Toon posts:

Wie heeft er z'n Duron 1ghz of hoger geunlocked?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand z'n duron 1ghz of hoger (morgan core dus) geunlocked, zo ja, hoe? Kan dat gewoon met potlood? Ik dacht dat het hetzelfde als bij de athlon xp zou zijn (tis tenslotten een 'duron xp' eigenlijk), maar ik zie geen putjes tussen de L1 contactpunten...ook is de packaging een andere kleur (grijs, zoals bij de oudere durons en de thinderbirds, waar'ie bij de athlon xp bruin is).
Ik weet wel ZEKER dat het een morgan core is.
Kan ik gewoon unlocken door potloodstreepjes of moet ik beter zoeken naar die putjes, en de "athlon xp manier" toepassen?

Verwijderd

Ik denk toch de putjes.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Gewoon potloodstreepjes trekken en kijken of ie het doet. Kwaad kan het niet. Gummetje lost het weer op :). Ik denk dat het of een oude core is of een nieuwe core in een oud jasje :) Gebruike Wcpuid en kijk een wat die zegt. Ik ben erg benieuwd :) Maar gewoon effe kleuren he. Als je geen putjes ziet dan hoef je daar echt niet naar te gaan zoeken. Gewoon de L1 brugjes verbinden en klaar.

Verwijderd

Mijne is gesoldeerd....en BLIJFT dus geunlocked :)

...dat gestreep met potloden lijkt me niks trouwens. WErkt dat wel goed? :?

Verwijderd

ik snap het nooit ik heb gewoon een amd 1400 gekocht en ik kan gewoon zowel de multipleier als bus veranderen???

ben ik nu stom waarom unlocken????

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 23:29 schreef hansaat het volgende:
ik snap het nooit ik heb gewoon een amd 1400 gekocht en ik kan gewoon zowel de multipleier als bus veranderen???

ben ik nu stom waarom unlocken????
omdat amd's boven de 1200 (behalve xp's) unlocked zijn

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op maandag 17 december 2001 23:35 schreef WebSniper het volgende:

[..]

omdat amd's boven de 1200 (behalve xp's) unlocked zijn
nope das nie waar, er zijn ook nog 200fsb athlons en die zijn allemaal 1300+ gelocked. Sommige 1200's ook.

Met je duron moet je gewoon een paar streepjes trekken, en dat werkt perfect ja. Ik heb zelf en ahtlon en een duron gehad, heeft altijd goed gewerkt. desnoods smeer je der daarna wat nagelak op en het word keikhard en blijft 't altijd zitten.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 00:15 schreef salvador4 het volgende:

[..]

nope das nie waar, er zijn ook nog 200fsb athlons en die zijn allemaal 1300+ gelocked. Sommige 1200's ook.

Met je duron moet je gewoon een paar streepjes trekken, en dat werkt perfect ja. Ik heb zelf en ahtlon en een duron gehad, heeft altijd goed gewerkt. desnoods smeer je der daarna wat nagelak op en het word keikhard en blijft 't altijd zitten.
oke niet allemaal;)
maar volgens mij wel de nieuw(oude)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08
duron 1ghz+ kan je op de oude manier unlocken :)

kleuren dus :)

Verwijderd

Topicstarter
cpuID geeft aan dat'ie SSE heeft, het is dus wel een échte morgan.
Ik heb zo'n pen met zilvervloeistof gekocht van 1 v.d. tweakers op de HCC, omdat ik dacht dat de durons vanaf 1ghz net zo moeilijk te unlocken waren als de athlon xp's. Toen ik wilde gaan unlocken ging ik dus op zoek naar die putjes, die er dus niet zijn.
'kga vanmiddag maar 's wat lijntjes schilderen met dat ding dan, zou ook beter contact moeten maken dan zo'n potloodstreepje...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat schilderen ging voor geen meter, vooral omdat ik het geduld niet heb om netjes te wachten tot dat spul droog is.
Dus vandaag bij de HEMA een vulpotlood van 1.95 gekocht en 5 lijntjes getrokken. Iets van 5 keer opnieuw gedaan tot dat ik er redelijk tevreden mee was. Dat ding weer in het mobo, comp aan, fingers crossed, start gewoon. Phew...
Multiplier veranderen in mobo, en jawel, daar stond de 1100mhz.
Nu op 1250mhz(cpuID zegt 1259) 1.85volt met 44/45c stressed. Ga binnenkort maar is met de bus klooien om 'm op 133 te krijgen. Ik vrees alleen dat ik 1266 (9.5x133) niet haal, want met 0.025 minder volt was het al niet stabiel, en ik weet ook niet zeker of het nu wel stabiel is....draait nog maar zo'n 15 minuten. (m'n mobo gaat niet hoger dan 1.85v)

'T was toch makkelijker dan ik had verwacht!

Verwijderd

Topicstarter
Update voor degenen die het een ruk kan schelen:
9x140=1260mhz, 1.85v, 45c stressed.
Het is niet de 40% o/c die ik van een athlon classis 500 kreeg, maar ach, dit is ook wel leuk :)
26% over spec, 140mhz bus....hmm....had ik niet van kunnen dromen :)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 14:46 schreef Gillish het volgende:
Nou, dat schilderen ging voor geen meter, vooral omdat ik het geduld niet heb om netjes te wachten tot dat spul droog is.
Dus vandaag bij de HEMA een vulpotlood van 1.95 gekocht en 5 lijntjes getrokken. Iets van 5 keer opnieuw gedaan tot dat ik er redelijk tevreden mee was. Dat ding weer in het mobo, comp aan, fingers crossed, start gewoon. Phew...
Multiplier veranderen in mobo, en jawel, daar stond de 1100mhz.
Nu op 1250mhz(cpuID zegt 1259) 1.85volt met 44/45c stressed. Ga binnenkort maar is met de bus klooien om 'm op 133 te krijgen. Ik vrees alleen dat ik 1266 (9.5x133) niet haal, want met 0.025 minder volt was het al niet stabiel, en ik weet ook niet zeker of het nu wel stabiel is....draait nog maar zo'n 15 minuten. (m'n mobo gaat niet hoger dan 1.85v)

'T was toch makkelijker dan ik had verwacht!
Welke Brugjes heb je precies ingekleurd? die 5 L1 brugjes?
als ik die inkleur gaat ie piepen
kep ook de DURON 1 ghz

Verwijderd

Hey, ik wist niet dat je een Duron op fsb 133 kon zetten door de multiplier te verlagen.. Ik ben gewoon gaan knoeien met de fsb en op 118 gezet.. geeft toch ook al 1180 Mhz >:) . Toch netjes voor een newby :)
Werkt dit gewoon uit zichzelf of moet ie dan in de turbo modus oid :?
Pagina: 1