Maxtor 80GB (D740X) of Western Digital 80GB (800B)

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Er moet een nieuwe HD in, maar welke wordt het :?
-Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm)
-Western Digital 80GB (800BB, 7200rpm)

Volgens mij ontlopen ze elkaar niet veel. Verschil is de prijs, maar voor 25 gulden is dat ook niet echt boeiend. Welke van bovenstaande schijven is nu significant beter?
Op storagereview.com de reviews bekeken, maar beide schijven zijn met een andere config gebenchmarked (Maxtor met een 100ATA, WD met een 66ATA controller), dus dat schiet niet echt op. |:(

Iemand ideeen?

Een file op de A12 is nooit grappig...

Verwijderd

Maxtor

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb die Maxtor en ik ben er zeer tevreden mee. Ik hoor 'm niet en ik vind 'm retesnel.

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:33
Maxtor D740X series. Super snel, lekker stil en nog voor een goede prijs ook. :)

ik moet dr ook nog eentje hebben van 20 gig voor mn servertje :D

Verwijderd

Ik heb de maxtor ook sinds twee weken en ik sluit me aan bij de andere meningen. Prima schijf

Verwijderd

Okey, dat zijn meningen ... maar zijn er nog bepaalde feiten over deze schijven?? (bijv. WD's zijn eerder rot ofzo :?).

Ik sta namelijk min of meer voor dezelfde keuze ...

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

Scharnout

Meuk

Ik heb hier pas geleden een linkje gevonden naar harwareinfo.net. Daar stond een heel groot artikel waar de WD Cavelier erg goed uitkwam. Mijn Maxtor is namelijk vorig jaar nog KEIHARD gecrashed!!

edit:

http://hardwareinfo.hwigroup.nl/reviews.php?id=120 deze bedoelde ik dus. In dit draadje staat trouwens ook een hoop en de search levert zo veel verschillende antwoorden dat je er gewoon helemaal kierewiet van wordt. Misschien leuk om een keer iets voor te verzinnen. Moet je maar een zoeken op Maxtor voor de gein ;( Ik koop wel wat op de gok :z

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

WD is een waardeloze harddisk. Ik repareer PC's en de HDD's die het meest stuk gaan zijn de WD's Maxtor heeft tot nog toe altijd mijn voorkeur.

Verwijderd

Kreeg (jawel) pasgeleden een WD800 BB die een contactprobleem had op de connector die de print met de mechanica (HDA) verbind. Snel gefixt maar niet bepaald een indicatie van betrouwbaarheid.

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:24

wdv

Gebruik al jaren Maxtor en Quantum (zijn nu gefuseerd). Heb nu 2*D740X 40GB en ben er erg tevreden mee.

Heb eenmaal een seagate en een WD gehad en die hadden erg veel last van bad sectors.

Ik zou dus willen zeggen: "Ga voor de Maxtor"
:)

Verwijderd

En ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met Seagate en WD, terwijl afgelopen week m'n nog geen 14 maanden oude Maxtor (20Gb/7200) is gecrashed... :(

• MrHighStone
Ik heb zelf erg goede ervaringen met de WD's van een jaar of 3,4 terug.
Dat schijven 'kapotgaan' is vervelend, maar vind ik niet zo'n probleem, zolang er maar goede backups van zijn. Daar is garantie voor, en met WD heb ik met name mbt garantie erg goede ervaringen.

Waar ik naar op zoek ben zijn duidelijke testgegevens of perfomance specs, waarin beide schijven met dezelfde apparatuur gebenchmarked zijn.

Zoals ik het nu hoor maakt het qua performance niet echt uit welke schijf het wordt...

Verwijderd

MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR - MAXTOR

Maxtor dus!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
sjees duh use search neem de maxtor ...

• Gizz
  • Laatst online: 22:05

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom zegt nou niemand dat hij die Maxtor moet nemen :?

Dan doe ik het maar: neem die Maxtor :7

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MrHighStone
Dat ik de maxtor moet nemen wil ik wel geloven, maar in mijn post hierboven vroeg ik niet naar *meningen*, maar naar *feiten*.
Ik denk dat ik overigens idd voor de Maxtor ga. Hoewel ik behoorlijk wat probleemmeldingen hier op GoT tegenkom over de maxtor schijven....

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 22:47
Hmm ok dan zeg ik het maar neem de WD

PV opbrengst

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-03 11:39

Youk

Volvo For Life

ik zou voor de WD gaan, dat zijn de enige schijven waar ik de beste ervaringen mee heb. Tot nu toe slechts 1 defecte WD gehad en dat was na 5 jaar intensief gebruiken van die schijf (zit iets fout in het printplaatje, wat weet ik niet). Voor de rest van alle andere merken waarmee ik gewerkt heb (IBM, Seagate, Maxtor, Quantum, Fujitsu) heb ik wel enkele schijven met defecten van tegen gekomen (gaande van bad blocks tot complete crash), en uiteraard anderen die ook perfect blijven werken.

/me Youk wil niets anders meer dan WD

Volvo Classic Club Belgium

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Check de datum van de tweede reply boven die van jou. ;)

Voor de rest:

Topic is van december 2001. Reageren heeft geen zin.

[ Voor 83% gewijzigd door Ferdo op 23-12-2002 16:12 ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Kijk gewoon eens op www.tomshardware.com voor reviews, kun je zelf kijken welke je het liefste hebt.

Verwijderd

d740x heb ik zelf ook, en hoewel wel tevreden, moet ik zeggen dat de diamond max 9 plus serie toch een stuk beter is en ook een STUK STILLER!!! Samen lopen ze nu in raid (45000 puntjes in Sisoft sandra :o) en nog nooit problemen gehad. Wel merk je dat de nieuwe serie bijna niet te horen is, en de oude bij hoge belasting nog wel eens wil ratelen..

Maxtor komt gemiddeld beter uit de testen, zeker in vergelijking tot de bb versies van WD.

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit is wel een behoorlijk oud topic...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.