Toon posts:

XS4all ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt om erachter te komen hoeveel ik mag downloaden met een ADSL extra of hoe heet dat abbo. En volgens de search zou ik meer dan 60gb per maand mogen downloaden. Nu kom ik daar (nog) niet aan, maar wat gebeurt er als je daar overheen komt? En hoe houd je dat bij eventueel? Want ik heb geen flauw idee wat ik allemaal binnenhaal...

Heeft iemand ervaring?

Verwijderd

Zodra je extreem hoge download capaciteit verbruikt, zal xs4all je waarschijnlijk een waarschuwing sturen.
Ik heb niet de indruk dat Xs4all erg moeilijk doet over een beetje meer of minder. zodra het maar binnen redelijke perken blijft.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
XS4ALL hanteert een fair user policy:
http://www.xs4all.nl/adsl/vraagantwoord.php4#Anchor-35326

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit 'limiet' wel eens overschreden? Zo ja, hoeveel zou je dan moeten bijbetalen?

Ik vind het gewoon interessant om te weten want ik heb sinds een paar weekjes breedband internet via XS4all...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Je kan niet over de limiet, want die is er niet, (fair use is een beetje vaag hierover)

kijk als je 'structureel' 120gb per maand download dan kun je problemen krijgen,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 22:05 schreef zwelgje2 het volgende:
Je kan niet over de limiet, want die is er niet, (fair use is een beetje vaag hierover)

kijk als je 'structureel' 120gb per maand download dan kun je problemen krijgen,
Nou zoveel zal ik niet downloaden denk ik, dat is wel behoorlijk veel. Maar wat als een bedrijf een ADSL verbinding heeft? Heeft die dan ook een limiet, want die verbinding staat gewoon de hele dag open.

Dit vraag ik omdat ik werk als systeembeheerder bij een bedrijf dat net zoals ik net adsl heeft. En ik denk dat we daar wel over de 120gb per maand komen...

Verwijderd

een bedrijf heeft ook geen particulier abonnement, en vaak betalen bedrijven fors voor band breedte, en ook voor gegenereert data verkeer, maar bedrijven betalen het vaak met liefde

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 23:01 schreef arjo_kamp het volgende:
een bedrijf heeft ook geen particulier abonnement, en vaak betalen bedrijven fors voor band breedte, en ook voor gegenereert data verkeer, maar bedrijven betalen het vaak met liefde
Bij het bedrijf waar ik werk, werken er ongeveer 60 mensen in totaal. Met andere woorden, geen bedrijf dat er zo fors voor betaald. Voor zover ik weet, betaald het bedrijf precies hetzelfde bedrag als wat ik zelf moet betalen...

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Zoals er al staat in de link boven: ze kunnen geen individuele gebruikers controleren, en ik heb nog van niemand gehoord dat hij/zij een mailtje heeft gehad over een te hoog verbruik. Ik zou me als ik jou was nergens druk over maken, dat doe ik zelf ook niet.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Verwijderd

Topicstarter
Nou in ieder geval bedankt iedereen.

Verwijderd

Ik heb het er overgehad met iemand van XS4ALL op de HCC

en deze zij dat dit expres een beetje vaag is gemaakt
het komt er in het kort op neer dat als XS4ALL problemen krijgt met hun bandbreedte ze de grootverbruikers kunnen verzoeken iets minder tekeer te gaan tot de bandbreedte vergroot is.

maar dat zal niet zo snel gebeuren gezien het feit dat ze een 1gigabit verbinding naar de AIX hebben liggen.
Pagina: 1