Toon posts:

unex router en adsl modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het lukt me niet om een verbinding tot stand te brengen tussen de router en de adsl modem, en daarmee dus het internet. Op de computer kan ik wel in de browser komen om de router te configureren maar alles daarna werkt dus niet lekker. wie kan helpen?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Misschien ondersteund je router geen vpn?(of is dit er al uit?)
En geef eens wat meer info(welke router, ip's enz, enz.)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
De router is een unex IS050, adsl bij mxstream en xs4all. de set-up in de router staan als volgt:Lan ip=192.168.123.254,WAN type static, WAN ip:10.0.0.150, WAN subnet:255.255.255.0, WAN gateway:10.0.0.138, 1eDNS:194.109.6.66,2eDNS:194.09.9.99. Er wordt nergens iets gevraagd over de VPN. Wat is dat eigenlijk precies? En hoezo eruit? Ik ben benieuwd of je hier wat mee kan.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 17 december 2001 21:24 schreef j_iscool het volgende:
Misschien ondersteund je router geen vpn?(of is dit er al uit?)
En geef eens wat meer info(welke router, ip's enz, enz.)
erm tis gewoon van z'n router naar zijn adsl modem...
heeft nix met VPN te maken hoor :)

kan je de router pingen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Waarschijnlijk is het zo dat als je het Choose WAN Type scherm staat je niet PPTP kan selecteren. Deze moet je n.l. gebruiken voor Mxstream. Het eerste wat je moet doen is een firmware update. Dus ga naar www.unex.com.tw en download de nieuwe firmware voor de IS050 (IS_193s.bin) dacht ik. Daarna volg je de procedure voor het uploaden van de firmware naar je router zoals beschreven in de userguide onder appendix C.
Als dit goed is gegaan dan ga je weer naar Choose WAN Type en kies PPTP. Daarna naar primary setup waar je al je gegevens intikt. Succes.