Toon posts:

[IBM DTLA] Rare geluiden -> op weg naar kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een jaar tevreden gebruik gemaakt van mij IBM DTLA 307030-schijf. Op zich een fijne schijf, lekker snel etc. Maar nadat ik hem had gekocht las ik later toch wat artikelen/postings op t.net waarin problemen met de IBM's naar voren kwamen - er zouden slechte partijen op de markt zijn die op den duur kapot gaan.

Sindskort is mijn schijf soms rare geluiden gaan maken. :( Bij het defraggen blijft de PC hangen en blijft de schijf herhaaldelijk schrapende geluiden maken. Daarnet met het branden van een CD hoor ik een aantal keer dezelfde schrapende geluiden en hangt het burnen eventjes, resultaat: een coaster.

Ben ik hier een ongelukkige met zo'n schijf? Wie heeft dit ook gehad en weet of mijn schijf nu op weg is kapot te gaan? :? Ben maar vast begonnen met backuppen...

edit:
Search heeft mijn vragen nog niet beantwoord...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 18:59
Op maandag 17 december 2001 21:37 schreef wijnolst het volgende:
Heb al een jaar tevreden gebruik gemaakt van mij IBM DTLA 307030-schijf. Op zich een fijne schijf, lekker snel etc. Maar nadat ik hem had gekocht las ik later toch wat artikelen/postings op t.net waarin problemen met de IBM's naar voren kwamen - er zouden slechte partijen op de markt zijn die op den duur kapot gaan.

Sindskort is mijn schijf soms rare geluiden gaan maken. :( Bij het defraggen blijft de PC hangen en blijft de schijf herhaaldelijk schrapende geluiden maken. Daarnet met het branden van een CD hoor ik een aantal keer dezelfde schrapende geluiden en hangt het burnen eventjes, resultaat: een coaster.

Ben ik hier een ongelukkige met zo'n schijf? Wie heeft dit ook gehad en weet of mijn schijf nu op weg is kapot te gaan? :? Ben maar vast begonnen met backuppen...

edit:
Search heeft mijn vragen nog niet beantwoord...
had ik ook met m'n 45GB...was een bad cluster :(

test dus even op bad clusters :)

Overgins heb ik er een NIEUWE 60GB voor terug gekregen, bij IBM zijn ze de beroerdste nog niet :P

Verwijderd

Topicstarter
En wat heb jij gedaan? Heb je contact opgenomen met IBM en/of opgestuurd? Waar moet ik dan zijn en zat jij nog in je garantie?
Ik zit nl. nèt 1 maand buiten m'n garantie :(.

Verwijderd

Mja... dit heb ik dus ook sinds kort. Toen ik precies een jaar terug mijn IBM harddisk (307045) kocht, was die direct al stuk. Vorige week ging ik weer eens 2 partities formateren en nu blijft hij ook steeds bij iedere partitie ergens halverwege hangen.

Veel ratelende en hikkende geluiden krijg ik dan te horen. Het zijn precies de geluiden die mijn eerste (direct stukke) harddisk had met opstarten. Ik vrees het ergste en ga alvast maar eens beginnen met backuppen. Gelukkig heb ik nog garantie... :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb eens de site(s) van IBM doorgekliefd. Qua support hoor ik alleen maar goede verhalen over IBM, al vind ik soms hun sites niet al te verhelderend.
Denk dat ik morgen maar eens ga bellen met IBM in A'dam of ze me kunnen helpen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 18:59
Op maandag 17 december 2001 21:41 schreef wijnolst het volgende:
En wat heb jij gedaan? Heb je contact opgenomen met IBM en/of opgestuurd? Waar moet ik dan zijn en zat jij nog in je garantie?
Ik zit nl. nèt 1 maand buiten m'n garantie :(.
'k heb die url zo niet, maar ergens kan je wel RMA aanvragen, en hem opsturen naar IBM nederland. Ik had binnen 2 weken een nieuwe !

Overgins...al 1 maand over de garantie? je krijgt 3 jaar garantie he, geen 1 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik heb hem gekocht bij Alternate, hun garantie is volgens mij maar 1 jaar. Zal es nakijken.
Maar liever stuur ik hem naar IBM, krijg ik (zo te horen) een nieuwe en misschien wel groter/nieuwer ofzow.
Pagina: 1