RuG Oprit via de kabel, ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27
Ik ga binnenkort verhuizen vanuit casema-area naar Groningen. Via mijn werk daar kan ik waarschijnlijk kabel-internet krijgen aangeboden door de RuG. Ik kan natuurlijk ook gewoon @home nemen.

Maar: De RuG biedt een voordeliger abbo, nl fl 43,- voor 512 kbps down en 64 kbps up, en een abbo ongeveer even duur (fl 84.-) als @home met 1024 kbps down en 64 kbps up, allebei via surfnet. Bovendien krijg je met deze abbo's toegang tot allerlei wetenschappelijke tijdschriften online op basis van je IP (en dat is wel handig voor mijn werk). Nadeel vind ik dat het trager is dan @home, maar waarschijnlijk wel betere mail en news-server. Bovendien gaat @home de prijzen verhogen.

Mijn vraag is eigenlijk, heeft iemand hier ervaring met de oprit-kabeldienst? Hoe bevalt dat? Haal je de snelheden een beetje?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

met oprit heb je ei'k een gewone kabel inet account. Ij hebben er als huis ook naar gekeken (studenten)

T lijkt idd vrij voordelig, maar we zagen de aansluitkosten niet zo zitten, die zijn namelijk extreem hoog, kijk anders ff op http://www.oprit.rug.nl daar kun je ook wel wat info krijgen. Onze conclusie was een jaar geleden om gewoon @home te nemen, stuk makkelijker en goedkoper uiteindelijk. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• valkenier
Ja dat weet ik van die aansluitkosten. Maar als ik genoegen neem met 512 kbps, dan is het wel de helft van een @home abbo. en bespaar ik toch al gauw fl 600,- op jaar basis en heb ik die kosten er al weer uit. Dus dat is niet de beperking. Ik wil graag weten of je die 512 kps ook echt haalt enzo, uptime, betrouwbaarheid, hebben mensen eigen servers draaien, dat soort dingen.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wat ik er van weet is dat het net als @home prima loopt hier in groningen. Heel af en toe ligt het een keetje plat. Verder is het niet zo dta je een constante download van 512 K haalt. Maar dat heeft natuurlijk ook niet alleen met jouw verbinding te maken. Over het algemeen haal je met oprit snelheden van rond de 250-400 K, en daar zou ik goed mee kunnen leven :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• valkenier
Ik heb ook al even op speedtest en mordax gekeken, maar volgens mij halen ze daar de supersnelle flits accounts (in de SSH flats) en opritkabel gewoon door elkaar.

Ik zou zelf ook wel kunnen leven met zo'n 50 kByte/sec, das toch alweer 10x m'n huidige casemapijpje :r voor hetzelfde geld..