Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Verwijderd
Ik had eerst een Nederlands toetsenbord en toen moest je ALT GR+E indrukken om het euro teken te krijgen
Verwijderd
Laat het duidelijk zijn dat ik even oplet wat er nog meer gezegd wordt op dit topic
M'n taalinstellingen staan op Nederlands... besturingssysteem XP.
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
nee.Op maandag 17 december 2001 20:20 schreef ImPrEzA het volgende:
OK, maar als ik VS Internationaal doe werkt het wel (met Ctrl+Alt+5 en R-alt+5), maar dan zit ik ook met die vervelende tekens die pas verschijnen als je spatie doet of volgende letter (zoals " ). Is er geen oplossing dat ik daar geen last van heb, maar wel het €-teken?
Verwijderd
Welke toets heb je bv links van de rechtershift zitten ??
tnx, ik weet genoeg!
Ik heb nou ook een Nederlandstalige toetsenbord met een ALT GR-toets, maar waar staat die GR eigenlijk voor?Op maandag 17 december 2001 20:15 schreef bloempot het volgende:
Zit er geen ALT GR toets op??
Ik had eerst een Nederlands toetsenbord en toen moest je ALT GR+E indrukken om het euro teken te krijgen
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
The ones with the greatest power protect those who don't.
Nope, just curiousOp maandag 17 december 2001 20:31 schreef bloempot het volgende:
Ik weet niet waar die GR toets voor staat, maar boejt dat zoveel dan /??
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Verwijderd
Ik vind het op zich wel goede vraag...Op maandag 17 december 2001 20:31 schreef bloempot het volgende:
Ik weet niet waar die GR toets voor staat, maar boejt dat zoveel dan /??
Ik heb eens gehoord dat het staat voor Groot, maar of dat echt zo is....:?
Misschien is het wel heel simpel: Gewoon Rechts
Gelukkig gebruik je het €-teken het meest in Office, en daar werkt Ctrl-Alt-E goed (onafhankelijk van land- en keyboardinstellingen). Voor alle andere apps (including IE zoals nu) zit ik nog steeds met Alt-0128.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Verwijderd
En ook niet dus bij verstuurd
Als ik t intyp staat ie er wel
Die opties vind ik ook het handigste, maar als de toetsenbordindeling dus op VS Internationaal wordt ingesteld, dan werkt Ctrl+Alt+5 wel...Op maandag 17 december 2001 21:08 schreef johnwoo het volgende:
Ik heb ook een €-teken op de 5 op mn keyboard (MS Internet Keyboard), maar ik krijg er met geen mogelijkheid een €-teken uit...
Gelukkig gebruik je het €-teken het meest in Office, en daar werkt Ctrl-Alt-E goed (onafhankelijk van land- en keyboardinstellingen). Voor alle andere apps (including IE zoals nu) zit ik nog steeds met Alt-0128.
of lig het aan mij
Verwijderd
is idd alleen bij nederlandse, belgische(?) en Franse toetsenborden etx... Voor het invoeren voor letters met leestekens: é á ß ô etc etc...
Verwijderd
werkt dus alleen onder landinstelling NL plus vs internat toetsenbord bij mij.
Nuttige topic guys, was ook al gek aan het worden van de beperkingen op mijn keyboard
p.s ( for the fans )
€ trouwens iemand ooit de film The johnsons gezien?? hehe daar tekenden die gastjes de embryos als ons huidige euro-teken
Verwijderd
edit: Ik zie zelfs helemaal niks ...
€ (dat teken zie ik dus steeds ... maar da's Alt GR + 4)
€
Weird...
pssssst.... [topic=352295/1/25]Op maandag 17 december 2001 20:27 schreef Edwin Broeken het volgende:
Bug in tweakers.net => Als dit topic incl. € teken op de frontpage staat maakt ie er een vierkantje van !!!!!!!
hij doet ut !!!
<sorry, zinloze post
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Kijk, daar heb ik nou wat aan!!Op maandag 17 december 2001 23:51 schreef Microsoft het volgende:
die GR bij alt+GR staat voor Grammatica
is idd alleen bij nederlandse, belgische(?) en Franse toetsenborden etx... Voor het invoeren voor letters met leestekens: é á ß ô etc etc...
Thanx!!
Raar he, maar eigenlijk zie jij het juist raar... want het gaat ook over het €-teken!Op dinsdag 18 december 2001 17:03 schreef Nikel het volgende:
In de topiclist staat er een € ipv een , raar hoor.
€€€€€€€€€€€€€€€€€ w00t
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
't Is toch zeer irritant dan het niet mogenlijk is om de euro toets te gebruiken bij een US toetsenlayout instelling.
Als ik naar US International switch, moet ik bijvoorbeeld "^" twee keer indrukken, en dat verschijnen er ook twee.
Als ik naar Nederlands switch heb ik het probleem dat er een paar toetsen niet overeen komen. Nog erger dan dat is dat je dingen als " en ' twee keer moet intoetsen voor je iets ziet verschijnen. Bovendien verschijnt er bij mij geen Euro voor AltGR-5, maar het 1/2 teken. Dat zal wel komen door dat de geinstalleerde fonts nog WinLatin1 zijn.
Anyway, wat ik het liefste zou hebben is US keyboardlayout met ondersteuning voor de Euro toetsencombinatie, en zonder al die irritante dingen van US-International of NL.
Dit it trouwens met Win 2000 UK, in Nederlandse Locale.
Het enige wat uit lijkt te maken is de keyboard locale (ook wel keyboard layout genoemd).
Is er niet een WDM keyboard filter driver die AltGr-5 support toevoegd aan de US keyboard layout?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Deze werken dus geen van beide hier, maar porbeer de es:Op maandag 17 december 2001 20:15 schreef dennisdotcom het volgende:
Rechteralt + 5
Ctrl+Alt + 5
Tadaa...ALT + 0128
€
Signature?
Verwijderd
Maar dan wel 0128 op je numerieke gedeelte gebruiken (rechts op je toetsenbord) anders werkt het nog niet (hier)Op maandag 24 december 2001 07:35 schreef Osdorp-Dude het volgende:
[..]
Deze werken dus geen van beide hier, maar porbeer de es:
[..]
Tadaa...
€
Verwijderd
Of men toets (welke ALT je maar wilt) ALT (en vasthouden) 0128 (numeriek toetsgedeelte)
Dank U
( Is men me al voor ) LOL
excuseer
Verwijderd
Haha serieus? Is windows wel € compatible?Op maandag 24 december 2001 16:17 schreef Jaromir het volgende:
Moet je eens een € teken proberen te verzenden met outlook express, dan zegt ie dat er een raar teken in de tekst staat en vraagt ie of je de e-mail als unicode wilt verzenden en nog meer van dat geblaat, ram klote
Signature?
Verwijderd
Mijn Windows wel, die vertelt me nu al dat m'n geldwaarde € isOp maandag 24 december 2001 16:29 schreef Osdorp-Dude het volgende:Haha serieus? Is windows wel € compatible?
Bij de weg, de alt code is 0128, met 128 haal je het niet, dan heb je een Frans teken volgens mij
The best explanation I can find is from Wikipedia: AltGr ist die Abkürzung für "alternate graphic key" (engl. Alternative-Grafik-Taste) - I think that clears it up. Microsoft kindly explains that 'ALT GR is equivalent to the CTRL+ALT key combination' but goes on to say that 'Microsoft Word can differentiate between the left and right ALT keys' - why would you want to do that?
Groetjes,
Pepijn
Dit topic is gesloten.
![]()