[SmoothWall] Probleem met configureren...

Pagina: 1
Acties:

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Smoothwall topics zijn al vaker voorbij gekomen (ja heb de search gebruikt) maar ik heb mijn probleem er nie mee kunnen oplossen:
Smoothwall geinstalleerd (voltooid)
Nu wil ik hem gaan configureren (via de browser) maar blijkt dat mijn netwerk (1x WinXP & 1x Win98) de smoothwall router niet herkent. Pingen kan ook niet.
Config:

Smoothwall 192.168.0.1 (255.255.255.0)
WinXP 192.168.0.2 (255.255.255.0)
Win98 192.168.0.3 (255.255.255.0)

WinXP en Win98 herkennen elkaar wel...
Foutmelding met pingen vanaf router: "destination host unreachable"
Foutmelding vanaf Windowscomps: "timeout"

Heeft iemand een idee wat ik fout doe ??? |:(

edit:
Kabels allemaal Cat.5 via Hub en FAQ op smoothwall.net al tien keer doorgelezen

[edit2] Oh, en DHCP op smoothwall staat uit... [/edit2]

• MenaceD
  • Niet online
^ Kick ^

Sorry, maar is er echt niemand die kan helpen ?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Een pietsie meer info ivm gateway gegevens. T IP van de netwerkkaart aan je kabel-/xDSL-modem is handig (fake IP bijv. 333.444.555.666

standaard gateway IP is t IP van de router/gateway (192.168.0.1 dus) en bij DNS de DNS servers van je provider opgeven. DHCP kun je aanzetten en dan toch lekker iedere bak in je netwerk een IP geven, maakt weinig uit.

Pingen gaat waarschijnlijk niet omdat in de smoothwall distro de ICMP echo uit staat/geblocked wordt [gokje want ik heb hier geen smoothwall doos, elders wel maar daar ben ik pas na 21 dec 2001. Dus geduld als je meer wilt weten {icq-en mag evt}]. Heb smoothwall zelf 3 weken terug op een doosje gezet met ISDN en werkte vrijwel meteen (auto-dialng was niet zo snugger, maar werkt inmiddels OK)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• MenaceD
  • Niet online
Hoe zet ik die ping echo in smoothwall aan
en we hebben nog geen dns gegevens omdat we hem nog niet aan de kabelmodem gekoppeld hebben. Is dit een probleem ?
wil hem namelijk eerst proberen draaiend te krijgen op t netwerk en dan pas te koppelen tussen Chello en mijn netwerk. Alle hulp is welkom aangezien ik hier nog nooit mee heb gewerkt.

even samengevat: ik stel de gateway op de clients in met t IP van de router/smoothwall en zet die ping aan ?

Alvast bedankt !
als je nog meer ideetjes hebt graag, kom er echt niet uit.
We zitten al avonden te kloten met dat spul :(