¤-teken op toetsenbord??

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 09:44

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik heb een toetsenbord met naast de 5 het Euro-teken... Maar hoe krijg ik die nou op het scherm?? Ik heb gehoord dat het moet met Ctrl+Alt+5, maar ik heb al heel veel toetscombinaties geprobeerd, maar het wil nog niet lukken. Moet ik hardware anders instellen ofzo?

Ik heb het nu op "Standaard toetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural Keyboard". Maar ik kan niks met de euro ontdekken...

Nu kan ik natuurlijk wel de combinatie Alt+0128 gebruiken (zie topictitel :)), maar dat teken bij de 5 zit er natuurlijk niet voor niks...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

Zit er geen ALT GR toets op??
Ik had eerst een Nederlands toetsenbord en toen moest je ALT GR+E indrukken om het euro teken te krijgen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23
Rechteralt + 5
Ctrl+Alt + 5

Verwijderd

rechter alt

Verwijderd

haha, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik denk dat het aan je landinstellingen ligt en niet perse aan je toetseninstellingen. Ik heb laatst deze OS opnieuw geinstalleerd, daarvoor deed hij het wel.

Laat het duidelijk zijn dat ik even oplet wat er nog meer gezegd wordt op dit topic :)

M'n taalinstellingen staan op Nederlands... besturingssysteem XP.

• Dennis
VS International

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
OK, maar als ik VS Internationaal doe werkt het wel (met Ctrl+Alt+5 en R-alt+5), maar dan zit ik ook met die vervelende tekens die pas verschijnen als je spatie doet of volgende letter (zoals " ). Is er geen oplossing dat ik daar geen last van heb, maar wel het €-teken?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Dennis
Op maandag 17 december 2001 20:20 schreef ImPrEzA het volgende:
OK, maar als ik VS Internationaal doe werkt het wel (met Ctrl+Alt+5 en R-alt+5), maar dan zit ik ook met die vervelende tekens die pas verschijnen als je spatie doet of volgende letter (zoals " ). Is er geen oplossing dat ik daar geen last van heb, maar wel het €-teken?
nee.

Verwijderd

Wat voor toetsenbord heb je ?? welke indeling ??
Welke toets heb je bv links van de rechtershift zitten ??

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Hm... ok, dan moet ik daar maar aan wennen :( laat ik het iig proberen :)

tnx, ik weet genoeg!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 20:15 schreef bloempot het volgende:
Zit er geen ALT GR toets op??
Ik had eerst een Nederlands toetsenbord en toen moest je ALT GR+E indrukken om het euro teken te krijgen
Ik heb nou ook een Nederlandstalige toetsenbord met een ALT GR-toets, maar waar staat die GR eigenlijk voor?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:35
Bug in tweakers.net => Als dit topic incl. € teken op de frontpage staat maakt ie er een vierkantje van !!!!!!!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
;) zo ontdek je nog eens wat

Verwijderd

Ik weet niet waar die GR toets voor staat, maar boejt dat zoveel dan /??

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 09:01
Die gr, slaat op dat vroeger er toetstenborden waren met grijze toetsen erop. Dus daar komt de letter GR vandaan

The ones with the greatest power protect those who don't.

• Scipionyx
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 20:31 schreef bloempot het volgende:
Nope, just curious :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Verwijderd

Maar de andere ALT was toch ook grijs, waarom heet die dan ook niet ALT GR ?? en de ENTER enzo waren ook grijs...

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 20:31 schreef bloempot het volgende:
Ik vind het op zich wel goede vraag...

Ik heb eens gehoord dat het staat voor Groot, maar of dat echt zo is....:?

Misschien is het wel heel simpel: Gewoon Rechts :+

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:23
just ch€cking..

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:01

johnwoo

3S-GTE

Ik heb ook een €-teken op de 5 op mn keyboard (MS Internet Keyboard), maar ik krijg er met geen mogelijkheid een €-teken uit...
Gelukkig gebruik je het €-teken het meest in Office, en daar werkt Ctrl-Alt-E goed (onafhankelijk van land- en keyboardinstellingen). Voor alle andere apps (including IE zoals nu) zit ik nog steeds met Alt-0128.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Hmmm, als ik de euro ""( <- daartussen dus) typ, zie ik niks, bij "bericht bekijken" :?

En ook niet dus bij verstuurd :?

Als ik t intyp staat ie er wel :? , aarghh, ik wordt dommer/gekker met de dag :(

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 21:08 schreef johnwoo het volgende:
Ik heb ook een €-teken op de 5 op mn keyboard (MS Internet Keyboard), maar ik krijg er met geen mogelijkheid een €-teken uit...
Gelukkig gebruik je het €-teken het meest in Office, en daar werkt Ctrl-Alt-E goed (onafhankelijk van land- en keyboardinstellingen). Voor alle andere apps (including IE zoals nu) zit ik nog steeds met Alt-0128.
Die opties vind ik ook het handigste, maar als de toetsenbordindeling dus op VS Internationaal wordt ingesteld, dan werkt Ctrl+Alt+5 wel...

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:17
euhmm je kan toch ook gewoon de ASCII code ==> ALT+0128

of lig het aan mij :?

• Sine
  • Laatst online: 18:59
naast je gulden teken
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(gebruik je ook niet)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

die GR bij alt+GR staat voor Grammatica

is idd alleen bij nederlandse, belgische(?) en Franse toetsenborden etx... Voor het invoeren voor letters met leestekens: é á ß ô etc etc...

Verwijderd

€€€€€ hmmm
werkt dus alleen onder landinstelling NL plus vs internat toetsenbord bij mij.
Nuttige topic guys, was ook al gek aan het worden van de beperkingen op mijn keyboard :)

p.s ( for the fans )
€ trouwens iemand ooit de film The johnsons gezien?? hehe daar tekenden die gastjes de embryos als ons huidige euro-teken :P

Verwijderd

Zo te zien is GoT nog niet Euro-proof ... want ik zie niet bepaald -tekens hier ... 't is op m'n schermpje tijdens het typen wel een Euro, maar als ik post wordt 't wat anders >:)

edit: Ik zie zelfs helemaal niks ... :?

€ (dat teken zie ik dus steeds ... maar da's Alt GR + 4)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik zit hier nu op school en zie dit teken waar ik thuis het -teken nog zag:

Weird...

Verwijderd

, om te testen

• BreadFan
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 20:27 schreef Edwin Broeken het volgende:
Bug in tweakers.net => Als dit topic incl. € teken op de frontpage staat maakt ie er een vierkantje van !!!!!!!
pssssst.... [topic=352295/1/25] :)

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 16:47

schizofreen

ik & jij

€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

hij doet ut !!!

<sorry, zinloze post :P >

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De € zit op mijn keyboard bij de 4

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In de topiclist staat er een € ipv een , raar hoor.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mischien bij MicroBug euroteken downloaden?
http://www.microsoft.com/windows/euro.asp :Z

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Scipionyx
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 23:51 schreef Microsoft het volgende:
die GR bij alt+GR staat voor Grammatica

is idd alleen bij nederlandse, belgische(?) en Franse toetsenborden etx... Voor het invoeren voor letters met leestekens: é á ß ô etc etc...
Kijk, daar heb ik nou wat aan!! :)

Thanx!!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 17:03 schreef Nikel het volgende:
In de topiclist staat er een € ipv een , raar hoor.
Raar he, maar eigenlijk zie jij het juist raar... want het gaat ook over het €-teken!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
in word gebruik ik altijd ctrl + alt + e

€€€€€€€€€€€€€€€€€ w00t

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

pretty €$¥

Verwijderd

waar gaat dit nog over..... :?

Verwijderd

Topic Closed dan maar :) ? Die euro komt er ook wel zonder ons :P

Verwijderd

Hmm,

't Is toch zeer irritant dan het niet mogenlijk is om de euro toets te gebruiken bij een US toetsenlayout instelling.

Als ik naar US International switch, moet ik bijvoorbeeld "^" twee keer indrukken, en dat verschijnen er ook twee.

Als ik naar Nederlands switch heb ik het probleem dat er een paar toetsen niet overeen komen. Nog erger dan dat is dat je dingen als " en ' twee keer moet intoetsen voor je iets ziet verschijnen. Bovendien verschijnt er bij mij geen Euro voor AltGR-5, maar het 1/2 teken. Dat zal wel komen door dat de geinstalleerde fonts nog WinLatin1 zijn.

Anyway, wat ik het liefste zou hebben is US keyboardlayout met ondersteuning voor de Euro toetsencombinatie, en zonder al die irritante dingen van US-International of NL.

Dit it trouwens met Win 2000 UK, in Nederlandse Locale.
Het enige wat uit lijkt te maken is de keyboard locale (ook wel keyboard layout genoemd).

Is er niet een WDM keyboard filter driver die AltGr-5 support toevoegd aan de US keyboard layout? :?

• Damian
  • Laatst online: 18-02 22:41

Damian

Insane Obtrusion

hmmz bij mij doet ie het niet...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

probeer eens 20ac intypen dan alt x indrukken

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Op maandag 17 december 2001 20:15 schreef dennisdotcom het volgende:
Rechteralt + 5
Ctrl+Alt + 5
Deze werken dus geen van beide hier, maar porbeer de es:
ALT + 0128
Tadaa...

Signature?

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 07:35 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Deze werken dus geen van beide hier, maar porbeer de es:
[..]

Tadaa...

Maar dan wel 0128 op je numerieke gedeelte gebruiken (rechts op je toetsenbord) anders werkt het nog niet (hier)

Verwijderd

Of men toets (welke ALT je maar wilt) ALT (en vasthouden) 0128 (numeriek toetsgedeelte)

Dank U :)

( Is men me al voor ) LOL :D
excuseer ;)

Verwijderd

Moet je eens een € teken proberen te verzenden met outlook express, dan zegt ie dat er een raar teken in de tekst staat en vraagt ie of je de e-mail als unicode wilt verzenden en nog meer van dat geblaat, ram klote

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Op maandag 24 december 2001 16:17 schreef Jaromir het volgende:
Moet je eens een € teken proberen te verzenden met outlook express, dan zegt ie dat er een raar teken in de tekst staat en vraagt ie of je de e-mail als unicode wilt verzenden en nog meer van dat geblaat, ram klote
Haha serieus? Is windows wel € compatible? :P

Signature?

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-02 15:30
€ zo dus :)

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 16:29 schreef Osdorp-Dude het volgende:Haha serieus? Is windows wel € compatible? :P
Mijn Windows wel, die vertelt me nu al dat m'n geldwaarde € is :) (Geupdate via Winupdate)

Bij de weg, de alt code is 0128, met 128 haal je het niet, dan heb je een Frans teken volgens mij ;) (Ç)

• _Gump_
  • Niet online

Jaja, nu doet ie het wel...

• pepijndamen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09-2025
Nee het betekent toch echt het volgende volgens Wikipedia en MS:

The best explanation I can find is from Wikipedia: AltGr ist die Abkürzung für "alternate graphic key" (engl. Alternative-Grafik-Taste) - I think that clears it up. Microsoft kindly explains that 'ALT GR is equivalent to the CTRL+ALT key combination' but goes on to say that 'Microsoft Word can differentiate between the left and right ALT keys' - why would you want to do that?

Groetjes,
Pepijn

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat het probleem na bijna 4 (!!!) jaar wel opgelost is Pepijn :X

Verwijderd

}:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.