[JAVA] Iets uit een TextField in een Array plaaten

Pagina: 1
Acties:

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:54
Hoi,

Ik wilde even weten hoe kan ik iets dat ik uit een Textfield haal met getText(); de String die ik eruit haal in een array plaats en dan dit array weer tonen in een ander TextField ?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
1. Wat voor array wil je hebben? String is maar 1 element, een array bevalt over het algemeen meerdere elementen: hoe en waarom moet het in een array?

2. Een TextField laat een stukje tekst zien die je kan aanpassen. Het is niet mogelijk om daar een array in te plaatsen. Hoe wil je dat die array in het TextField eruit komt te zien?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• drpeer_holland
Je kan in een TextField worden ingeven deze moeten daarna in een andere lijst worden (wel onderaan in de lijst)
gezet met een voegToe button dus net zoiets als je mail programma waar je ook de gene kan selecteren en daarna in een andere lijst kan zetten. Misschien moet dit helemaal niet in een array maar op een andere manier maar weet nog niet op welke manier ?

• mbravenboer
Hum ik volg je niet helemaal omdat je zinnen wat vaag zijn, maar ik vermoed dat jij misschien helemaal geen TextField bedoelt maar een List: een TextField bevat maar 1 regel tekst. Een List bevat een lijstje van Stringetjes. Die onder elkaar worden weergegeven.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• drpeer_holland
Ja ik bedoel ook een list , sorry voor de wat onduidelijk taal dus je moet een tekst uit een TextField halen en dan onder elkaar in een List tonen

• mbravenboer
drpeer_holland: dus je moet een tekst uit een TextField halen en dan onder elkaar in een List tonen
Wel das dan simpel: maak een ActionListener. Deze ActionListener hang je aan een Button en/of direct aan het TextField.

Zodra de gebruiker op de knop drukt of in het TextField op enter drukt wordt de methode actionPerformed(ActionEvent event) aangeroepen in je ActionListener.

Hierin haal je de tekst uit je TextField en zet hem onderaan in je List.

Moet lukken met wat snuffelen in de API docs en de Java Tutorial :) .

Pagina: 1