecifieke inbelgegevens staan dus in de router ingesteld.

Moet ik hieruit opmaken dat ze het niet onderstuenen maar dat het wel kan??

Telefoonlijn - splitter - Adsl modem - router (+switch) - netwerkaartje

Allemaal inbellen via login en wachtwoord zonder dat een andere aanstaat. Maarehh kun je die instellingen dan softwarematig in een router zetten?? Nog nooit een andere ingang dan ethernet kaart en voltage snoer gezien nl.

Verwijderd

je zult dat ding kunnen telnetten i guess.

vervolgens heeft die router een ip (waar je naar toe connect)

en die stel je in als route naar het onbekende, vervolgens gaat dat ding inbellen, da's nou een router....

vrij logisch eigenlijk, hoe weet ik niet, kheb een com21 modem van @home. wel een freesco router, maar dies 24 uur per/dag online.

Verwijderd

ik heb planet ADSL (maar wel in Belgie)

Er wordt bij ons héél duidelijk gesteld dat het delen van de internetverbinding illegaal is (wat mij er nochtans niet van weerhoud)

Wij hebbe hier thuis 4 pc's aan een router hangen, en dat werkt perfect!

Je gaat in de routerinstellingen door gewoon in je browser het ip adres op te geven, en daar kan je héééél simpel alles instellen (login, passwoord .....)

Dus het is perfect mogelijk EN ze kunnen er niets tegen doen, want het enige dat zij zien is het ip adres van de router, dus voor hen is het net of er maar 1 pc op het net zit >:)

De router kent trouwens zelf ip adressen toe voor het interne netwerk, zodat je je daar ook al niet druk over hoeft te maken!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Je hebt gewoon een router nodig, that's all.

Die router hangt zoals je zelf al zegt aan de ene kant aan je ADSL modem, andere kant hangen al je pc's aan.

Router deelt IPtjes uit voor je lan,
en zodra een bak internet op wil, maakt ie verbinding (VPN-netje naar je ISP) en hoppa, inette maar :)

Je KAN ook je modem ombouwen tot router, search :) en je vind wel een how-to.

Indien je een router moet kopen: Dat ding moet PPTP ondersteunen, anders gaat ie niet werken met ADSL.