Een kennis van mij heeft een computer:(amd duron 850)en die wil niet van diskette starten,je krijgt dan een melding :searching for boot divice floppy..ok , dan doet hij niet meer.Waar kan dat aan liggen er staan nu geen bestuurings systeem,op en hij start ook niet van windows 98 cd rom op krijg je de fout:ntldr niet gevonden.Wat moet ik nu doen.Ik had er windows xp op gezet maar daar deed het geluid het niet,er zat een zykon geluidskaart in waar ik geen driver voor kon vinden wie helpt mij.IK heb in de bios alles goed staan(first boot divice floppy)
Hoi, welkom op GoT. Ik wil je niet beledigen ofzo, maar je verhaal is een beetje moeilijk te volgen. Misschien helpen enkele hoofdletters en leestekens een beetje
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
je moet ff in de bios je opstart procedure instellen.
[edit]kan je proberen tenminste.
[edit]kan je proberen tenminste.
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
Verwijderd
Heb je toevallig een ntfs-partitie??????
Als het daaraan ligt moet je de partitie ff wegpleuren en een fat32 partitie maken.
probeer dat maar eens als niets werkt.
Als het daaraan ligt moet je de partitie ff wegpleuren en een fat32 partitie maken.
Dat moet dus met het commando fdisk (staat op de win98 cdrom als die wel opstart maar niet wil installeren zou dit de oplossing moeten zijn)Op maandag 17 december 2001 22:50 schreef encominc het volgende:
Heb je toevallig een ntfs-partitie??????
fdisk, alle partities verwijderen, logische en alle andere. Mocht dit niet werken dan kan het commando fdisk /mbr wel eens werken
Helpt dat niet dan kan je eens een linux cd pakken (heb je vast ooit wel eens bij een pc-blad gekregen) en die installer proberen, gooit alle partities weg, zet er linux op en dan werkt fdisk plotseling wel weer.
allsie echt niet meer wil opstarten, HD eruit, in andere compu hangen, DOS (jaja) eropzetten (format x: /s , weet u nog) en dan terug plaatsen en het opnieuw proberen
succes!
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen
dat is het nou juist ,het is een kant en klaar systeempje van een of andere zaak,er zit nog garantie op ik mag er niet aan komen(open breeken),ik heb er wel verstand van, het is een fat32 patitie,en ik kan geen fdisk uitvoeren als de opstartdiskette het niet doet
Verwijderd
Met fdisk moet het wel lukken maarde hd eruit halen ?????
Plz dat hoeft toch niet. Gewoon ff met fdisk
[edit]
Laatste post niet gelezen maar hallo als er nog garantie op zit dan ga je er toch mee naar die zaak.
heeft ie er trouwens geen ghost img van de kale install meegekregen.
Plz dat hoeft toch niet. Gewoon ff met fdisk
[edit]
Laatste post niet gelezen maar hallo als er nog garantie op zit dan ga je er toch mee naar die zaak.
heeft ie er trouwens geen ghost img van de kale install meegekregen.
Verwijderd
Verrek...ik heb dit ook! Ik kan ook niet opstarten van floppy. Maar om nou mn ntfs partitie (c:\ schijf) te gaan verwijderen..nou nee dank je..Daar begin ik niet aan. Ben al blij dat Windows XP het alweer doet. (Ik had probleempjes met het geheugen. Daardoor gaf Windows XP steeds een blauwe scherm. n4v_dll error) Die dll stuurt mn Geforce2 GTS 32 mb kaartje aan. Het was zelfs zo erg op het laatst dat mn display helemaal bevroor. Voorheen had ik dat in spellen. Nu ook al op het bureaublad zelf. Eerst dacht ik: nieuwe drivers installeren van Nvidia. Hielp geen zak. Toen dacht ik: DirectX 8.1 opnieuw installeren. Hielp ook niet. Toen wilde ik mn c:\ schijf formatteren, maar ik kon dus niet opstarten vanaf floppy en cd-rom. Is er ook een andere manier om een partitie te formateren zonder dat je een opstartdiskette gebruikt? Alleen mn OS staat op de c:\ partitie, dus lekker handig als je ff snel wilt formatteren.
ehh, is wel lastig dan... zit je achter (naast) die computer?Op maandag 17 december 2001 23:07 schreef NB_Systems het volgende:
hoe kom ik dan op fdisk als opstarten van diskette het niet doet
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen
schiet me net in het hoofd: alle kables zitten goed? verbogen pinnetje wil wel eens voor problemen zorgen...
daar heb ik ook aan gedacht maar daag ga ik wel van uit als ze hem bij een erkend bedrijf weg hebben,volgens mij een prut zaak,de computer is al een keer eerder terug geweesd zat er iets verkeerds in waar door hij niet wou branden.Ik mag hem niet open maaken ze hebben de diskdrive ook nog nooit gebruikt maar als ik een windows xp dos diskette maak,gaat hij wel naar dos maar kan ik geen commands uitvoeren
Verwijderd
mischien wat raare vraag, maar ik vraag hem toch maar: heb je al in het bios gekeken of je wel van flop booten kan?
/me heeft deze nog niet voorbij zien komen
/me heeft deze nog niet voorbij zien komen
Verwijderd
Is er ook een andere manier om een partitie te formateren zonder dat je een opstartdiskette gebruikt? Alleen mn OS staat op de c:\ partitie, dus lekker handig als je ff snel wilt formatteren.
diskette of cd ???
het kan dat je flatcable verkeerd om zit
of je A: moet het ooit hebben gedaan
niet alle floppy drives zijn daarin even goed.
probeer het eens mischien werkt het
het kan dat je flatcable verkeerd om zit
of je A: moet het ooit hebben gedaan
niet alle floppy drives zijn daarin even goed.
probeer het eens mischien werkt het
de computer wou ook niet formatteren maar dat heb ik wel opgelost,van xp cd opstarten dan windows xp repareren/herstellen dan kom je in dos dan format c: en klaar,maar zo kan ik geen win 98 kopieeren naar c: dan krijg ik de fout:dat het geen kopieëren ondersteunt , typ HELP voor commands ,daar staat dus mooi bij copy maar dat doet het niet
Bij welke prut zaak hebben ze dat toch gekocht??????

Op maandag 17 december 2001 23:40 schreef NB_Systems het volgende:
ik ga morgen die zaak bellen kijken of zij het weten
Op maandag 17 december 2001 23:40 schreef NB_Systems het volgende:
ik ga morgen die zaak bellen kijken of zij het weten
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Verwijderd
komt er nou niemand op het idee om die opstartdiskette eens te controleren... |:(
als ik het goed begrijp kan je wel van een oude dos bootdisk starten, maar nie van een opstartdisk van windows ??
1 tip... maak die diskette eens opnieuw vanaf een andere (je eigen) goeddraaiende pc...
als ik het goed begrijp kan je wel van een oude dos bootdisk starten, maar nie van een opstartdisk van windows ??
1 tip... maak die diskette eens opnieuw vanaf een andere (je eigen) goeddraaiende pc...
Is het een opstartdiskette van hun of van jouw? Anders maak je toch ff een nieuwe
?
Als de computer dan nog niks doet dan gooi je hem maar uit het raam dan vang ik hem wel op!
Als de computer dan nog niks doet dan gooi je hem maar uit het raam dan vang ik hem wel op!
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Pagina: 1