Wat doe ik fout ??? Systemen ineens dood :?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
K, ff de situatie :
Mijn Abit KT7, Athlon 1 gHz, cooler, en 256 mb sdram verhuis ik in 1 keer tijdelijk naar een andere kast. Ik laat de zut in elkaar zitten, en haal dus alleen het moederbod uit de kast. De proc, cooler en ram blijven er dus continu op zitten.
Ik probeer dat zaakje te starten (ff vga enzo erbij gedrukt) en het doet dus geen ene flikker meer. Nu wat dingen te verwisselen blijkt dat mijn cpu dus dood is. Die valt ook nog ff net buiten garantie, dus das helemaal humor.

Nu heeft ikke nog een 2de pc (tja, wie niet)
Daar zat in : Abit VP6, 2x een p3 733 en 2x 256 mb sdram.
Dat draaide leuk op een fsb van 146, en de cpu's op 803 mHz. Het zaakje draaide errug leuk.

Nu kreeg ik net van een collega 2x 256 mb sdram erbij. Das altijd leuk, 1 gig aan geheugen. Mijn dual slaat vast (spontaan) en ik zet hem uit. Ik maak hem gelijk ff open en stop het extra geheugen erbij in, en die hele pc blijft zo dood als een pier, exact zoals mijn 1 gHz. De handel wil nog net posten, maar de bios blijft weg en mijn monitor blijft ook op stand by staan.

Heb dat geheugen er dus weer uitgehaald, en geprobeerd de bios enzo te resetten, maar dat hielp ook al niet.

Ik heb van die dual nu de stekker en de cmos batterij eruit liggen, en zal het zo nog eens proberen, maar weet iemand wat ik in godsnaam fout doe dat ik zoveel dooie zut in 1 keer krijg :(

edit:

ff een extra probleem toegevoegd

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel iets aangepast :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Board gewoon ff helemaal leeg trekken en dan opstarten...
Dan 1 voor 1 in deze volgorde onderdelen inprikken, opstarten, testen, uitzetten.
- CPU (als de vp6 't ondersteunt, eerst 1 CPU@std.snelheid)
- 1 geheugen module (die er in zat)
- video kaart
- floppydrive
- hdd('s)
- rest van de kaarten (in hetzelfde slot als voorheen)
Werkt dit laatste niet, dan ook de kaarten 1 voor 1.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

zet ff alles terug in oude kast, miss verotte voeding?

...

• Dreamstar
Op maandag 17 december 2001 21:55 schreef earthforce het volgende:
zet ff alles terug in oude kast, miss verotte voeding?
Neuj, die 1 gHz was echt dood, dus das het probleem niet meer. Waar ik nu over na zit te denken is waarom de troep niet meer start.

Verwijderd

ff magneet langs de boel houden

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:39
Misschien was het de statische elektriciteit?

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 17 december 2001 22:06 schreef HeiT het volgende:
ff magneet langs de boel houden
1. Je meent het : Hoe kom je in godsnaam bij die onzin?
2. Je maakt een geintje : Dit zijn geen leuke geintjes :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 22:11 schreef Exirion het volgende:

[..]

1. Je meent het : Hoe kom je in godsnaam bij die onzin?
2. Je maakt een geintje : Dit zijn geen leuke geintjes :(
nee ik meen het echt, helpt echt wel!
ik was bij zon zaak en daar deed eentje het ook ineens niet meer die kerel haalt magneet er langs, doe spul weer dicht, en voila ding draait

• Dreamstar
Op maandag 17 december 2001 22:09 schreef Tobias het volgende:
Misschien was het de statische elektriciteit?
Kan dat via je ram modules over slaan naar je mobo ?
Want ik heb mijn mobo echt niet aangeraakt namelijk.

En tobias : |:(

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 17 december 2001 22:13 schreef HeiT het volgende:
nee ik meen het echt, helpt echt wel!
ik was bij zon zaak en daar deed eentje het ook ineens niet meer die kerel haalt magneet er langs, doe spul weer dicht, en voila ding draait
Sure... Iedereen weet dat je nooit een magneet bij harde schijven e.d. mag houden |:(

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ook een serieuze oplossing:
Gooi de boel effe een nachtje in de vriezer. Gewoon op een kartonnetje leggen ofzo en zorgen dat alles droog is als je hem weer aanzet. Dit helpt echt, ik heb het meerdere malen met succes uitgevoerd bij soortgelijke problemen.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

heb je de powerswitch enzo wel goed zitten ?

4015Wp west (Dordrecht)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op maandag 17 december 2001 22:14 schreef Da Joker het volgende:

[..]

Kan dat via je ram modules over slaan naar je mobo ?
Want ik heb mijn mobo echt niet aangeraakt namelijk.

En tobias : |:(
Tuurlijk, die modules zitten toch aangesloten op je mobo |:(
En als het vriest heb je erg snel last van droge lucht -> statische elektriciteit. Volgens mij is het mobo gewoon opgeblazen...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Op maandag 17 december 2001 22:15 schreef Zeega het volgende:
Ook een serieuze oplossing:
Gooi de boel effe een nachtje in de vriezer. Gewoon op een kartonnetje leggen ofzo en zorgen dat alles droog is als je hem weer aanzet. Dit helpt echt, ik heb het meerdere malen met succes uitgevoerd bij soortgelijke problemen.
Volgens mij vergis jij je, het enige wat in de vriezer hoort en ijs en ijs koud moet zijn is een of andere alcoholisch drankje, waar jij samen met je gekke magneet vriendje te veel van op hebben of zo???!!

Verwijderd

Leuk hoor, zit je met 2 gecrashte systemen, krijg je allemaal stompzinnige adviezen als een magneet erlangs halen ( waag het niet hoor) of je PC in de vriezer stoppen.

Als je niks te melden hebt, meld dan niks. Valt nog mee dat jullie hem niet naar Yomanda sturen om z'n PC's in te laten stralen en zo kan ik nog honderd stompzinnige voorbeelden geven.

Praat geen onzin, help iemand liever, of zijn jullie de dagen vergeten dat je met een knalrode kop en zweet in je nek zat omdat je dacht dat je wat opgeblazen had.

• Dreamstar
Powerswitch is niet aangeraakt. Hij gaat wel aan, maar start niet door.

En hier op mijn kamer is het altijd warm genoeg (23 minimaal) dus dat wordt moeilijk.
Maar ik ga nu ff mijn batterij en stekker er weer in drukken.
FF kijken oftie het per ongeluk weer wil doen.

• Dreamstar
Evolution, thnx, maar maakt niet uit hoor.
Kan een hoop hebben, en mijn vriezer is toch te klein en magneten heb ik aal een paar jaa terug geprobeerd :z

Maar ik stop net de cmos batterij terug, en doe de stekker erin en hij start dus weer gewoon op.

een woord : vaag

Van mij mag dit topic op slot, tenzij iemand hem open wil houden.

Verwijderd

Jammer, nou zit Yomanda voor niets te wachten in d'r mooie blauwe jurk :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zet 'm maar op slot omdat er nog weinig nuttigs uit zal komen. Mocht je probleem terugkomen, laat het dan maar weten zodat ie weer open kan :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.