ICQ in een LAN?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:23
Ik weet niet of het goed geplaatst is maar ik heb een, misschien wel maffe, vraag. We willen hier thuis een netwerkje bouwen zodat we op 1 lijn (we hebben immers isdn) kunnen internetten. Internet wordt hier toch maar gebruikt voor e-mail te controleren en af een toe iets te downloaden.

Echter we willen omdat de afstanden tussen de computers vrij groot zijn (en we gewoon lui zijn :9 ) op een of andere manier met elkaar kunnen communiceren, ook als internet uit staat. Ik had gedacht aan iets als ICQ maar het probleem is daarbij dat je online moet zijn om dat te kunnen gebruiken. Weet iemand of dat zo is, oftewel , is het mogelijk om ICQ ook offline te gebruiken of als dat niet kan of er nog een andere manier is om toch te kunnen communiceren. (winpopup ff uitgezonderd)

Strava | AP | IP | AW

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
je kan een icq server programma downloaden van de icq site voor netwerken.
Hoe het werkt weet ik niet en verder kan ik je er ook niks over vertellen, want het is zo'n 3/4e jaar geleden dat ik keek of dat kon :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
als je beide een NT based os draait:

Net send [ip] [breicht]

• Webgnome
ja netsend.. weet je hoe irritant dat is :D

Strava | AP | IP | AW

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NET SEND? Die onthoudt ik voor me zusje, 2x win2kpro hier!

• DipStick
  • Laatst online: 21-08 11:42

DipStick

HHmmm, nice ;)

Ik heb hiero ergens nog de installatie file van ICQCorp 1.12 liggen (Server en Client)
De ongeregistreerde versie heeft een limiet voor 200 users (verder geen restrictions ofzo)

Als je wilt ken ik die wel ff zoeken en een keer mailen of online beschikbaar stellen ofzo, zeg het maar. Contact me eventueel over icq of via mail.
Dat wordt dan waarschijnlijk wel pas morgen ofzo, want ik moet nu weg.

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Net send werkt niet in XP :( Iemand suggesties?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• DipStick
  • Laatst online: 21-08 11:42

DipStick

HHmmm, nice ;)

Op maandag 17 december 2001 20:47 schreef spok9 het volgende:
Net send werkt niet in XP :( Iemand suggesties?
Werkt niet in XP??? dan heb je waarschijnlijk je messenger service uitstaan.

Check dat eerst maar eens.......

Toch ook maar ff erbij zeggen: Je probeert toch niet van een NT bak naar een 9x bak te net senden he, want dat werkt idd niet.

[edit]
b.t.w: ik heb de LAN icq installatie files gevonden, je kan ze hier neerhalen tot 28 februari 2002 ;) *DAMN, f2s heeft die rar file gedelete :( zal 'm vanavond wel weer ff uppen met een andere extentie*

Is echter nie 1,2,3 klaar, moet eerst de UIN's in de server aanmaken tenzij je er ook nog een smtp mail servertje naast gaat draaien.

[edit2]
Jaaaaa, damn dat was die site, ik was al aan het zoeken, ik kon 'm nie meer vinden, maar GroupWare, zo heette dat ja :D

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op maandag 17 december 2001 20:51 schreef DipStick het volgende:

[..]

Werkt niet in XP??? dan heb je waarschijnlijk je messenger service uitstaan.

Check dat eerst maar eens.......

Toch ook maar ff erbij zeggen: Je probeert toch niet van een NT bak naar een 9x bak te net senden he, want dat werkt idd niet.
Ah is dat het... stom |:(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52

• Webgnome
ok heb icq groupware gedownload :D
weet iemand toevallig of er een andere (misschien wel makkelijekere) manier is om dit doel te bereiken (het communiceren dus met elkaar via een netwerk )

Strava | AP | IP | AW

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 09:53

T-8one

take it easy, take a sisi

keb een klein progje op m'n pc staan, dat "intranet chat" heet. is zeer eenvoudig maar werkt uitstekend. is wel een beetje te vergelijken met ICQ, maar dan veel eenvoudiger.

ik weet alleen niet meer waar ik het gedownload heb, bij het progje staat wel de volgende link maar dan kom ik op een russische page uit http://vnalex.tripod.com/

misschien is het met google wel te vinden heb ik nog niet naar gekeken ben namelijk ook lui :)

suc6 ermee

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Verwijderd

moet het icq zijn? Ik denk dat je dat veel makkelijker met een zogenaamde lan-messenger doen?
Neem maar eens een kijkje op tucows.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 21:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
de volgende link maar dan kom ik op een russische page uit http://vnalex.tripod.com/
klik rustig op dat Engelse vlaggetje, *poof*, de vertaling !

• Webgnome
het hoeft niet perse icq te zijn natuurlijk. Alles behalve winpopup of netdinges

Strava | AP | IP | AW

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Zou wel mooi zijn als je in ICQ met een progje kon aangeven of er bepaalde mensen op het netwerk zitten ;)

Out of order...

• ThaHandy
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

epop is ook zoon cool chat proggel
ff checken op downloads.com

• jordan2k
  • Laatst online: 16-08 12:52
net send gaat toevalig ook via het WWW :) kwam ik vandaag achter maar over icq server je moet je rege enz en dan kan je downloaden moet je eff zoeken naar ICQ server of groupware of zo
doanload dan icq server en de client en dan werkt het.

Verwijderd

Je kan net zo goed meteen LANMESSAGE gebruiken of Realpopup, daar hoef je geen moeilijk installaties voor te doorlopen. Met 1 klik op de muis
Pagina: 1