ik weet niet of ik voldoende info kan geven om ze op te lossen maar ik hoop dat t lukt:
de vraag is: geef voor en achternaam van de acteurs die een rol hebben gespeeld in ALLE films van Oliver Stone....
met de nadruk op ALLE dus hij moet alleen die namen laten zien die in al de films van Stone spelen die zijn opgenomen in de database.......nu heb ik dit zelf al gemaakt:
dit is dus de oplossing voor als er geen nadruk op alle zou liggen............
hoe krijg ik het zo dat ie echt alleen maar dat pakt wat in ALLE films meedoet????
de vraag is: geef voor en achternaam van de acteurs die een rol hebben gespeeld in ALLE films van Oliver Stone....
met de nadruk op ALLE dus hij moet alleen die namen laten zien die in al de films van Stone spelen die zijn opgenomen in de database.......nu heb ik dit zelf al gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| select vnaam, anaam from acteur where anr IN (select anr from rol where fnr IN (select fnr from film where rnr IN (select rnr from regisseur where vnaam='Oliver' AND anaam='Stone'))); |
dit is dus de oplossing voor als er geen nadruk op alle zou liggen............
hoe krijg ik het zo dat ie echt alleen maar dat pakt wat in ALLE films meedoet????
PIII 800@804 Mhz