[GTA3] GTA3 verboden in Australie

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
N.a.v http://www.tweakers.net/nieuws/19670

Wat is jouw mening over dit?

Ik vind persoonlijk dat het ten eerste totaal nutteloos is en ten tweede gewoon idioot. Als mensen dit spel willen hebben, laat ze het dan toch spelen? Desnoods zet je er een 18+ rating op, maar IMHO moet je als je meerderjarig bent zelf kunnen en mogen beslissen wat je vindt. En trouwens: de echte "fun" van GTA3 ligt eigenlijk (zoals alle GTA's) toch in de "mindere" crimes zoals joyriden, trukjes uithalen en dat soort spul. Ik ken spellen waar er echt veel meer geweld enzo inkomt. Er staat btw. in het artikel (and I quote): De organisatie had problemen met de gewelddadige aspecten van het pc- en PS2-spel, dat gepromoot wordt onder het motto "Crime does pay".

Sorry hoor. Ik begon te schaterlachen. Hebben die gasten Maffia, Maffia2 en Maffia Gold nog niet gezien? Ik bedoel, daar zijn het allemaal IMHO veel sinistere praktijken. In GTA (alle versies) ligt zoals hierboven al gezegd de klemtoon op de "mindere" dingen. Tuuurlijk, je kan de dingen gewoon uitspelen, maar geef toe, niemand kan weerstaan aan je middenvinger in de lucht steken tegen een maffiabaas en dan wat gaan joyriden, toch?

Enneuh: het nutteloze aspect: even een voorbeeld. Als morgen CD fikkers enzo verboden worden, smijt jij de jouwe dan weg? Hetzelfde geld voor (illegale) MP3's, videos enzovoort (alhoewel die al verboden zijn) Wij hebben ze allemaal (kom ga nu niet schijnheilig doen), weten dat het illegaal is, en we houden ze toch. Waarom? Ze kunnen ons toch lekker niet pakken. Ik vrees dat daar hetzelfde zal gebeuren: GTA3 wordt gewoon uit andere landen gedown.. besteld. Dus, dat haalt niets uit.

Jullie mening?

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Maar toch iedereen wil het bebben, dus downloaden ze het of bestellen ze het in het buitenland :Z

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
beetje triest

net als toen met carmegeddon.

maarja met een pc game gaat dat moeilijk ;)

• lvh
Op maandag 17 december 2001 19:14 schreef paparoach het volgende:
beetje triest

net als toen met carmegeddon.

maarja met een pc game gaat dat moeilijk ;)
Tja, idd.
* lvh gaat carmageddon 1 en 2 uit de doos halen

Verwijderd

Het maakt mij niks uit. Australie heeft totaal niks met de rest van de wereld te maken, dus ze doen maar lekker.

• lvh
Op maandag 17 december 2001 19:11 schreef OProg het volgende:
Maar toch iedereen wil het bebben, dus downloaden ze het of bestellen ze het in het buitenland :Z
Yup. Als je een goede TV hebt (die NSTC ondersteunt) en je kan (zoals ik ;)) aan een PS2 cheap komen, dan ga je ff naar de USA, koopt PS2 en GTA3 (ineens wat andere stuff ook :P) en je komt thuis. Sim-pel.

• lvh
Op maandag 17 december 2001 19:16 schreef 007 het volgende:
Het maakt mij niks uit. Australie heeft totaal niks met de rest van de wereld te maken, dus ze doen maar lekker.
Idd, Europe, Asia en USA zijn veel belangrijker qua distributie. Dit bevestigt ook mijn punt dat het nutteloos is: als het zo simpel is om daar aan een kopietje te graken, gaat het verkoopsverbod binnen Australie dus nix uitmaken.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ze denken daar in australie zeker dat ze er wat mee opschieten :?
strax krijg je van die gevallen: "Ik heb zin om me lekker uit te leven alleen ik mag geen gta3 spelen. Ach ja, in het echt is het tog leuker. :7 "

Verwijderd

nu komen er weer veel illegale copien naar australie beginnen ze daar weer over te zeiken, maar ja not my problem

Verwijderd

Hmmm ik had zoiets eerder in de vs verwacht.

Verwijderd

ja man, ik ben psycho en word beinvloed door die games :z

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Beetje aanstellerig,maar ja :{

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Verwijderd

tis toch een keer bewezen dat aggressie nie door gamez komt?

• Tweetyfrk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03-2025
Hartstikke nutteloos gelul van die regering, ze moeten eerst zelf eens even een spelletje spelen, en dan pas oordelen over hoe hun gedachtengang crimineel is geworden. Dat gebeurt dus niet, dus moeten ze gewoon aannemen dat het bij normale mensen ook niet gebeurt, en bij degenen waarbij het wel zou gebeuren gebeurt het toch wel (films, andere games etc. etc.) Het verbod op 1 spel heeft dus totaal geen zin.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Niet echt consequent als je allerlei andere spellen WEL toelaat en GTA3 niet.

Waarschijnlijk is het een principekwestie omdat de makers er zelf een sticker er op hebben geplakt van 15+, en niet de juiste instantie het spel hebben laten keuren. De overheid voelt zich gepasseerd en verbiedt het.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb het nog niet gespeeld dus ik kan moeilijk oordelen ben ik bang. Ik vind het een beetje onzin. Het lag immers al in de schappen. Nu maar hopen dat het in nederland niet gaat gebeuren.

Ik vraag me trouwens af hoe ze al die games terug willen halen :?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24

Fuelke

Forza Ferrari

En dan komen er vast weer van die kerels die ergens lezen "Verboden in Australia" en die lopen dan meteen naar de winkel niet omdat ze het concept graag willen spelen, maar gewoon omdat het ergens verboden is;

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 23:54 schreef Fuelke het volgende:
En dan komen er vast weer van die kerels die ergens lezen "Verboden in Australia" en die lopen dan meteen naar de winkel niet omdat ze het concept graag willen spelen, maar gewoon omdat het ergens verboden is;
Mooi toch, voor de verkoop!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Wat ben ik blij dat ik niet in Australië woon zeg....
:)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Umm, je bent nu wel erg ouwe koeien uit de sloot aan 't halen. Heb je de datum van deze topic wel eens bekeken? GTA3 is inmiddels niet meer illegaal in Australië, dusss...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
mjah, het zal niet echt veel uitmaken
als ze het spel toch willen, kunnen ze er heus wel ergens aankomen,
dmv downloaden of import of iets dergelijks

Verwijderd

Heel goed, dit vind ik nou goed. Eindelijk mensen die nadenken. Stel je voor dat er strax allemaal kleine en grote kinderen GTA3 gaan spelen, dat zou een ramp zijn. De criminaliteit stijgt enorm. Kinderen nemen dan de shotguns van hun vader en gaan de straat op en vermoorden mensen. En stel je voor dat hun kinderen dit later ook gaan doen....
Damn ik wil diegene die dit heeft verzonnen echt keihard op z'n bek slaan en z'n vrouw verkrachten en z'n hele familie uitroeien, oh jeee kijk nou ik word ook al zo. I need help..
Hahahahahah

Verwijderd

dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.