Voedingfan dreigt dood te gaan.... en nu?

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52
M'n fan van m'n voeding startte vandaag niet mee met de pc op toen ik hem aanzette. De bak heeft 3 maanden non-stop gedraaid en heb hem vandaag uitgehad... wa kan er gebeuren als m'n bak aanstaat en ik ben zeg maar een paar dagen weg.. en de fan kapt ermee?

Please advice

Verwijderd

[Verkeerd gelezen]

[Edit]
Travo wordt te heet -> Rookpluim uit de kast

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
POEF! voeding stuk

• Hoicks
Op maandag 17 december 2001 20:10 schreef r00tie het volgende:
POEF! voeding stuk
hmmjah.. en dan?

ik bedoel is er kans op fik ofzo? en kan ik ook alleen een fan halen ipv een hele voeding?

Verwijderd

Schroef open, verwijder stof, evt. vervangen...

Sim-pel :)

edit: ja je kan gewoon een andere 80 mm fan erin zetten, als je de draadjes goed aansluit :)

• Hoicks
Op maandag 17 december 2001 20:11 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Schroef open, verwijder stof, evt. vervangen...

Fail-liet :)
Dat was ik al van plan.. heb alleen deze week geen tijd meer denk ik ervoor en die bak moet wel aan kunnen blijven staan...

Verwijderd

heb zelfde gehad, gewoon oude fan eruit, mee naar winkel op de hoek fan van zelfde dia en eventueel zelfde stekker, anders oude stekker afsnijden en aan nieuwe doen. En het bos is gekapt. kost iets van 300 belgische franken of 16.5 gulden

Verwijderd

Een beetje voeding gaat niet zomaar in vlammen op of rooksignalen afgeven.
Sommige voedingen (iig de mijne) hebben een thermische beveiliging. Als de voeding dan te heet wordt zet ie zichzelf gewoon uit. Niet echt goed voor je hardware natuurlijk.
Maar inderdaad, een nieuwe fan hoeft helemaal niet duur te zijn, zo rond de 15 gulden, en is simpel in te bouwen.

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden hetzelfde meegemaakt.
Ik had ook geen zin m'n voeding schoon te maken en de fan's te vervangen. Het gevolg was dat op een gegeven moment m'n voeding overleden was, verder niets. Maar die 2 fan's kosten 15,- p/s en nu heb ik een voeding moeten kopen van 100,-.Dus bij nader inzien had ik toch beter die fan's er in moeten bouwen.

Verwijderd

silicone spray op de lagers van de fan spuiten wil nog wel eens helpen bij piepen en ratelen,kan zijn dat je fan droog is gelopen

Verwijderd

Ik heb op dit moment een rotte fan in de voeding van m'n server zitten. Dat ding ratelt als de pest maar houdt het nog steeds vol (alhoewel volgens mij niet op volle snelheid). De stof-weg methode werkte niet :( en ik heb de voeding al wel open gehad ... zit gewoon een 80mm fan in die makkelijk te vervangen is. Ik neem gewoon de gok door 'm aan te laten staan want ik moet die fan nog steeds vervangen (en ik werk nog wel bij Conrad waar ze die dingen verkopen |:( ... heb alleen nog geen tijd/zin gehad).
Pagina: 1