Ik heb mijn computer al een tijdje draaien, en vond het handig om een brander in te bouwen. Dus ik een HP9900CI gekocht (meteen dvd in me systeem).
Na het inbouwen werkt mijn pc haast niet meer. Eerst mijn harde schijf geformatteerd, wat niet hielp. Na wat meten en proberen, bleek dat met een andere processor mijn systeem weer aardig draaide. Nu werkt alles netjes, alleen als ik ga branden loopt mijn pc totaal vast.
Ik hoorde van iemand anders dat mijn voeding misschien te klein is.
Nu wil ik graag weten, wat nou waar is, is mijn processor kapot, of is mijn voeding te klein. En hoe kan ik dit makkelijk testen.
Ik zit niet ruim in het geld, dus om nou te zeggen dat ik even een iets nieuw koop, is ook zo moeilijk. Graag een oplossing die goedkoop is.
Specs:
Amd k6-2 (nu een Intel pentium 1 233mhz met MMX)
288mb RAMpc100
MSI 5169 moederbord
Maxtor 20gig 7200RPM
230 Watt (target?) voeding
Aopen 36x cdrom
HP9900CI brander/dvd combo
realtek RTL8139 10/1000MBIT netwerkkaart
asus v7100 po geforce2 mx-400 32mb
Crystal ISA geluidskaart
Alvast bedankt
Na het inbouwen werkt mijn pc haast niet meer. Eerst mijn harde schijf geformatteerd, wat niet hielp. Na wat meten en proberen, bleek dat met een andere processor mijn systeem weer aardig draaide. Nu werkt alles netjes, alleen als ik ga branden loopt mijn pc totaal vast.
Ik hoorde van iemand anders dat mijn voeding misschien te klein is.
Nu wil ik graag weten, wat nou waar is, is mijn processor kapot, of is mijn voeding te klein. En hoe kan ik dit makkelijk testen.
Ik zit niet ruim in het geld, dus om nou te zeggen dat ik even een iets nieuw koop, is ook zo moeilijk. Graag een oplossing die goedkoop is.
Specs:
Amd k6-2 (nu een Intel pentium 1 233mhz met MMX)
288mb RAMpc100
MSI 5169 moederbord
Maxtor 20gig 7200RPM
230 Watt (target?) voeding
Aopen 36x cdrom
HP9900CI brander/dvd combo
realtek RTL8139 10/1000MBIT netwerkkaart
asus v7100 po geforce2 mx-400 32mb
Crystal ISA geluidskaart
Alvast bedankt