Toon posts:

Minidisc op de PC ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn MD-speler op de PC aansluiten,
nu heb ik 'm al zover dat ik het geluid van de minidisc kan horen via mijn speakers, maar ik wil ook graag erop opnemen. Als ik dat nu wil doen moet ik de speakers eruit trekken en de minidisc erin douwen, maar kan dat niet makkelijker? Het rare is dat een split-plug (of hoe zeg je dat) niet werkt. De speakers doen t dan wel, maar de minidisc niet. :? Kan iemand me helpen ??

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Post eerst eens ff wat voor geluidskaart je hebt =)

Je kan als je een digitale uitgang hebt op je kaart deze gebruiken om op te nemen.
Als je zowel een speaker als een line out hebt zou je die line-out op de MD kunnen gebruiken om op te nemen.
Splitten werkt niet altijd even goed ivm storing.

Misschien een andere geluidskaart voor X-mas?

Senile! Senile Oekaki

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Als je split ding niet werkt ligt het aan dat split-ding. Echt wel dat die dingen anders goed werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist t kutte, ik heb de pc nog niet zolang en mijn ouders hebben hem gekocht, alleen ze hebben geen rekening houden met de geluidskaart, dus ik heb een onboard chip :'(
ik denk wel een leuk kado voor kerstmis ja

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best kunnen dat dan splitding kapot is, want de ene kant gaat stroef en de andere niet. Maar als ik de plug van de speakers in dat stroeve gaatje duw doen de speakers t evengoed maar de minidisc niet.

• Dennis
Op maandag 17 december 2001 20:18 schreef bloempot het volgende:
Dat zou best kunnen dat dan splitding kapot is, want de ene kant gaat stroef en de andere niet. Maar als ik de plug van de speakers in dat stroeve gaatje duw doen de speakers t evengoed maar de minidisc niet.
Geloof me nou maar: dat soort dingen moeten gewoon werken. Ik heb hier wel 100 van die plugjes en heb alle mogelijke combinaties wel eens gehad en werkt gewoon :)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik eens een andere plug proberen. THNX

Verwijderd

Wrom die je gewoon niet via je microfoon ingang?
Je haalt ff een kabeltje met beide kanten een stereo plug.
Die stop je in je mic. ingang en dan in je mini disc d8 ik in line-in.

Dan gewoon opnemen. Het is digitaal => digitaal.

• Dennis
Wat een gelul in 1 post ! :O
Op dinsdag 18 december 2001 10:14 schreef Iznogoud het volgende:
Wrom die je gewoon niet via je microfoon ingang?
Je haalt ff een kabeltje met beide kanten een stereo plug.
Die stop je in je mic. ingang en dan in je mini disc d8 ik in line-in.
Ja slim hè. Een voorversterkte line-out in een niet-voorversterkte line-in (microfoon) stoppen. Dag oren! :Z
Dan gewoon opnemen. Het is digitaal => digitaal.
Ja, en die uitgang op je minidisc en ingang op je geluidskaart is ook echt digitaal he |:(
En het jack-kabeltje ertussenin natuurlijk ook :Z

Verwijderd

Het is misschien toch wel handig om eens naar je geluidskaart te kijken. Bij mij heeft die een optische digitale uitgang. Die verbind ik met een optische kabel met de ingang van mijn MD. Dat gaat echt digitaal.
Pagina: 1