Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Topicstarter
Ik heb al een keer met linux gewerkt maar heb het toen verwijderd omdat ik het niet echt goed begreep. Maar nu wil ik nog wel een poging wagen :) Nu heb ik drie vragen is Mandrake 8.1 goed om te beginnen of is suse beter of nog een ander.

Hoe krijg je linux weer weg als je dat wilt. Behalve format D: En krijg je dan ook het voorscherm van linux weg als je de partitie verwijderd? Want toen ik eerst linux had geinstalleerd was linux het eerste dat opstarte en moest ik dus eerst langs het opstart scherm van linux.

En kan linux gewoon goed naast XP draaien als ik daarvoor twee apparte partities aanmaak een voor de swap en een voor linux zelf.

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
Alles staat eigenlijk wel hier ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1

En ja, gaat goed met XP (zie ook de search :) )

Verwijderd

Het maakt niet echt echt of je SuSE op Mandrake pakt. Ze zijn allebij makkelijk.
Je kunt de Linux partitie zowel met Fdisk en met Partion Magic weer weghalen.
Het opstart scherm (lilo) haal je weg met het commando: fdisk /mbr

XP en Linux kunnen gewoon naast elkaar draaien.. geen probleem.

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Topicstarter
Ok dan ga ik mijn schijf maar even indelen voor linux :) Hopelijk dit keer met meer succes dan vorige keer. Zal wel iets anders zijn dan het zeer makkelijke XP maar wel een uitdaging om het te leren.

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Verwijderd

Juist, alles kan ;)

[topic=163843] is het antwoord op al je vragen (tenminste de vragen die je in dit draadje stelde) ;)

Daarin valt ook te lezen welke distributie het meest geschikt voor je is. Mocht je je keuze niet kunnen maken, dan staat er een link naar het zogenaamde "welke distro topic". Aan de hand daarvan kan je rustig je keuze maken. Mocht je het dan nog niet weten, dan kan je altijd in dat topic je vraag stellen.

Deze gaat dicht, omdat deze vragen bijna dagelijks langskomen (vandaar die FAQ).

Succes met installeren :)

Dit topic is gesloten.