Toon posts:

Tualidingjes met DDR geheugen helppu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke ik wil dus zo'n celly 1.2 of de 1.4/1.5 die straks komt kopen. Ik zie dat je dus een sdram of ddr kan kiezen maar gaat VIA met Intel wel goed in overklokken . Want het liefst wil ik dus DDR en Tu core en flink over klokken

Zijner mensen die een TU sdram / ddr ram hebben laat ff je reactie weten over je eigen systeem wat ik weet dus niet wat ik moet nemen. :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het kan misschien beter zijn om eerst de FAQ te lezen, over het hoe en wat van overklokken, en de search te gebruiken, en de vraag iets beter formuleren, het lijkt wel of je haast hebt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
k hebbut niet maar koop crucial ddr met een via sjippie :Z

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Zie mijn sig, loopt als een trein (zonder vertraging :)) en zelfs zonder tualatin processor.

Mijn voorkeur is toch een intel chipset. (Geen geklooi met via drivers enzo) Maar da's alleen maar mijn mening.

Ik twijfelde tussen de TUSL2-C(alleen ddr) en TUA266(ddr en sdr) Heb toch gekozen voor de TUSL2-C met intel chipset ipv de TUA266 met Ali Aladdin chipset.

DDR kopen om "later" mee te nemen naar een nieuw systeem leek mij onzin, want dan is nieuw geheugen toch veel sneller, groter, goedkoper (of oude geheugen onbruikbaar) in een nieuw mainboard (P4 ofzo).

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 21:09 schreef UnXplained het volgende:

Ik twijfelde tussen de TUSL2-C(alleen ddr)
SDR lijkt me

Verwijderd

ga voor een 815 chipset en dus sdram, omdat de p3 weinig baat bij ddr heeft (celeron al helemaal niets) ik zou gaan voor de Abit ST6 (evt. Raid)

heb zelf de MSI 6337 EPT Pro v5.0 leuk bord, maar bus speed max 166 , en dat zuigt

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

DDR geeft de tu helemaal geen preformance winst dus gewoon voor sdram gaan hoef je ook geen ali chipie!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 21:11 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

SDR lijkt me
Verrek, je hebt gelijk... was weer te snel met typen...
Moet idd SDRAM zijn...

(Anders had ik met een hamer dat geheugen erin moeten zetten.. :P)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42
Op maandag 17 december 2001 21:17 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
ga voor een 815 chipset en dus sdram, omdat de p3 weinig baat bij ddr heeft (celeron al helemaal niets) ik zou gaan voor de Abit ST6 (evt. Raid)

heb zelf de MSI 6337 EPT Pro v5.0 leuk bord, maar bus speed max 166 , en dat zuigt
Helemaal mee eens (zie sig) :) DDR heeft weinig zin met Celeron/P3. Gewoon SDR nemen, en lekker overclocken!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik neem mijn woorden terug, maar ik laat ze wel staan.
Ik begreep de vraag niet helemaal, maar anderen wel. Volgende keer iets duidelijker zijn, misschien ben ik dan van meer nut...

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Nou weet ik dat ook
dus ik neem wel een tu celly en sdram
maar nu welke mobo om over teklokken
ik wel minstens 1600 mhz halen met dat ding
me geheugen is loopt al op 133
dus een fsb van 133 is geen probleem
zouik dan de asus tusl nemen
goeie bios en voltage mod toch met dat ding

voor de rest thnx tweakers voor jullie meningen

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 21:09 schreef UnXplained het volgende:
Zie mijn sig, loopt als een trein (zonder vertraging :)) en zelfs zonder tualatin processor.

Mijn voorkeur is toch een intel chipset. (Geen geklooi met via drivers enzo) Maar da's alleen maar mijn mening.

Ik twijfelde tussen de TUSL2-C(alleen ddr) en TUA266(ddr en sdr) Heb toch gekozen voor de TUSL2-C met intel chipset ipv de TUA266 met Ali Aladdin chipset.

DDR kopen om "later" mee te nemen naar een nieuw systeem leek mij onzin, want dan is nieuw geheugen toch veel sneller, groter, goedkoper (of oude geheugen onbruikbaar) in een nieuw mainboard (P4 ofzo).
hey hoe krijg jij jou celly in hemalsnaam zo hoog?
Ik heb zo'n zelfde proc, maar ik kan de FSB max verhogen naar 83 ofzo, want bij 100MHz trekt hij het niet meer :(
dus ik haal niet meer dan iets in 800 MHz dacht ik... weet ik zo uit mijn hoofd niet meer (zit op school :) )

• hutmannetje
  • Laatst online: 18-08 14:17
dan moet je je voltage van je proc hoger zetten, op 1.65 v haalt mijn 633 ook niet hoger dan 800. Als ik hem op 1.75 zet haal ik makkelijk 850. De mijne haalt 920 mhz met een standaard intel koelertje.
Pagina: 1