Vastlopers in XP - Mobo of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Ik krijg dus steeds vaker vastlopers in windows XP, ik gebruik detonator 12.40 drivers ( voor 2K en XP, met de nieuwste had ik ook probz), de ene keer blauw scherm en de andere keer gewoon bevroren beeld :( proc temp is 27 graden stressed, dus dat kan het niet zijn.. weten jullie wat het dan kan zijn?? Ik ken iemand met hetzelfde moederbord, en die kreeg er dit jaar ook kuren mee (een jaar na aankoop).. Ik heb nog garantie, maar ik wil graag iets voor op de korte termijn (heb van het weekend een LAN).. ik ga morgen bij iemand een andere videokaart halen om te testen, maar anders zou ik het ook niet weten!

error reports:

http://www.eelcostorage.f2s.com/error.txt

help me!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
gooi je er voor tijdelijk win2k op ..... kun je altijd verder testen...

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 11:50

Vidra

Vragen?

Ik zou toch ffies Detenator 21.83 ofzo opzetten want die is gecertificeerd voor Windows XP

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• eelcoo
Op maandag 17 december 2001 21:07 schreef Vidra het volgende:
Ik zou toch ffies Detenator 21.83 ofzo opzetten want die is gecertificeerd voor Windows XP
niet goed voor deze TNT 2 :(

Verwijderd

Welke drivers heb je allemaal geinstalled.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 21:05 schreef -=Eelco=- het volgende:
Ik krijg dus steeds vaker vastlopers in windows XP, ik gebruik detonator 12.40 drivers ( voor 2K en XP, met de nieuwste had ik ook probz), de ene keer blauw scherm en de andere keer gewoon bevroren beeld :( proc temp is 27 graden stressed, dus dat kan het niet zijn.. weten jullie wat het dan kan zijn?? Ik ken iemand met hetzelfde moederbord, en die kreeg er dit jaar ook kuren mee (een jaar na aankoop).. Ik heb nog garantie, maar ik wil graag iets voor op de korte termijn (heb van het weekend een LAN).. ik ga morgen bij iemand een andere videokaart halen om te testen, maar anders zou ik het ook niet weten!

error reports:

http://www.eelcostorage.f2s.com/error.txt

help me!
Ik denk dat ik het wel weet wat er aan de hand is.
Deze probleem had ik afgelopen weekend ook tijdens een spelletje Delta Force Land Warrior en soms ook op het bureaublad van Windows XP.
Ik had het opgelost (tot dusver heb ik geen vastlopers meer gehad) is in de bios de Video Bios cache en Video Shadow uitzetten.
De pc werd er niet langzamer van (spellen ook niet), want Windows XP vangt dat op.
Alleen als ik de System cache bios uitzet, dan werd het wel langzamer, maar was mijn bedoeling niet.
Dus alleen video bios en video shadow uitzetten.
En de gecertificeerde drivers gebruiken (Detonator).
Dat kwam er ook nog bij. Ik had de laatste gebruikt, bleek dat deze niet gecertificeerd waren! (Kl*te!) |:( :r

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:58
zijn wel goed voor tnt 2 zelfs met mijn oude tnt 1 draaiden ze goddelijk :)

• eelcoo
Op dinsdag 18 december 2001 15:55 schreef Sjoak het volgende:
zijn wel goed voor tnt 2 zelfs met mijn oude tnt 1 draaiden ze goddelijk :)
met het type dat ik heb zijn er probz ofzo...van het voorjaar maar eens een compu upgrade doen :)

• eelcoo
Op dinsdag 18 december 2001 15:51 schreef SeNTiNeL0 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het wel weet wat er aan de hand is.
Deze probleem had ik afgelopen weekend ook tijdens een spelletje Delta Force Land Warrior en soms ook op het bureaublad van Windows XP.
Ik had het opgelost (tot dusver heb ik geen vastlopers meer gehad) is in de bios de Video Bios cache en Video Shadow uitzetten.
De pc werd er niet langzamer van (spellen ook niet), want Windows XP vangt dat op.
Alleen als ik de System cache bios uitzet, dan werd het wel langzamer, maar was mijn bedoeling niet.
Dus alleen video bios en video shadow uitzetten.
En de gecertificeerde drivers gebruiken (Detonator).
Dat kwam er ook nog bij. Ik had de laatste gebruikt, bleek dat deze niet gecertificeerd waren! (Kl*te!) |:( :r
jij heb ook een TNT2?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Als 21.83 niet goed werkt, kun je ook nog de 23.11 ophalen. Met de nieuwste via 4-in-1 drivers is dat geen probleem.

Al begrijp ik niet wat voor probleem er is met 21.83. Kun je me dat eens uitleggen? Heb zelf namelijk geen problemen met mijn TNT2 in mijn andere bak.

• eelcoo
Op dinsdag 18 december 2001 17:19 schreef LinuxUser het volgende:
Als 21.83 niet goed werkt, kun je ook nog de 23.11 ophalen. Met de nieuwste via 4-in-1 drivers is dat geen probleem.

Al begrijp ik niet wat voor probleem er is met 21.83. Kun je me dat eens uitleggen? Heb zelf namelijk geen problemen met mijn TNT2 in mijn andere bak.
weet je waar ik die 23.11 kan neerhalen??? ik heb gezocht, maar zonder resultaten :(

Verwijderd

Um op de site van de fabrikant ? :Y):?

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 17:10 schreef -=Eelco=- het volgende:

[..]

jij heb ook een TNT2?
Nee heb een Geforce 256 32 DDR Pro Annihilator (de 1e Geforce) Werkt nog steeds. 8-)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:36 schreef -=Eelco=- het volgende:

[..]

weet je waar ik die 23.11 kan neerhalen??? ik heb gezocht, maar zonder resultaten :(
De Detonator drivers staan meestal op de Nvidia website.
Hier: http://www.nvidia.co.uk/view.asp?PAGE=windows_xp_2000
Pagina: 1