windows xp slaapstand

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 17:28
normaal kon ik als ik bij het start menu uitschakelen nam, kiezen uit uitschakelen, stand by, slaap stand, en opnieuw opstarten. Nu is die slaapstand verdwenen en ik heb niks veranderd. Als ik bij energie beheer kijk staat de optie slaapstand aan. Als ik op ctrl alt delete druk en daarna in het menu afsluiten kijk staat daar slaapstand en die werkt dus wel. Hoe kan het dat die niet meer bij mijn start menu staat?? :?

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Nooit meer kunnen slapen?

Hebt u uw werkzaamheden afgerond, dan kunt u ervoor kiezen de computer geheel uit te schakelen (via Start/Uitschakelen/Uitschakelen). De tijdsduur die benodigd is om de computer in een later stadium weer volledig op te starten, is echter relatief lang. Het is dan ook niet verwonderlijk dat veel computergebruikers de computer in de Slaapstand of op Stand-by zetten, waardoor de computer in een energiebesparende stand wordt geschakeld terwijl de gegevens bewaard blijven en het systeem relatief snel kan worden gestart. In vorige versies van Windows waren de beschikbare opties altijd direct toegankelijk via het venster Afsluiten (Start/Afsluiten). Het venster Computer uitschakelen in Windows XP biedt echter plaats voor slechts drie opties, in de vorm van de pictogrammen Stand-by, Uitschakelen en Opnieuw opstarten. De modus Slaapstand ontbreekt op het eerste gezicht. U vraagt zich nu wellicht af, hoe de modus Slaapstand kan worden geactiveerd. De oplossing is even eenvoudig als doeltreffend. Druk simpelweg op de Shift-toets, terwijl het venster wordt weergegeven. Het pictogram Stand-by verandert in Slaapstand en kan worden aangeklikt terwijl u nog steeds de Shift-toets indrukt

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.