Toon posts:

Icewind Dale

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Icewind Dale gekocht (voor 45 piek). De uitbreiding heb ik de komende tijden geen behoefte aan.
Ik vroeg me af hoeveel "chapters" het spel telt. Ik zit nu in de proloog (ofzo) en heb net het questje over de verloren caravaan opgelost.

Naast de vraag over hoeveel chapters er zijn heb ik nog een andere vraag:
Ik heb 6 charactars moeten generen, dus ik neem aan dat er geen mogelijkheid is om tussentijds nieuwe characters te nemen zoals in baldur's gate?
En ik zag ook dat ik nog characters kon weggooien en nieuwe toevoegen, klopt dit? En als dat klopt krijgen ze dan ook het level van de andere teammates of beginnen ze bij level1?
Alvast bedankt :) :)

Verwijderd

http://www.sorcerers.net/Games/IWD/index.htm

Zitten spoilers op die site ;)

Hier staan antwoorden op al je vragen:
http://www.interplay.com/product.asp?GameID=24

:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 19:30 schreef ItSnows het volgende:
http://www.sorcerers.net/Games/IWD/index.htm

Zitten spoilers op die site ;)
owh, dan ga ik er niet op kijken. Plz geef me dan de info die ik vroeg :) .

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik was aan dat spel begonnen :)
en toen ik in de grot kwam in het begin, had ik aan het einde van de grot telkens van die mooie rode balkjes bij me figuurtjes :(
na een stuk of 25x heb ik het maar opgegeven :z
de resolutie van het spel hielp trouwens ook niet echt mee :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 19:32 schreef insoft het volgende:

[..]

owh, dan ga ik er niet op kijken. Plz geef me dan de info die ik vroeg :) .
Ik was al aan het zoeken is namelijk al weer eeuwen geleden :)
Oh en vergeet The LureMaster niet (gratis d/l upgrade!)

= Er zijn 9 groepen van plaatsen :)
= NPCs die je tegenkomt kennen gelijkwaardige XP maar kosten je ook een NPC (dus inruilen mag :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 19:33 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ik was al aan het zoeken is namelijk al weer eeuwen geleden :)
Oh en vergeet The LureMaster niet (gratis d/l upgrade!)

= Er zijn 9 groepen van plaatsen :)
= NPCs die je tegenkomt kennen gelijkwaardige XP maar kosten je ook een NPC (dus inruilen mag :) )
http://www.gamers.nl/nieuws.php?ID=8599 die upgrade staat hier is als je ook how hebt (de uitbreiding zelf).
Wat bedoel je met groepen van plaatsen? Chapters?
En je komt dus wel NPC's tegen die je in je groep kunt opnemen. Maar als je zelf een nieuw character maakt is hun xp dan ook even hoog?
Hoop dat dit te beantwoorden is? :)
(goede cd in je sig heb ik ook gekocht :)) echt toppie)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik dacht dat IceWind Dale geen NPC's had? Ik weet het gewoon niet zeker hoor maar ik weet wel dat ik iig alleen maar 6 man heb 'gemaakt' in het begin en niks heb ingeruild. Wel zo handig, lekker eigen party samenstellen.

Daarnaast dacht ik dat er 6 chapters waren? Weet ik ook niet meer zeker :D

Verwijderd

Aantal chapters, erhm weet ik niet meer, genoeg iig.
Op maandag 17 december 2001 19:40 schreef insoft het volgende:
En je komt dus wel NPC's tegen die je in je groep kunt opnemen. Maar als je zelf een nieuw character maakt is hun xp dan ook even hoog?
Hoop dat dit te beantwoorden is? :)
1) GEEN NPC's
2) Nieuw gemaakte karakters beginnen bij level 1, 0xp.

En over de resolutie, met de expansion, HOW wordt meteen de Infinity Engine gelijkwaardig aan die van BG2, dus officieel supported tot 800x600, maar ook in de hogere resoluties (hier 1024x768) geen problemen.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Characters die je add hebben een eigen level. Nieuwe characters hebben altijd level 1. Maar je zou bijv. een character kunnen laten joinen die level 10 is van je vorige game of van iemand anders bijv. Ik speel het spel in me uppie en is in het begin wat vaak saven en loaden maar na een tijdje ben je al aardig sterk en kun je al leuke dingen doen. :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Ik raad je aan om de expansion Heart of Winter ook meteen te kopen en te installeren omdat je dan het spel ook in hogere resoluties kan spelen en de interface verbetert dan ook.
Verder heeft het spel 6 Chapters en daarna kun je de Heart of Winter expansion spelen en daarna Trials of the Luremaster (gratis uitbreiding :) )

Verwijderd

Als ik het goed begrijp ben je benieuwd naar de uitbreiding van je party met NPC's. Daar kan ik kort over zijn, dat is in Icewind Dale niet toegepast.

Icewind Dale is, in tegenstelling to Baldur's Gate, rechtstreeks afgeleid van de "Gold Box serie". Dat betekent dat je party alleen uit zelf gegenereerde figuren bestaat.

Daar staat tegenover dat je karakters kunt "exporteren" en zodoende opnieuw kunt beginnen met reeds ervaren karakters. Dat is ook handig om meer items te pakken te krijgen, bij de meeste encounters zijn de major treasures variabel.

Gebruik deze features van het spel om zoveel mogelijk combinaties uit te proberen, probeer bijvoorbeeld ook eens een Bard in je party mee te nemen.

Verwijderd

jah! Bards zijn wel aardig nuttig in BG2, vergeet niet heel Kuldahar te pickpocketen >:) En ze hebben ook wel aardig snel een hele bult lore, heb je de identifies ook niet meer nodig. Zelf vind ik de Druid wel leuk in IWD, op level 1 de spreuk "Sun Scorch", lekker makkelijk voor al die trollies die je onderweg tegenkomt.

Alleen de volgorde van het spel is op zich een beetje wazig, eerst kun je heel IWD spelen tot bijna op het eind, dan terug naar kuldahar om naar HOW te gaan, en in HOW voor dat je de laatste keer dat kleine stadje uit gaat, kun je weer naar TOTL. Chronologisch is het niet echt :)

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor het geven van antwoorden op mijn vragen; nu heb ik weer een nieuwe vraag:
Ik zit momenteel in hoofdstuk1 ik heb net die Vale of Shadows geheel voltooit, maar nu is er zo'n spook die zegt dat ik ff een of andere ijsgod vrouw moet gaan afslachten, die ik in de vale of shadows kan vinden.
Maar waar is ze dan??????
Want ik neem aan dat dat de enige manier is om verder te komen in het spel? Of is er ook een andere manier? Maar ik zou graag weten waar ik dat mens kan vinden omdat ik wel met wat info wil terug komen bij de dorpelingen :) .
Thnx Alvasst voor jullie info.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 00:48 schreef insoft het volgende:
Iedereen bedankt voor het geven van antwoorden op mijn vragen; nu heb ik weer een nieuwe vraag:
Ik zit momenteel in hoofdstuk1 ik heb net die Vale of Shadows geheel voltooit, maar nu is er zo'n spook die zegt dat ik ff een of andere ijsgod vrouw moet gaan afslachten, die ik in de vale of shadows kan vinden.
Maar waar is ze dan??????
Want ik neem aan dat dat de enige manier is om verder te komen in het spel? Of is er ook een andere manier? Maar ik zou graag weten waar ik dat mens kan vinden omdat ik wel met wat info wil terug komen bij de dorpelingen :) .
Thnx Alvasst voor jullie info.
hmmm, weinig respons, spelen jullie dit spel soms nooit? Ik hoop dat nu het topic weer boven aan staat het weet.

• IceStorm

IceStorm

Je bent ergens op een map gekomen waar alleen maar 'sneeuwpaden' op waren getekend (ja helder :P). In het midden van die kaart is een grot, daar zat ze in dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 10:06 schreef IceStorm het volgende:
Je bent ergens op een map gekomen waar alleen maar 'sneeuwpaden' op waren getekend (ja helder :P). In het midden van die kaart is een grot, daar zat ze in dacht ik.
Thnx :) , ik ga meteen weer ff spelen :) .
Icestom je zei dat je vaak btw op strikerz komt, onder welke nick kom je daar?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een vraagje: hoe maak ik die trollen dood? Als ze bijna dood zijn gaan ze liggen en kan je ze niet meer raken. Iemand een idee?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met magie of vuurpijl etc.
Do them ;)

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:11 schreef insoft het volgende:
Ik heb weer een vraagje: hoe maak ik die trollen dood? Als ze bijna dood zijn gaan ze liggen en kan je ze niet meer raken. Iemand een idee?
1) Fire-Arrows
2) Zwaardje met fire-damage
3) Mage lvl1: Burning hands of als overkill lvl3: Fireball
maar mijn persoonlijke favoriet
4) Druid level1: Sunscorch!

• IceStorm

IceStorm

Ze killen met een critical hit :D

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zondag 23 december 2001 15:11 schreef insoft het volgende:
Kan ook nog met Acid spreuken en wapens, als ik me niet vergis ;) dus tis niet alleen vuur :)

Verwijderd

Oh ja, ook nog vergeten. ergens krijg je een longsword of bastard sword (weet ik zo snel niet meer) of Confusion, daar kun je ze ook gewoon dood mee meppen, vraag me echter niet waarom, maar het werkt wel :)
Pagina: 1