[WINE] Half-Life

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik ben nu zover dat ik WINE goed geconfigureerd heb, Half-Life geeft bij het opstarten ook niet meer de "set your desktop to 16-colors" error, maaarrrr....

Half-Life start wel op, alleen ik krijg een compleet onherkenbaar beeld voor me neus geschoven, allemaal lijntjes en kleurtjes etc... Ik _denk_ dat ik wel in het Half-Life menu zit...

//edit//

Mijn vraag dus, heeft iemand ervaring met WINE/Half-Life, en/of een oplossing voor mijn probleem?

Verwijderd

Niet met Half-live maar ik heb dat al wel s met de nieuwe Wolvenstein gehad. In mijn geval was het dat in Wolvenstein ik de resolutie op dezelfde waarde moest zetten dan die waar wine mee opstartte.

Ik meen in wine iets van de parameter desktop-size ofzo bijvoorbeeld op 800x600 dan moest Wolvenstein ook in die resolutie gezet worden dan was het goed. Groter beeld dan 800x600 heb ik overigens nooit gehad met wine en games als Wolvenstein dus k ben blij dat de linux versie snel uitkwam :)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

De dingen die je kan doen zijn
www.linuxgames Hier staat een guide voor half-life met wine
xqf en qstat installeren, dit is zeg maar gamespy voor linux...

naar www.transgaming.com gaan en daar de DX7 patches halen.

Als je halflife start dan met de volgende opties
wine halflife.exe -- -windowed -console -gotoconsole -game cstrike +connect 127.0.0.1

OF zoiets .. De menu's in halflife blijven bagger maar het spel zelf is goed speelbaar.

Verwijderd

Probeer de laatste cvs versie van winex(zie transgaming.com oid.). Ik zelf heb het aan de praat gekregen, aleen lagged mijn geluid een seconde ofzo(maarjah, ik heb ook zuig via onboard shit). Niet echt speelbaar dus. CS (en half life dus ook) speel ik maar gewoon op windows. Dat geluid is echter niet een algemeen probleem geloof ik.

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Dat geluid is aan te passen met wat tweaks in HL zelf (je kan trouwens net zo goed WineHQ wine gebruiken (HL kan OpenGL aan dus er is geen reden voor Transgaming), maar kom voor meer info aub op irc naar irc.openprojects.net in het kanaal #winehq

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ondertussen ben ik iets verder, als ik em windowed doe, zie ik wel gewoon wat er aan de hand is ;)

Maar nu zegt ie bij het connecten "OpenGL is not supported"

;( (/me heeft Nvidia GeForce 2 MX 400, laatste drivers geinstalleerd, HOWTO van linuxgames.com gevolgd, ook de troubleshooting over dit probleem)

Verwijderd

heb je wel de openGL drivers voor linux geinstalleerd?

Staan die ook in je XF86Config file?

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Probeers eens ghet volgende intetikken en de output hier
glxinfo
glxgears

Heb je wel eens andere opengl programma's gedraaid?

Verwijderd

Ik heb dat probleem ok met Wine/HL. Waarschijnlijk ligt het eraan dat het menu onder HL alleen in 640x480 werkt. Ik zal het eens windowed proberen.
Bij mij draait quake2.exe (de windoze-versie dus) wel onder wine met openGL support, daar zal het dus niet aan liggen.

[edit]
Zo werkt 'ie wel. Blijft een beetje ruk met die menu's, maar hij doet het!!!!!!!!!
Ja ik weet het, ik ben blij ;)
Pagina: 1