Red Alert 2 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 13:28
Ik probeer op 2 laptops het spel Red Alert 2 multiplayer te spelen. Op beide laptops draait windows2000. Ze zijn verbonden met een nullmodemkabel. Aangezien RA2 geen nullmodem-multiplayer optie heeft wou ik in windows2000 verbinding maken(met direct cable connection) en dan kijken of het werkt. Als ik op laptop A een new game aanmaak kan laptop B dat wel zien, maar niet joinen, dan komt er een melding in de zin van "game full, acces denied". Maak ik op laptop B een nieuwe game aan dan kan ik die op laptop A niet eens zien! Heeft dit iets met security van win2000 te maken of doe ik iets anders fout??? Help!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ik denk... verbeter me als ik het verkeerd heb, dat bandbreedte niet voldoende is door een rs-232 kabeltje... de programmeurs verwachten minstens een 10 Mbit verbinding.. en blijkbaar is een nullmodem daar niet meer toereikend genoeg... maargoed misschien ligt het wel aan het protocol je weet het niet... in iedergeval dat was mijn mening.... lol :7

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
hmm ja daar had ik nog niet eens aan gedacht eigenlijk, misschien is dat wel het probleem...thnx anyways!!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
In beide laptops zit een netwerkkaart, kan ik daarmee ook "gewoon" verbinding maken zonder dat ik een hub heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 20:40

Mohy

Star Citizen

Yep :)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Maar hoe werkt dat dan? Als ik de kabel die ik normaal in de hub doe in de andere computer plug, hoe maak ik dan verbinding?????(sorry ik ben echt een leek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweetyfrk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 16:54
Dat kan niet, heb je andere kabel voor nodig (anders aangesloten op de stekkertjes is ook goed) de zogenaamde crosslink. Hier kan je vast wel ergens een schemaatje van vinden, er heeft er een keer 1 in de c!t gestaan, die gebruiken we hier altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad heb je een crosslink-kabel nodig om 2 netwerkkaartjes zonder hub aan elkaar te knopen. Klus er zelf een als je het gereedschap hebt (ff goed zoeken op internet naar info) of koop er een voor 2 tientjes met aangegoten stekkers.

Als je RA2 wilt spelen over een LAN (en dus ook over een crosslink-kabel), vergeet dan niet om in de netwerk-instellingen naast TCP/IP ook IPX/SPX te installeren, want die gebruikt Westwood altijd voor LAN-games. (Properties van My Network Locations --> Properties van Local Area Connection (of hoe die ook mag heten) --> Install --> Protocol --> NWLink IPX/SPX/NetBIOS Compatible Transport Protocol en dit op beide machines).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Bedankt voor jullie hulp! ;)
Pagina: 1