Toon posts:

512+128Mb Ram Conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag 512 Mb SDRAM 133 Mhz gekocht en die netjes in mn rambankje op mn mobo gedaan en het werkte allemaal goed totdat de computer opeens opnieuw opstartte (gewoon net alsof je net op de aan knop hebt gedrukt) dit is in totaal 4x gebeurd.

Nu heb ik in totaal alle combinaties geprobeerd met het Ram (512+128, 128+512, 512, 128) wat me toen opviel was dat mn computer (draait onder XP) niet opstartte bij XP en wel onder 98 als de 512 in de 1e bank zat??? (een error van blablabla_nonpaged_blablabla tijdens het opstarten van XP en daaronder werd gezegt dat het aan de nieuw geinstaleerde hard/software kon liggen)

Ligt dit nou aan het RAM, XP, of iets anders?

Help! :(

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was nog ff mn specs vergeten te vermelden.

TBird 750
GeForce2 MX 32 MB
128+de nieuwe 512 MB 133Mhz SD-Ram
MSI 6330 lite MoBo
10/100 Mbit netwerkkaartje (like someone gives a f*ck)
20 GB seagate HD 5400 Rpm
40x CdRom Lite-on
32*12*10 Lito-On fikker

Nou dit is wel zo ongeveer alles zonder de standaard troep van monitor, toetsenbord, muis enz...

Verwijderd

Het mooie van windows XP is dat je tijdens het opstarten meteen ziet dat ie "een file" ofzo niet kan vinden, dat houdt dus meestal in dat je geheugen brak is , probeer is bank 1 en bank 3 of bank 2 en 3.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat XP een error geeft tijdens het opstarten als de 512 als eerste in de banken zit maar windows 98 start wel gewoon op dus zou het niet aan het RAM kunnen liggen en moet het dus XP zijn die loopt te buggen maar ik zal het nu wel ff proberen

en o ja die opeense reboot gebeurd niet naar een bepaalde tijd maar gewoon opeens:( (tijdens openen Word, Red Alert 2, Formule 1 2000).

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb het voor de zekerheid nog ff gechecked met bank 3 er bij maar nog steeds het gezelfde.

Het nu wel de fout die XP geeft:

A problem has been detected and Windows has been shut doen to prevent damage to you computer.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Non relevante shit over nieuwe hard/software en BIOS enzo.

***STOP: 0x00000050 (0xE8E5A204,0x00000000,0xF8E5AA4E,0x00000002)

Verwijderd

Je kunt een memory tester downen, en eens kijken of misschien je dimm gaar is ofzo

http://www.simmtester.com

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de Dimm want onder Windows 98 start de computer gewoon op zonder ook maar één foutmeldinkje. :?

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Op maandag 17 december 2001 23:08 schreef BlackSun het volgende:
Het ligt niet aan de Dimm want onder Windows 98 start de computer gewoon op zonder ook maar één foutmeldinkje. :?
ik heb hier niet veel verstand van maar kan het niet zijn dat XP een stukje van het geheugen gebruikt dat windows 98 niet gebruikt :? (mischien is dit dan net het brakke stuk)

probeer ze anders eens appart, of in andere systemen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

goede memorytester op www.memtest86.com
verder zou ik je BIOS geheugentimings (CAS, RAS, ...) eens op het langzaamst (CAS Latency = 3 enzo) zetten, mogelijk maakt dat iets uit ...

En heb je je bak (FSB) overgeclockt?

Over Win98: het kan zijn dat Win98 niet meteen dat geheugen gebruikt wat fout gaat, en verder kan het toevallig zo zijn dat Win98 geen problemen heeft met een bepaald stukje geheugen (staat er een stukje tekst en krijg je een fout karakter ergens, in plaats dat er code staat die met een fout erin voor crashes zorgt??) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

ik denk dat je mobo het nie zo goed aankan..

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 22:06
schrijf effuh je mobo serials op, en fabrikant enzo. Kunnen we kijken hoeveel ram da beeske aankan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou jullie vroegen om de specs van mn mobo:

CPU
Support Socket A for AMD® Athlon / Duron Processors
PCB Ver3.X can support AMD® Palomino Processors
Supports 500MHz~1.2GHz
Chipset
VIA® KT133 (552BGA) Chipset
-- FSB @200MHz
-- AGP 4x and PCI Advanced high performance memory controller
-- Supports PC100/133 SDRAM

VIA® VT82C686B (352BGA) Chipset
-- Enhanced Power Management Features
-- Integrated Super I/O (FDC, LPT, COM 1/2, and IR)
-- VT82C686A supports Dual bus Master IDE Ultra DMA 33/66
-- VT82C686B supports Dual bus Master IDE Ultra DMA 100
-- Integrated Hardware Soundblaster
-- Direct Sound AC97 Audio
-- ACPI
FSB
Support 100MHz (200MHz Internal System Bus)
Main Memory
Supports three 168-pin unbuffered DIMM using six memory banks.
Supports a maximum memory size of 1.5GB (32M x 8).
Supports 3.3v SDRAM DIMM.
Slots
One AGP (Accelerated Graphics Port) slot.
-- AGP specification compliant
-- Supports AGP 2.0 1x/2x/4x
One CNR (Communication Network Riser) slot.
Five 32-bit Master PCI Bus slots.
Supports 3.3v/5v PCI Bus Interface.
On-Board IDE
An IDE controller on the VIA® VT82C686A Chipset provides IDE HDD/CD-ROM with PIO, Bus Master and Ultra DMA 33/66 ( VT82C686B supports Ultra DMA 100 ) operation modes.
Can connect up to four IDE devices.
Audio
Chip Integrated DirectSound AC'97 Audio
On-Board Peripherals
On-Board Peripherals include:
-- 1 Floppy port supports 2 FDD with 360K, 720K, 1.2M, 1.44M and
2.88Mbytes.
-- 2 Serial ports (COM A + COM B)
-- 1 Parallel port supports SPP/EPP/ECP mode
-- 2 USB ports (2 Rear Connectors)
-- 1 IrDA connector for SIR/CIR/ASKIR/HPSIR.
-- 1 Audio/Game port
BIOS
The mainboard BIOS provides "Plug & Play" BIOS which detects the peripheral devices and expansion cards of the board automatically.
The mainboard provides a Desktop Management Interface(DMI) function which records your mainboard specifications.

Nou da was m dan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA, zoek er eens naar op google zou ik zeggen. Kan van alles zijn, suffe DIMM, videokaart driver, verkeerde omvang page-file of wat dan ook. Blijkbaar wordt er data opgevraagd uit het ram of de page-file die niet geleverd kan worden. In ieder geval kan je mobo prima met 512MB DIMM's omgaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb gezocht in google en het schijnt dus waarschijnlijk aan de NT kernel te liggen. Nu kan je wel service packs downen maar dat schiet niet op omdat degenen voor NT niet voor XP werken.

Hoe los ik dit nog evengoed op??:?

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

[troll-mode]
Geen Windows XP gebruiken >:)
[/troll-mode]

sorry, ik kon het even niet laten :+

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb geprobeerd om de Dimms te testen met een tester: uitslag passed :?
Heb ook de page-file size veranderd naar dat WinXP zelf de grootte mag kiezen maar dat schiet ook niks op :(

Is er nog iemand die weer wat je kan doen??

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Als ie met dat 128 dimmetje wel werkt en met die 512 niet dan moet je die omruilen en zeggen dat ie met die instabiel is. Hij is gewoon ligt instabiel en dat merk je onder win9x niet zo en onder winxp veeeel sneller. Gewoon een andere halen, dezeis stuk.
Pagina: 1